Reuell

Werken - wie, wat, waar, wanneer?

220 posts in this topic

4 uur geleden zei Buus:

Maar Fiets, je hebt nog steeds niet gezegd wat voor een kutbaan je nu gaat doen.

Nou dat treft!

Formeel word ik Junior Projectleider...

In zekere zin klopt dat ook, aangezien ik langzaamaan moet doorgroeien naar een positie als projectleider danwel manager binnen de infrastructuursfeer. De eerste tijd zal vooral in het teken staan van kijken in verschillende keukens (toevallig kan ik dat heel goed). Ik kom waarschijnlijk bij verscheidene opdrachtgevers terecht waar ik dan een beetje mag snuffelen aan de planningskant; de kwaliteitsborgingkant; de procesbeheerkant; en soms zelfs al projectleider... Veel praten; luisteren en waar nodig een gevatte opmerking maken. Netwerken? Net werken zul je bedoelen! Zin in, dat wel.

En in de tussentijd ben ik nog ambtenaar... Maar veel zin heb ik daar niet meer in. Ik vul mijn tijd nu dan ook met fysiek aanwezig zijn; een beetje kut roepen en een beetje appen in de hoop weer eens in de tietjes van een leuke Tinderchick te kunnen knijpen.

Aah, dat klinkt al een stuk beter dan dat data scientist gebrabbel. Ook daadwerkelijk aanwezig op de bouwput, of voornamelijk kantoor? 

Maar verschillende opdrachtgevers? Is het consultantserk, of zo’n soort bureautje die ‘talenten’ aan het werk zet?

13 uur geleden zei Buus:

Aah, dat klinkt al een stuk beter dan dat data scientist gebrabbel. Ook daadwerkelijk aanwezig op de bouwput, of voornamelijk kantoor? 

Maar verschillende opdrachtgevers? Is het consultantserk, of zo’n soort bureautje die ‘talenten’ aan het werk zet?

Waarschijnlijk beide. Hangt af van het project/de projecten waar ik op kom te zitten. Zou het wel leuk vinden als ik zowel in de keet als op kantoor zit. Ik ben niet het type voor elke dag één en dezelfde handeling namelijk. Reuring... Daar teer ik wel op.

En tietjes knijpen, maar dat is voor na de borrel of na het Tinderen.

Verder is het qua bureau het laatste. De dienst die ze leveren is dan ook 'projectondersteuning'. Denk dat ik gezien mijn aard dan vooral in de sturende en coördinerende hoek kom te zitten... Meer vanwege mijn profielschets als persoon. Anders hadden ze mij wel tendermanager laten worden ofzo.

Tietjes knijpen heb je toch niemand anders voor nodig?

Nee man, A-cupje hooguit.

Maar ik heb toch echt formaatje kabeier nodig.

3360 ekkies

Zonder kilometervergoeding, dat komt er nog bij

Edited by Fiets

Op 3-11-2019 om 16:37 zei Fiets:

Nou dat treft!

Formeel word ik Junior Projectleider...

In zekere zin klopt dat ook, aangezien ik langzaamaan moet doorgroeien naar een positie als projectleider danwel manager binnen de infrastructuursfeer. De eerste tijd zal vooral in het teken staan van kijken in verschillende keukens (toevallig kan ik dat heel goed). Ik kom waarschijnlijk bij verscheidene opdrachtgevers terecht waar ik dan een beetje mag snuffelen aan de planningskant; de kwaliteitsborgingkant; de procesbeheerkant; en soms zelfs al projectleider... Veel praten; luisteren en waar nodig een gevatte opmerking maken. Netwerken? Net werken zul je bedoelen! Zin in, dat wel.

En in de tussentijd ben ik nog ambtenaar... Maar veel zin heb ik daar niet meer in. Ik vul mijn tijd nu dan ook met fysiek aanwezig zijn; een beetje kut roepen en een beetje appen in de hoop weer eens in de tietjes van een leuke Tinderchick te kunnen knijpen.

Ken je dan iets van bouw?

7 minuten geleden zei TromBone:

Ken je dan iets van bouw?

Ik werk al 2,5 jaar in de bouw...

Nee dus ;c 

1 minuut geleden zei Sammow:

Is echt niet normaal 

Zo is natúúh!

1 minuut geleden zei Fiets:

Ik werk al 2,5 jaar in de bouw...

Nee dus ;c 

en wat heb jij gestudeerd?

Enorme Baaskunde

Beter heb je ´zwaar gebouwd´ onder competenties op je cv staan.

Sowieso!

Kankeropkunde.

Ja, da kunde inderdaad.

Nee man, fout.

Twas Tyfopkunde.

Groot verschil.