RubenS

[FM12] Brentford vs het geld

237 posts in this topic

Kryvbass vs Brentford: 0-5
De rentree van manager Ruben Rubinho zorgde voor de broodnodige Europese driepunter. Er werd met 0-5 gewonnen op het veld van Kryvbass. Goals kwamen van Aguero (2x), Riva en zowel Harry als Marcus McShovell.

Graag zou ik weten wie er het nog wat volgt door een vind-ik-leukje op dit bericht of een reactie hieronder. De mensen die nog echt volgen probeer ik voor de club te behouden, de anderen zal ik eerder verkopen bij een goed bod (zo komt budget vrij voor de andere spelers).

@jelskie1
@jef_fe
@Eternity
@Amez
@dvsermelo
@SeanSchleck
@Cyril
@wielermannetje
@Jeje
@tijs02
@DemoN
@PinGuN667
@robbe007
@bnokipob

Ondertussen zijn we van onze roze Europese wolk gevallen. De 1-2 nederlaag met ons B-team in eigen huis tegen Nottingham Forrest was zuur, de 2-0 Nederlaag in de League Cup op het veld van Chelsea (wat meteen de uitschakeling betekende) onvermijdelijk.

Na een 2-3 overwinning met ons B-team op het veld van Reading (waarbij we 2x op achterstand kwamen en pas diep in de tweede helft het laken naar ons toe trokken) en een 2-0 overwinning in eigen huis tegen Kryvbass (Euro Cup) zitten we terug op onze roze wolk. Europees maken we zelfs nog een kans om te overwinteren! We moeten nog spelen tegen Rosenborg en Bayern. Rosenborg heeft 3 punten minder dan ons en vorige keer speelden we gelijk tegen hen. Bayern is al met zekerheid geplaatst (vorige keer verloren we tegen hen). Rosenborg moet nog tegen ons en Kryvbass. Ons doelsaldo bedraagt +5, terwijl dat van Rosenborg -5 bedraagt. Als we met geen astronomische cijfers verliezen van Bayern en we spelen gelijk tegen Rosenborg, zijn we normaal geplaatst.

Na onze Europese overwining speelen we 2-2 gelijk op het veld van Leeds, om vervolgens de volgende 4 competitiewedstrijden overtuigend te winnen met 4-2, 3-1, 4-1 en 4-1. Toen stond onze voorlaatste Europese groepswedstrijd op het programma: thuis tegen Rosenborg. Speculeren op een gelijkspel is niet mijn favoriete bezigheid, waardoor we van bij de start voor de aanval kiezen. Eerst is er Pundjelkovic (die de geblesseerde Marukic verving) die met een afstandsschot de score opent. Vervolgens scoort Cane vanuit een moeilijke hoek erg mooi de 2-0. Op slag van rusten wordt man van de match Mastrax onderuit gehaald in de 16 meter, waarna we terecht een strafschop krijgen. Marcus McShovell zet die probleemloos om: 3-0 is de comfortabele ruststand. Na rust krijgen we nog de 3-1 binnen, maar dat is slechts een voetnoot bij een overtuigende prestatie. Bovendien: we overwinteren Europees! :whoop:

De Europese loting werd een teleurstelling: geen absolute topper, maar wel een taaie klant. Lyon treffen we in de eerste ronde. Indien we deze horde met succes kunnen nemen, volgt hierna Dnipro of Zenit. In de competitie staan we intussen 6 punten los, dat is het goede nieuws.

Na een hattrick van Hurri Cane @Jeje tegen Newcastle (0-3) bekeren we verder in de FA Cup. In de vierde ronde treffen we Fulham of Brighton (afhankelijk van de winnaar van de replay),wat een vrij haalbare kaart is.

Het werd Fulham. Dat ik dacht dat het een haalbare kaart was, heb ik moeten bijstellen. Onze aartsrivaal stond op het moment van ons treffen 5e in de Premier League. In de tiende minuut krijgen we een terechte strafschop na een overtreding op Marukic, waarna Marcus McShovell de bal keurig tegen de netten legt. Na 35 minuten is er Ruben Rubinho, die voor de gelegenheid als spelmaker op CM speelt door de blessurelast op die positie, die vanaf de middenlijn het op een lopen zet en het mooi afwerkt: 2-0! Verder wordt er niet meer gescoord en bekeren we verder ten koste van onze grote rivaal :whoop: 

Europees voetbal: Brentford - Lyon (heen)

We komen in het begin goed weg, maar in de 10e minuut komt Aguero alleen voor Lloris en dan weet je hoe laat het is: 1-0 na 10 minuten voetballen. Na slecht uitkomen van Jayson weet Lopez echter snel gelijk te maken voor de Fransen. 20e minuut: opnieuw Lopez, 1-2. De volgende ronde lijkt nu wel erg ver weg. 26e minuut: corner en Briand maakt de 1-3. Na een verdedigende fout van Riva krijgt Lopez zomaar zijn derde van de avond aangeboden in de 84e minuut: 1-4. In de slotseconden mildert Aguero nog tot 2-4, maar iedereen weet dat de Europese droom bijna aan diggelen is. Volgende wedstrijd zal er nog meer moeten worden aangevallen, wat meer ruimte weggeven betekent.

Na het teleurstellende resultaat tegen Lyon volgde een paar dagen later de uitschakeling tegen de Wolves in de FA Cup: 1-0 in de blessuretijd na een gelijkopgaande wedstrijd waarin we de beste kansen hebben, maar die vergeten af te werken. Tot zo ver onze binnenlandse bekers.

Lyon - Brentford (terugwedstrijd)

Aangezien we een 2-4 achterstand uit de heenwedstrijd moeten ophalen, kies ik ervoor om vanaf het begin alles op de aanval te zetten. Dit loont al in de derde minuut, wanneer Aguero alleen doorgaat en de 0-1 tegen de netten trapt. Lyon reageert en verdrukt Brentford, maar af en toe komen we er op de counter uit. Misschien wel de grootste kans werd gemist door Cane, die alleen voor Lloris enkel nog rechtdoor moest binnenrammen, maar hoog over besloot. Op slag van rusten geeft Aguero Brentford hoop: hij scoort (vanuit nipt buitenspel) de 0-2 op aangeven van Marukic! Op basis van uitdoelpunten zijn we nog steeds uitgeschakeld, maar de hoop is er terug. Bij de rust is Cane in de kleedkamers gebleven en mag Pop opdraven. Een goed schot van hem vlak na de rust dat wordt gestopt door Lloris komt als afvallende bal bij Mastrax terecht, die uit een erg scherpe hoek zijn eerste goal van het seizoen maakt: 0-3 en we zijn virtueel geplaatst! 5 minuten later moet Jayson een wereldsafe uit zijn mouwen schudden op Lopez van de 1-3 te houden. In de 76e minuut gebeurt het alsnog: Lopez maakt er 1-3 van en Brentford is virtueel uitgeschakeld. Ons slotoffensief mocht niet baten: 1-3 en de Europese exit is een feit, op basis van uitdoelpunten. Zut alors.

23 maart 2013. Na de 2-5 overwinning op het veld van Blackpool krijg ik een onverwacht telefoontje van de voorzitter. Hij belde me om te zeggen dat we zeker waren van promotie, met nog 9 wedstrijden te gaan. Hier voegde hij onmiddellijk aan toe dat hij wilt dat ik de jongens gefocust houd, zodat we de titel pakken. Nog voor ik kon reageren, haakte hij reeds in. Rara jongens, die voorzitters.

Zonet is Daum ontslagen bij Club Brugge. Hun voorzitter benadert me voor de job, maar het is nog te vroeg om Brentford te verlaten. Dit doe ik pas wanneer we zowel de Premier League als de Champions League hebben gewonnen of wanneer een groot deel van jullie spelers onhoudbaar is geworden (bij de situatie die het eerste optreedt).

6 wedstrijden voor het einde is de kloof met eerste achtervolger Swansea zo groot, dat we met zekerheid kampioen zijn. Direct na het kampioenschap vorig seizoen zijn we nu in deze divisie kampioen. Premier League, here we come!

Einde seizoen 2

Competitie

https://imgur.com/0paB4Ar[/IMG]

https://imgur.com/pmuAF9J[/IMG]

Wedstrijden

https://imgur.com/rtapix6[/IMG]

https://imgur.com/Z80Uf4k[/IMG]

https://imgur.com/PCOMQTT[/IMG]

Spelers

https://imgur.com/lpuPtxG[/IMG]

Individuele prijzen
Topscorer: Lionel Aguero
Championship Speler van het Jaar: Ruben Rubinho
Championship Talent van het Jaar: Fjodor Fedorov
Manager van het Jaar: Ruben Rubinho
Plaats in elftal van het Jaar volgens de Spelers: Lionel Aguero en Ruben Rubinho

Campione! We waren degradatiekandidaat volgens de bookies, maar we hebben hun ongelijk bewezen. Met overmacht kampioen. Hopelijk kunnen we het team samenhouden en eens kijken wat we waard zijn in de Premier League. Het wordt wel een seizoen zonder Europees voetbal, maar het zal al druk genoeg zijn.

Screens van spelers (voor stats etc): op aanvraag.

@jelskie1
@jef_fe
@Eternity
@Amez
@dvsermelo
@SeanSchleck
@Cyril
@wielermannetje
@Jeje
@tijs02
@DemoN
@PinGuN667