levi

[FOCUS] Expeditie Robinson 6

1,045 posts in this topic

Hallo

Allemaal 

3

1 uur geleden zei Edox:

Hallo

1 uur geleden zei Edox:

Allemaal 

Wat fijn dat je er bent

ph7bygmfluljx.png

Halve Finale - deel 2

@Edox verovert de laatste finale plek, gefeliciteerd!

We lassen even een hemelvaartbreak in. Daarna komt er meer informatie over de finale!:)

@Jimski @tijs02

ph7bygmfluljx.png

Finale

udk5vdjaabnj4.png

@Edox, @Jimski en @tijs02, jullie hebben het spel tot de finale fantastisch gespeeld. Met z’n drieën wilden jullie de finale halen en dat is dus ook gelukt. Een zeer knappe prestatie!

Die vriendschap die jullie hier heeft gebracht, hebben jullie bij deze finale niks meer aan. Er kan er maar 1 winnen en we gaan snel zien wie het wordt, voordat ik nog meer clichés over de brug gooi...

De finale bestaat uit 3 delen. In deel 1 en 2 moeten jullie je intelligentie laten speken. In deel 3 komt er geluk, geduld en lef bij kijken!

en7p2n.png

Eindelijk mogen jullie Cocos Eiland verlaten. Jullie stappen allemaal in een helikopter, die jullie brengt naar een nieuw eiland. Die helikopter gaat daar pas landen als jullie weten naar welk eiland jullie heen gaan! Als je genoeg stukjes plattegrond hebt verzameld, kun je er wellicht al achter komen…

Zo niet, geen paniek, want dan moeten jullie raadsels oplossen. Per dag zullen op een willekeurige tijdstip 2 omschrijvingen van andere eilanden in het topic geplaatst worden (10 omschrijvingen staan inmiddels al klaar. Als je 3 juiste antwoorden hebt, krijg je de naam van het eiland te horen en gaat je helikopter daar landen!

Let op: Je mag maar 3 antwoorden per keer inleveren (dus als je na 5 omschrijvingen, 5 antwoorden noemt en daarvan zijn er 3 goed, geldt het dus niet). Je mag 2 keer per dag een poging doen (in PM natuurlijk, want anders help je de rest).

qfu9rl.png

Helaas hebben ze op het nieuwe eiland grenscontrole, dus heb je een wachtwoord nodig om van het vliegveld af te kunnen. Dat wachtwoord is hetzelfde als de oplossing van een zelfde soort raadsel dat jullie eerder in deze Expeditie moesten oplossen.

Let op: Je krijgt de omschrijving per PM. Het antwoord moet uiteraard ook per PM. Je mag 1 keer per dag een antwoord noemen. Is het fout, dan moet je wachten tot de volgende dag voor je een nieuw antwoord mag geven.

yme4jg94liu.png

Als je door de grenscontrole heen bent, mag je beginnen met het zoeken naar de Robinson schat!

Dat doe we op dezelfde manier als we eerder deze editie deden. Toen waren er 5 plekken waarvan natuurlijk 1 de juiste was. Door middel van kaartjes verzamelen langs het eiland, kon je erachter komen welke plek de juiste was!

Het verschil met nu is, is dat er geen 5 plekken zijn, maar 7 en geen 10 kaartjes, maar 14 kaartjes! Op kaartje worden dus 50 punten verdeeld over 7 locaties!
Wat wel hetzelfde is gebleven, is dat je de plek moet vinden met 100 punten!
De andere 6 plekken hebben 25, 50, 75, 125, 150 of 175 punten!

Je mag 2 kaartjes per dag pakken, maar slechts 1 per tijdzonde (00.00-11.59 uur en 12.00 uur tot 23.59 uur)! De locatie die je wilt zien, meldt je in het topic. Het kaartje krijg je dan per PM.

Als je denkt te weten welke van de 7 plekken de Robinsonschat ligt, dan post je de naam van die plek (in het rood) in het topic. Is het goed, dan ben jij de winnaar van Expeditie Robinson 6! Is het fout, dan ben je uitgeschakeld voor die titel!

Let op: Als je tegenstanders nog bezig zijn met deel 1 of 2 van de finale, krijg je de kaart met plekken per PM. Als iedereen met deel 3 bezig is, wordt hij ook in het topic gepost. Wel moet je de naam van 1 van de 14 kaarten die je wilt zien, altijd in het topic zetten.

Edited by levi

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag! :) 

Morgen verschijnen dus, verspreid over de dag, de eerste twee beschrijvingen van deel 1!

Ik snap dat gedeelte over 3 juiste antwoorden niet helemaal, je krijgt omschrijvingen die wijzen op andere eilanden waar je niet naartoe moet ?

11 minuten geleden zei Edox:

Ik snap dat gedeelte over 3 juiste antwoorden niet helemaal, je krijgt omschrijvingen die wijzen op andere eilanden waar je niet naartoe moet ?

Precies! En bij die drie juiste antwoorden mag je door naar stap 2.

Voorlopig lijkt niemand iets te kunnen met de stukjes kaart plattegrond...

De beschrijving van eiland 1 (dus niet het eiland waar jullie naar toe gaan):

De 12 bekende sterren hebben te maken met de naam van het eiland, terwijl het daarbij niet in de buurt ligt.   

Edited by levi

Slecht nieuws voor @Edox en @tijs02...

@Jimski heeft door middel van de plattegrondjes, de eindbestemming inmiddels gevonden. Hij mag door naar de grenscontrole, oftewel: deel 2!

Zaak dus voor jullie om daar ook snel te komen! Hier komt de beschrijving van het tweede eiland:

Ik, als inwoner van Edinburgh van de zeven zeeën, mis mijn geliefden, want verder van de bewoonde wereld kun je hier niet zijn.

Ik ga voor: Coupe Blanche.

Beschrijving van eiland nummer 3 @Edox @tijs02

Op dit eiland wonen ongeveer 50 mensen. Daardoor zou het zomaar kunnen dat je als zussen soms dezelfde partner moet delen!

Edited by levi

Bizon Boeuf

Beignet aux Pommes

Hier volgt beschrijving nummer 4 @Edox @tijs02! Als je bij drie van die vier beschrijvingen weet welk eiland erbij hoort mag je die doorgeven per PM! Je hoeft er maar drie door te geven, dus kies degenen waar jij het meest zeker over bent...

Beschrijving eiland 4:

Terwijl je hier van de meeste zon van het hele land kunt genieten, kunnen je smaakpapillen de olijven en druiven al proeven en je neus de rozemarijn en salie al ruiken.

Eerdere beschrijvingen:

• De 12 bekende sterren hebben te maken met de naam van het eiland, terwijl het daarbij niet in de buurt ligt.   
  • Ik, als inwoner van Edinburgh van de zeven zeeën, mis mijn geliefden, want verder van de bewoonde wereld kun je hier niet zijn.
  • Op dit eiland wonen ongeveer 50 mensen. Daardoor zou het zomaar kunnen dat je als zussen soms dezelfde partner moet delen!

@Edox @tijs02

Beschrijving eiland 5:

Dit is de kleinste van de in totaal 18 eilanden van een grote eilandengroep dat ook een eigen naam heeft, maar behoort tot het land met de ‘Der er et yndigt land’ als volkslied. We zijn dus op zoek naar de kleinste van die 18 eilanden!

Eerdere beschrijvingen:

• De 12 bekende sterren hebben te maken met de naam van het eiland, terwijl het daarbij niet in de buurt ligt.   
  • Ik, als inwoner van Edinburgh van de zeven zeeën, mis mijn geliefden, want verder van de bewoonde wereld kun je hier niet zijn.
  • Op dit eiland wonen ongeveer 50 mensen. Daardoor zou het zomaar kunnen dat je als zussen soms dezelfde partner moet delen!
  • Terwijl je hier van de meeste zon van het hele land kunt genieten, kunnen je smaakpapillen de olijven en druiven al proeven en je neus de rozemarijn en salie al ruiken.