Sign in to follow this  
Wouter

Het einde van een tijdperk

164 posts in this topic

19 minuten geleden zei Erik:

We hebben reeds:

Dinoow - 1 euro
Bram - 2 euro
Erik - 8 euro

Haal die portemonnee boven jongens :whoop: 

En dat was per maand hé!

Voor de geste wil ik er nog €25 per jaar van maken! 

Euh ja maandelijks bedoelde ik dat :P 

4 minuten geleden zei deck:

Ik hoef dat geld niet terug te zien, gewoon de community behouden.

Met alle actieve members overstappen op een gratis alternatief, zoals een subreddit, ook een optie wat mij betreft

Invasie van Wielerflits!

Maar het downloadcenter, tutorials en shirtdatabase kunnen toch ook makkelijk weg? Dat Ultimo Chilometro ging toch ook meer een forum over wielrennen worden dan over PCM. 

Niemand gebruikt die dingen toch nog.

• Like 1

10 minuten geleden zei deck:

Ik hoef dat geld niet terug te zien, gewoon de community behouden.

Met alle actieve members overstappen op een gratis alternatief, zoals een subreddit, ook een optie wat mij betreft

Denk dat we allen daar wel mee eens kunnen zijn, het gaat vooral om de community bij elkaar te kunnen houden nu.

Als je dit forum zodanig af kan slanken (zonder downloadserver want niemand lijkt die te willen behouden) dat we gewoon nog hier kunnen discussiëren zoals altijd (dus ook geen nieuwssite of zo) dan kan dit toch niet zoveel kosten? En genoeg mensen die dat willen mee bekostigen dan denk ik. 

4 minuten geleden zei wielermannetje:

Maar het downloadcenter, tutorials en shirtdatabase kunnen toch ook makkelijk weg? Dat Ultimo Chilometro ging toch ook meer een forum over wielrennen worden dan over PCM. 

Niemand gebruikt die dingen toch nog.

Wielergedeelte + tooggedeelte + shoutbox zijn denk ik de voornaamste activiteitskernen van dit forum, afslanken tot enkel dat zal wel al wat besparen, toch?

• Like 4

En alle members zonder berichten, die al een jaar niet meer hier geweest zijn, de prullenbak in. Dat zal wel ruim 75% betreffen.

• Like 2

Als de kosten verder omlaag kunnen als je de downloadcenter, tutorials, shirtdatabase en het nieuws weghaalt. Dan kunnen we toch een poging doen met Crowdfunding/Kickstart. Had met toevallig een paar weken terug een beetje in verdiept. Als je het bedrag niet kan behalen wat je wilde behalen krijgt iedereen zijn geld terug. Je moet wel 5 a 10% over het opgehaalde bedrag betalen aan het platform waar op je je Crowdfunding/Kickstart hebt. Dan hoef je meestal niet te betalen als je doel niet behaalt. 

En hoe kan je meer winst maken dan? Meer reclames langs de zijkant? YouTube zoals er vroeger wat op het kanaal werd geüpload. Zal niet veel winst geven maar wel meer dan dat er nu blijkbaar is toch? 

Eens een grote opkuis houden. Dat scheelt zeker al veel. En er zijn er ook genoeg denk ik om wat geld in het potje te leggen.

Wie wil jaarlijks hoeveel bijdragen? (ik heb wat afgerond :ninja:) Er moet natuurlijk ook iemand dit beheren. Wie voelt zich geroepen?

Bijdragen (vul aan)

Dinoow - 15 euro
Bram - 25 euro
Erik - 100 euro
LSDS - 80 euro
suigfdhuibsyret - 50 euro
----------------------
Totaal - 270 euro

@SteJov @Cyril @Little Goliath @Hendrik @deck

We zijn al praktisch op een derde op deze manier. Hup hup, twijfel niet en steun pcmfocus!

Dinoow - 15 euro
Bram - 25 euro
Erik - 100 euro
LSDS - 80 euro
Deck - 60 euro
----------------------
Totaal - 330 euro

Ik denk dat er behoorlijk wat interesse is om het forum in zwaar afgeslankte vorm (zonder brolf en fiets dus) voort te kunnen zetten. Beetje gezamenlijk rukken op Sagan, het Nederlands elftal uitlachen omdat ze constant falen, potje weerwolven, shoutbox (al heb ik daar persoonlijk niks mee). Ik zou er best iets voor over hebben, zoals denk ik het merendeel van de leden die in deze gedeeltes actief zijn.

Kan dan toch nooit duur zijn? Ik moet wel zeggen, ik heb geen verstand van de mogelijke kosten in zo'n geval.

• Like 2

Dinoow - 15 euro
Bram - 25 euro
Erik - 100 euro
LSDS - 80 euro
Deck - 60 euro
Hendrik - 25 euro 

----------------------
Totaal - 355 euro

Misschien stukje op Facebook plaatsen zodat we meer mensen kunnen bereiken? Ik kan dat eventueel doen.

Dinoow - 15 euro
Bram - 25 euro
Erik - 100 euro
LSDS - 80 euro
Deck - 60 euro
Hendrik - 25 euro 

Angli - 30 euro

Totaal - 385 euro

Dinoow - 15 euro
Bram - 25 euro
Erik - 100 euro