Sign in to follow this  
Wouter

Het einde van een tijdperk

164 posts in this topic

Zoals jullie de laatste maanden gemerkt hebben is het PCM Focus project niet meer wat het geweest is. Tijden veranderen, prioriteiten veranderen, de focus verandert... Het laatste jaar was er eentje van terug proberen heropleven, maar het is lastig de juiste personen te vinden. 

Langs de andere kant bleven de kosten maar doorlopen. Deze kosten waren tegenwoordig meer dan een tienvoud van de opbrengsten van het forum. Dat kan je een paar maanden volhouden, maar dat kan je niet blijven volhouden.  We hebben geprobeerd om de kosten te verlagen, maar dat is amper mogelijk. Een doorstart die werd opgezet onder Ultimo Chilometro was ook geen succes omwille van verschillende redenen.

Daarom hebben we de beslissing genomen om er de stekker uit te trekken. PCM Focus is een mooi project geweest, maar de activiteit is te laag tegenwoordig om dit draaiende te houden.

Hoe moet het nu verder?
De huidige hostingaccount loopt af op 31 oktober. Tot dan toe zal het forum toegankelijk zijn. Er zal echter overal bovenaan een melding zijn dat het forum gaat sluiten.

Op die manier geven we iedereen de tijd om nog zijn gegevens over te zetten of om zelf onderling nog wat zaken te bespreken. 5 dagen voor het afsluiten (25 oktober) zal dit forum op read-only over gaan (buiten het aankondigingen board). 
Na 31 oktober gaat het forum en site op zwart.

Wil je dit verderzetten?
Denk je dat je dit kan redden? Dan mag je contact opnemen, maar hou er dan rekening mee dat alle kosten vanaf 1 november voor jouw rekening zijn + dat er een regeling moet uitgewerkt worden. 

Vragen?
Stel ze gerust hier, wij zijn ook natuurlijk persoonlijk bereikbaar via een persoonlijk bericht.

Om af te sluiten wil ik iedereen bedanken die de voorbije jaren aan dit mooie project heeft gewerkt, en die dit tot een succes heeft gebracht! Zonder leden geen forum!

• Like 2

Wow dan toch :( 

RIP aandelen ook.

Jongens, nee dit kan echt niet. Wat zijn die kosten? Ik wed dat er genoeg leden zijn, zoals ik, die het prima zouden vinden een vast bedrag per maand/aar over te maken.

• Like 5

kutwouter

Wat doe je ons aan :(

Edited by Rubennn

8 minuten geleden zei deck:

Jongens, nee dit kan echt niet. Wat zijn die kosten? Ik wed dat er genoeg leden zijn, zoals ik, die het prima zouden vinden een vast bedrag per maand/aar over te maken.

Reken op een 70 à 80 euro per maand (hosting + licenties). Dit kan wat omlaag naar € 65 per maand.
Met de inkomsten van dit jaar betaal je ongeveer anderhalve maand. 

Was er een beslissing genomen om dit stop te zetten als het geld op was, dan was dit al een jaar geleden gestopt.

Oei en dan gaven jullie mij vorige maand nog een PCM key, financieel helemaal de dieperik in :(

Crowdfunding!

• Like 1

We hebben reeds:

Dinoow - 1 euro
Bram - 2 euro
Erik - 8 euro

Haal die portemonnee boven jongens :whoop: 

Als ik wouter zie spreken van 900 euro uit eigen zak op jaarbasis, is dat toch peanuts voor ons als we samenleggen? Ik wil gerust 50 euro daarvan op mij nemen. 

Kunnen jullie eens duidelijk de financiele situatie schetsen zodat wa daar een mouw aan kunnen passen?

1 uur geleden zei deck:

Zonder bestuur (zoals nu) is het gewoon kansloos geld in een bodemloze put gooien.

Dit is een trieste dag. Ik vond dat het wel meeviel met de activiteit, zeker in de sportsectie zelf. Dit forum staat sinds 2008 onder mijn vaste tabbladen :( 

• Like 4

8 minuten geleden zei AngliVentoux:

Zonder bestuur (zoals nu) is het gewoon kansloos geld in een bodemloze put gooien.

het forum moet toch geen goudmijn zijn? als een paar honderd mensen hier dagelijk info, entertainment en kameraadschap terugvindt, is dat toch geen weggesmeten geld?

Paar honderd is wel wat optimistisch denk ik. :P 

1 minuut geleden zei Jonas:

ik leg 20 euro

Idem

Zojuist zei suigfdhuibsyret:

het forum moet toch geen goudmijn zijn? als een paar honderd mensen hier dagelijk info, entertainment en kameraadschap terugvindt, is dat toch geen weggesmeten geld?

Klopt, maar ik denk dat een herstart enkel wat wordt op een veel kleinere schaal dan nu. Gewoon enkel een gedeelte over wielrennen en een toog/kroeg. Voor meer dan dat ga je geen mensen vinden die daarvoor tijd hebben en dat valt helemaal stil. Daar wil ik ook best wat geld voor bijleggen.

Dit forum is door zijn sfeer de enige plek op internet waar ik graag kom, dat moet toch ook echt wel lukken om in stand te houden.

• Like 3

Is die downloadserver nodig om te behouden? Volgens mij niet, dat is dan bijna €10 in de maand minder of zo.

• Like 6

14 minuten geleden zei AngliVentoux:

Ik hoef dat geld niet terug te zien, gewoon de community behouden.

Met alle actieve members overstappen op een gratis alternatief, zoals een subreddit, ook een optie wat mij betreft

• Like 2