Matthijs

[PCM 2017] Ervaringen

157 posts in this topic

Wat is jullie ervaring met de nieuwste Pro Cycling Manager?

Ik heb net ff één ritje gereden, die naar Longwy in de Tour de France en het bevalt me allemaal zeer wat ik zie. In ieder geval wat verschillende rijstijlen en dat is sowieso al leuker.

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. De bewegingen die de renners maken zijn al een stuk realistischer. Als iemand bijvoorbeeld een scherpe bocht maakt, gaan de benen ook naar links of rechts. Zoals ze in de vorige renners die bochten namen, was niets. Ook de snelheden die de renners halen zijn een stuk realistischer geworden. 'Gewoon' 26 km/u op 5% bij een 80%-inspanning. 

Over de tactieken e.d. heb ik nog niet kunnen oordelen. Maar ik verwacht niet dat het erg tegenvalt. Net ook al een realname-DB gedownload.

Maar het belangrijkste: hoe zijn de bergritten? Nog altijd met z'n allen naar boven rijden en dan op 1/2 km van de finish massaal gaan sprinten?

11 minuten geleden zei Zeus:

Maar het belangrijkste: hoe zijn de bergritten? Nog altijd met z'n allen naar boven rijden en dan op 1/2 km van de finish massaal gaan sprinten?

Nee, het is wel degelijk aangepast. Althans, in de Ötztal Pro Classic kon ik op extreem met Dayer Quintana wegkomen bij Zubeldia, Oomen, Izagirre, dat soort renners, waarna het een waar slagveld werd. Finish bergop heb ik nog niet geprobeerd.

Is het scenario in bergritten nog steeds: 1 iemand valt man, 9 anderen kunnen onmiddellijk ez wiel in wiel volgen zonder ook maar enige energie te verspillen, daarna valt het stil tot er weer iemand anders aanvalt met hetzelfde resultaat, en dat een keer of 17? Of hanteren verschillende kanshebbers ook eens daadwerkelijk verschillende tactieken? 

Wordt er nog steeds belachelijk veel aangevallen in afdalingen? Ook weer met 13 man wiel in wiel? En worden daarbij nog steeds gigantische gaten geslagen? 

Wordt waterdragen nog altijd beschouwd als een even zware inspanning als tegen bolletje 92 de Zoncolan oprijden? 

34 minuten geleden zei Hendrik:

Is het scenario in bergritten nog steeds: 1 iemand valt man, 9 anderen kunnen onmiddellijk ez wiel in wiel volgen zonder ook maar enige energie te verspillen, daarna valt het stil tot er weer iemand anders aanvalt met hetzelfde resultaat, en dat een keer of 17? Of hanteren verschillende kanshebbers ook eens daadwerkelijk verschillende tactieken? 

Wordt er nog steeds belachelijk veel aangevallen in afdalingen? Ook weer met 13 man wiel in wiel? En worden daarbij nog steeds gigantische gaten geslagen? 

Wordt waterdragen nog altijd beschouwd als een even zware inspanning als tegen bolletje 92 de Zoncolan oprijden? 

Heb 2 bergritten gespeeld en beide keren was het man tegen man. Afdalingen hebben ze grafisch verbeterd met de houding van de renner.

Dumoulin is wel de beste renner in de hele standaard PCM-Database met alle stats boven de 70 op sprinten na. En een 81 klim-stat en 82 tt-stat.

5 minuten geleden zei Pliox:

Dumoulin is wel de beste renner in de hele standaard PCM-Database met alle stats boven de 70 op sprinten na. En een 81 klim-stat en 82 tt-stat.

Zag ik ook al ;c Kan toch niet?

Verder heb ik al 1 rit gespeeld en het spel is nog niet gecrasht. Ik mis de oude PCM :( Installatie verliep ook zonder problemen :( Geen vraag om CD2 als die er al in zat, of de vraag om een cd terwijl je via download werkt.

9 minuten geleden zei Pliox:

En terecht.

Een met realname en aangepaste stats is al beschikbaar.

1 uur geleden zei Pliox:

Kwiatkowski is helemaal bizar.

1 uur geleden zei Jeis:

Een met realname en aangepaste stats is al beschikbaar.

Wo mein freund?

12 uur geleden zei Sammow:

Zag ik ook al ;c Kan toch niet?

Verder heb ik al 1 rit gespeeld en het spel is nog niet gecrasht. Ik mis de oude PCM :( Installatie verliep ook zonder problemen :( Geen vraag om CD2 als die er al in zat, of de vraag om een cd terwijl je via download werkt.

>While playing at 1280x720 and 1366x788 screen resolutions, the Pro Cyclist’s portrait is broken.

>It is not possible to play the Campeonato de Columbia with Team Orica.

Verder zijn er inderdaad nog maar weinig issues gekend.