Reuell

Werken - wie, wat, waar, wanneer?

232 posts in this topic

awel ja, ik ben zelfstandige op dit moment. Heeft zijn voordelen, maar die wegen niet echt op tegen het gebrek aan werkzekerheid imo. Op langere termijn wil ik echt wel een vast contract (zoals een deel vd meer ervaren simpiloten). Als er nu een maand geen cursussen lopen, verdien ik gwn niks. 

Simpiloten...

Dat klinkt echt alsof je een debiel bent...

'Wat een enorme piknugget is die simpiloot zeg!'

:L 

16 uur geleden zei Sammow:

Oke lekker vaag

Wat doet een data analist eigenlijk? Of scientist of wat dan ook.
Data analyseren is geen antwoord. Concrete daginvulling wil ik zien!

https://blog.panoply.io/what-is-the-difference-between-a-data-engineer-and-a-data-scientist

in principe bedenkt de data scientist wat de data engineer uiteindelijk moet implementeren voor de klant

een simpel voorbeeld: de klant wil graag zijn benodigde voorraad accuraat voorspellen voor een reeks producten, de data scientist bouwt verschillende modellen tot hij tevreden is met de resultaten, en de data engineer implementeert het uiteindelijke model in een gebruiksvriendelijke applicatie voor de uiteindelijke klant. want data scientists bouwen hun modellen quasi altijd op historische data, maar een bedrijf wil natuurlijk dat het model voorspellingen doet voor realtime data of toekomstige data, en daarvoor moet de data engineer bijvoorbeeld zorgen.  

Edited by Little Goliath

Soooooow hee!

3 uur geleden zei Little Goliath:

https://blog.panoply.io/what-is-the-difference-between-a-data-engineer-and-a-data-scientist

in principe bedenkt de data scientist wat de data engineer uiteindelijk moet implementeren voor de klant

een simpel voorbeeld: de klant wil graag zijn benodigde voorraad accuraat voorspellen voor een reeks producten, de data scientist bouwt verschillende modellen tot hij tevreden is met de resultaten, en de data engineer implementeert het uiteindelijke model in een gebruiksvriendelijke applicatie voor de uiteindelijke klant. want data scientists bouwen hun modellen quasi altijd op historische data, maar een bedrijf wil natuurlijk dat het model voorspellingen doet voor realtime data of toekomstige data, en daarvoor moet de data engineer bijvoorbeeld zorgen.  

Kan die niet gewoon zijn voorraad tellen?

Zojuist zei TromBone:

Kan die niet gewoon zijn voorraad tellen?

Over wat gaat het eigenlijk? snoep? dildo's?

DILDO ENGINEER!

4 uur geleden zei Little Goliath:

En hoe zou je dat nu vertellen aan je date, terwijl je bezig bent aan het hapje? Want hier droogt elke mossel spontaan van uit.

PICS!

7 uur geleden zei Sammow:

En hoe zou je dat nu vertellen aan je date, terwijl je bezig bent aan het hapje? Want hier droogt elke mossel spontaan van uit.

Daarom dat er homo's zijn uitgevonden.

Kunnen ze lekker samen alles analyseren. 

Op 10/23/2019 om 18:31 zei Sammow:

Oke lekker vaag

Wat doet een data analist eigenlijk? Of scientist of wat dan ook.
Data analyseren is geen antwoord. Concrete daginvulling wil ik zien!

In mijn geval:

Python scripts schrijven om periodieke controles op de financiële en HR data van de universiteit uit te voeren. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat facturen te vaak uitbetaald worden, of er betalingen aan sanctielanden gedaan worden.

Op 24-10-2019 om 23:19 zei deck:

In mijn geval:

Python scripts schrijven om periodieke controles op de financiële en HR data van de universiteit uit te voeren. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat facturen te vaak uitbetaald worden, of er betalingen aan sanctielanden gedaan worden.

Sluis ff wat door dan :L

Stel ik ff een factuurtje op.

1995 ekkies, totaal niet verdacht bedrag ook voor een consultje ofzo

Maar Fiets, je hebt nog steeds niet gezegd wat voor een kutbaan je nu gaat doen.

Joe begin morgen ook als data scientist, bij een bedrijfje dat specializeert in geografische data, huizenprijzen, transport, dat soort meuk.

Zin an!

4 uur geleden zei Buus:

Maar Fiets, je hebt nog steeds niet gezegd wat voor een kutbaan je nu gaat doen.

Nou dat treft!

Formeel word ik Junior Projectleider...

In zekere zin klopt dat ook, aangezien ik langzaamaan moet doorgroeien naar een positie als projectleider danwel manager binnen de infrastructuursfeer. De eerste tijd zal vooral in het teken staan van kijken in verschillende keukens (toevallig kan ik dat heel goed). Ik kom waarschijnlijk bij verscheidene opdrachtgevers terecht waar ik dan een beetje mag snuffelen aan de planningskant; de kwaliteitsborgingkant; de procesbeheerkant; en soms zelfs al projectleider... Veel praten; luisteren en waar nodig een gevatte opmerking maken. Netwerken? Net werken zul je bedoelen! Zin in, dat wel.

En in de tussentijd ben ik nog ambtenaar... Maar veel zin heb ik daar niet meer in. Ik vul mijn tijd nu dan ook met fysiek aanwezig zijn; een beetje kut roepen en een beetje appen in de hoop weer eens in de tietjes van een leuke Tinderchick te kunnen knijpen.