Sign in to follow this  
Wouter

Het einde van een tijdperk

166 posts in this topic

1 minuut geleden zei LSDS:

Is dit dus 510 op jaarbasis? In hoeverre kunnen we hierop rekenen? Met de hypothetische ledenbijdragen meegerekend, hebben we de grens van de 900 euro al ruim overschreden.

Die 900 is het verschil tussen uitgaven en inkomsten

17 minuten geleden zei Wouter:

100 GB dataverkeer, daar komen we op dit moment 8 dagen mee toe (zitten deze maand aan 87 gb zie ik).

Qua ram moet die 4GB gegarandeerd zijn, want anders kom je er ook niet. Kan je even doorsturen wat je hebt?

In principe is het een server van € 40 per maand, daar komt echter ook nog het feit bij dat dit gemanaged is (dus dat wij ons niet moeten bezighouden met softwareupdates aan de server zelf). Kan dat ram gehalveerd worden, dan gaat de prijs / 2. 

Ja, ok. Met managed hosting wordt het flink duurder ja.

Vraag rest dan of dat wel noodzakelijk is, als er flinke schoonmaak wordt uitgevoerd.

14 minuten geleden zei Wouter:

Bol.com: 30 (2016) +13,34 (2016) +37,44 (2016) +17,25 (2017) = 98,03
Scorito: 81 (2016)
DLGamer: € 100 (2017)
Adsense: € 80,01 (2016)
Over het hoofd gezien: 150 (ik meen me zoiets te herinneren in 2016 van DL Gamer)

Ja hoe kan je dan meer verdienen? Iets van een doneer knop waar mensen geld kunnen doneren. Of premium accounts voor zoveel euro per maand die speciale dingen kunnen en mogen doen ofzo. Of misschien andere bedrijven benaderen, maar dat is denk ik wel moeilijk.

Denk dat er qua inkomsten weinig meer valt te doen, buiten natuurlijk eventuele donaties.

Inkomsten is inderdaad een zeer moeilijk punt! Dat lijkt me niet haalbaar om dat te verhogen, toch niet consistent.

1 minuut geleden zei Wouter:

Inkomsten is inderdaad een zeer moeilijk punt! Dat lijkt me niet haalbaar om dat te verhogen, toch niet consistent.

Is in het verleden ook al vaker geprobeerd met aandelen en dat soort onzin. Feit is dat je hier geen geld mee kan verdienen. Conclusie is dus willen we deze groep idioten bij elkaar houden, zullen we gewoon maandelijks moeten lappen.

Zojuist zei Gratemans:

Is in het verleden ook al vaker geprobeerd met aandelen en dat soort onzin. Feit is dat je hier geen geld mee kan verdienen. Conclusie is dus willen we deze groep idioten bij elkaar houden, zullen we gewoon maandelijks moeten lappen.

Jup, en met genoeg man, en laag genoege kosten, hoeft dat helemaal niet veel voor te stellen

2 uur geleden zei wielermannetje:

Maar het downloadcenter, tutorials en shirtdatabase kunnen toch ook makkelijk weg? Dat Ultimo Chilometro ging toch ook meer een forum over wielrennen worden dan over PCM. 

Niemand gebruikt die dingen toch nog.

Neen. Iedereen zegt dat hier maar. Een forum levert je helemaal niet zo veel inkomsten op. Het (de software om überhaupt een fatsoenlijk forum aan te kunnen bieden) kost eerder juist een hoop eigen vermogen. Het idee met die nieuwe community was hoofdzakelijk gericht op een wielersite gericht op beschouwende en analyserende wielercontent. Voor de Nederlanders onder ons: een soort Catenaccio. @AngliVentoux en ik hebben die plannen destijds enigszins in kunnen kaderen, maar we zijn behoorlijk gestuit op het gebrek aan overzicht, regie, leiderschap en visie binnen de huidige (nu voormalige) organisatie. Dit was dan ook slechts een kwestie van tijd en het valt men te prijzen dat ze rationeel genoeg zijn geweest om nu tot deze beslissing te komen.

Edited by Zeus

Ik betaal wel mee.
Maar er moet wel iemand zijn dat de boel hier dan een beetje opkuist.
en Iemand als Satioz

3 minuten geleden zei Zeus:

Neen. Iedereen zegt dat hier maar. Een forum levert je helemaal niet zo veel inkomsten op. Het (de software om überhaupt een fatsoenlijk forum aan te kunnen bieden) kost eerder juist een hoop eigen vermogen. Het idee met die nieuwe community was hoofdzakelijk gericht op een wielersite gericht op beschouwende en analyserende wielercontent. Voor de Nederlanders onder ons: een soort Catenaccio. @AngliVentoux en ik hebben die plannen destijds enigszins in kunnen kaderen, maar we zijn behoorlijk gestuit op het gebrek aan overzicht, regie, leiderschap en visie binnen de huidige (nu voormalige) organisatie. Dit was dan ook slechts een kwestie van tijd en het valt men te prijzen dat ze rationeel genoeg zijn geweest om nu tot deze beslissing te komen.

Achteraf gezien is die omslag ook gewoon veel te laat ingezet. 

2 uur geleden zei raoul:

Als de kosten verder omlaag kunnen als je de downloadcenter, tutorials, shirtdatabase en het nieuws weghaalt. Dan kunnen we toch een poging doen met Crowdfunding/Kickstart. Had met toevallig een paar weken terug een beetje in verdiept. Als je het bedrag niet kan behalen wat je wilde behalen krijgt iedereen zijn geld terug. Je moet wel 5 a 10% over het opgehaalde bedrag betalen aan het platform waar op je je Crowdfunding/Kickstart hebt. Dan hoef je meestal niet te betalen als je doel niet behaalt. 

En hoe kan je meer winst maken dan? Meer reclames langs de zijkant? YouTube zoals er vroeger wat op het kanaal werd geüpload. Zal niet veel winst geven maar wel meer dan dat er nu blijkbaar is toch? 

Dit soort ideeën zijn geen stuiver waard zolang je geen concreet merk, specifieke doelgroep en competente organisatie hebt staan. Dan moet je gewoonweg gaan voor een simpel forum met wat betaalbare (en dus ietwat matige) software.

6 minuten geleden zei Wouter:

addgate en die andere shit waar ge kunt surveys doen voor geld misschien ?

1 minuut geleden zei VroGD:

addgate en die andere shit waar ge kunt surveys doen voor geld misschien ?

De inkomsten van die zaken zijn de laatste tijd ook niet meer wat het geweest is jammergenoeg. Alé, je moet heel veel doen + veel leden hebben vooraleer het iets is.

Edited by Wouter

Zojuist zei Luuk.:

Achteraf gezien is die omslag ook gewoon veel te laat ingezet. 

Eens.

Maar tegelijkertijd is die omslag ook vooral niet drastisch en assertief genoeg ingezet. Een nieuwe community - en sowieso een transformatie in zijn algemeen - vraagt om een groepje daadkrachtige, gedreven en ook kennisrijke lieden. Helaas kwam het in mijn ogen nu vooral neer op twee van die lui die constant op liepen tegen mensen die het op een bepaald onderwerp al dan niet voor het zeggen hadden, om dan weer later de bal naar een ander toe te spelen of om het gewoon volledig af te laten weten. De enige die eens heel af en toe wél verantwoordelijkheid nam (maar mijns inziens nog altijd te weinig) grossierde vooral in slappe en vage schetsen van ideeën.

NAMEN GODVERDOEME. We willen het naadje van de kous. 

Wow,

Ik loop hier al sinds NCL rond, heb hier al zoveel mooie momenten meegemaakt. Ik was er bij toen Nathan Bijlenga en Sven Nys overhoop lagen zelfs. En toen NCL overstapte naar pcmnogiets en er een kleine rivaliteit met pcmwereld, waar ik op een of andere magische manier Rob Ludwig alias de rooie (nwo4dblb ofzo) als Facebookvriend aan overgehouden. Ik weet nog wel toen toen den zwartjoekel hier in de maling was genomen door cobiboy (oid), of toen hier zo'n kereltje zijn schoolgegevens op had gegooid en de meest geniale mails werden verzonden of die legendarische Gent-Wevelgem. Ook ik ben hier meermaals klaargekomen op Peter de Grote, altijd vanaf de zijlijn. In het begin was ik een van hen, degene die hier verhalen schreef, en las (de geweldige verhalen van De Dromer en Klaasschaaf met Martijn Maaskant)  en afschuwelijke signs maakte bij het Grafisch centrum. Later werd ik daar steeds minder actief in en begon ik vooral de kroeg te lezen, nooit reagerend. En sinds een aantal paar volg ik vooral het wielrengedeelte en zo nu en dan de kroeg. Kortom ik sinds hier zelf ook al wel een jaartje of 7 in stilte alle discussies lezen en zo nu en dan meedoen aan een NCLverhaal (de ledenverhalen zijn voor mij altijd NCL verhalen gebleven). Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit forum er niet meer is na al die jaren, ik zit er toch enkele malen per week te begluren, en ik had het niet van mezelf verwacht maar ik zou daarom ook een bijdrage willen leveren, zodat ik in stilte verder kan blijven reaguren. 

Precies, vijftigje per jaar kan er prima af, als ik even na ga hoeveel tijd ik hier doorbreng. 

@Erik hoe zat die vergelijking met netflix ook alweer?

20 minuten geleden zei Gratemans:

Dat is niet waar.

Met enkel een forumpje (want dat is het hier ook al gewoon twee jaar lang) gaat dat inderdaad wél op. Daar valt inderdaad nauwelijks wat mee te verdienen.

Zojuist zei Zeus:

Dat is niet waar.

Met enkel een forumpje (want dat is het hier ook al gewoon twee jaar lang) gaat dat inderdaad wél op. Daar valt inderdaad nauwelijks wat mee te verdienen.

Meer hoeft dat toch ook niet te zijn?