Luuk.

TV-Series

222 posts in this topic

5 uur geleden zei Omar:

:notworthy: Lijkt enorm op de mijne. Wel BoB veel te laag en Carnivale te hoog.

En Pillars of the Earth ergens in een lijst is altijd liefde

Dat eerste misschien wel ja, nu ik het nog eens bekijk

Met dat tweede ben ik het minder eens ;) (carnivale te hoog dus, pillars of the earth was dikke prima)

Edited by Jonas

Op 20-5-2018 om 19:19 zei Jonas:

Heb mij vandaag en gisteren eens bezig gehouden met zowat alles wat ik ooit bekeken heb (toch minstens 1 gans seizoen) terug te zoeken en in een lijst te zetten. Ze zijn ongeveer geranked, maarja voor 50 series is dat niet altijd zo makkelijk, maar het geeft toch wel een idee ja.

Tot 40 ofzo zijn het echt wel stuk voor stuk topseries imo, gohja ik zet het hier maar, je doet ermee wat je wil.

https://www.imdb.com/list/ls026497885/

Tja ik ben het met de exacte volgorde natuurlijk compleet niet eens, (Rome en The Leftovers moeten echt veel hoger) maar in het algemeen ben je natuurlijk een jongen met goede smaak. 

Extra pluspunt voor Better call Saul boven Breaking Bad overigens.

Oeh en Sopranos boven The Wire. 

Zoals ik eerder zei, ik kan nooit kiezen, maar ik had toch wel een uitbrander van @Omar verwacht in plaats van een :notworthy:

:lachen:

11 minuten geleden zei Gratemans:

Tja ik ben het met de exacte volgorde natuurlijk compleet niet eens, (Rome en The Leftovers moeten echt veel hoger) maar in het algemeen ben je natuurlijk een jongen met goede smaak. 

Extra pluspunt voor Better call Saul boven Breaking Bad overigens.

Maarja, raten is niet altijd zo makkelijk, het is altijd op basis van de herinnering van die serie, en de herinnering van het gevoel dat je erbij had. Aangezien dat eerste nogal snel vervaagt bij mij (met enkele uitzonderingen) is het vooral op basis van het tweede. En ik heb ook licht de neiging om series met 5 heel goeie seizoenen hoger te raten dan series met 1 uitstekende seizoen ofzo.

Nuja, het gaat eigenlijk vooral om mijn favoriete TV series, dus vooral om het kijkgevoel (wat een kut woord) dat ik destijds had. Misschien overrate ik series daardoor, maar ik zal het pas zeker weten na een tweede kijkbeurt.

Ik vind het al erg genoeg dat ik Breaking Bad (de serie waar het allemaal bij begonnen is voor mij) pas op 14 heb staan :( .

Ja ik was dit eigenlijk beginnen typen als een soort van justificatie van de ranking (wat nogal pointless blijkt), vandaar dat ik u quote, met als resultaat een bericht vol ongerichte nonsens

35 minuten geleden zei Gratemans:

Zoals ik eerder zei, ik kan nooit kiezen, maar ik had toch wel een uitbrander van @Omar verwacht in plaats van een :notworthy:

sssjttt, ik dacht dat hij het niet gezien had :lachen: 

40 minuten geleden zei Jonas:

Ik vind het al erg genoeg dat ik Breaking Bad (de serie waar het allemaal bij begonnen is voor mij) pas op 14 heb staan :( .

Ja ik was dit eigenlijk beginnen typen als een soort van justificatie van de ranking (wat nogal pointless blijkt), vandaar dat ik u quote, met als resultaat een bericht vol ongerichte nonsens

Kun je nagaan hoeveel fantastische series er zijn, als je eerste ervaring op #14 komt. (een beetje zoals wijven, maar dat is een heel ander verhaal)

En die ongerichte nonsens betekent alleen maar dat je ergens in je verhaal een goed punt had. Of nouja, dat geldt dan vooral bij posts die je diep in de nacht neerplempt. Wat dus nu het geval is.

Mijn eerste ervaring was Spongebob Squarepants. Het spreekt voor zich dat dat nog steeds top vijf-materiaal is.

Nee zonder gekheid, the Walking Dead is volledig ondergesneeuwd door de nieuwere seizoenen helaas :(

7 uur geleden zei Gratemans:

Niemand is perfect Graat! 

Wire nooit gezien, als dat Soprano materiaal is begin ik er niet aan

Neuk me maar als je er wat van vindt

Voor de rest zijn Rome, Game of Thrones en de aloude Transformers wel de bom in huize Reuell

Op 25-5-2018 om 09:50 zei Reuell:

Wire nooit gezien, als dat Soprano materiaal is begin ik er niet aan

Neuk me maar als je er wat van vindt

Totaal niet te vergelijken.

wil wel nog steeds neuken x

The Americans bevestigt met een ronduit geweldige finale zijn plaats tussen de all-time greats. Is zowat de beste seizoensfinale dat ik ooit gezien heb, of het moeten nog de emoties zijn die spreken, met dat ik het net gezien heb. Hoe dan ook gaat het nog een hele tijd duren voor dit laatste seizoen overtroffen wordt, godverdomme wat ga ik het missen. 

Ik weet dat het een hele opgave is om zomaar aan een serie met 80 episodes te beginnen, maar schrijf em toch maar op

Iemand die de nieuwe reeks Arrested Development al gezien heeft?

Beter dan reeks 4, maar niet op het oude nivo. Kijken waard wel

Favoriete The Wire intro?

Vind ze allemaal wel goed, maar 1 en 5 zijn mijn favorieten :) 

4

Westworld:

Goed seizoen, maar qua verhaal wel een heel stuk zwakker dan de andere seizoenen he.

Zoveel dat gebeurt lijkt enorm pointless, kijk nu heel dat samurai gedoe, had echt 0 invloed op het verhaal, en met dat je weet dat toch alles gescript is (?) (ot dan Maeve dat met haar vreemde krachten toch fixt) is dat toch moeilijk om daar geboeid naar te kijken. 

Of gewone vechtscenes... Die zijn echt niet interessant ofzo, gaat altijd tussen wat onbelangrijke characters en wie er sterft en wie niet lijkt toch geen fuck uit te maken. 

Of gewoon de gehele Maeve storyline, ja leuk als robot heb je gevoelens en wil je toch nog je dochter terugzien enzo, maar pfff, iedereen weet toch dat die dochter maar een backstory is en dat haar hele quest toch ingeprogrammeerd is.

Ik wil maar zeggen.. moeilijk om als kijker 'geinvesteerd' te blijven

Voor de rest is alles wel weer piekfijn in orde, met een (uiteraard) geniale Jeffrey Wright, en ik kijk zeker uit naar de komende afleveringen, maar dit is toch een serieuze stap terug imo. 

Edit:

Ohja hetzelfde met Dolores en haar vader als Maeve en haar dochter.

Edited by Jonas

6 minuten geleden zei Jonas:

Westworld:

Toon verborgen inhoud

Goed seizoen, maar qua verhaal wel een heel stuk zwakker dan de andere seizoenen he.

Zoveel dat gebeurt lijkt enorm pointless, kijk nu heel dat samurai gedoe, had echt 0 invloed op het verhaal, en met dat je weet dat toch alles gescript is (?) (ot dan Maeve dat met haar vreemde krachten toch fixt) is dat toch moeilijk om daar geboeid naar te kijken. 

Of gewone vechtscenes... Die zijn echt niet interessant ofzo, gaat altijd tussen wat onbelangrijke characters en wie er sterft en wie niet lijkt toch geen fuck uit te maken. 

Of gewoon de gehele Maeve storyline, ja leuk als robot heb je gevoelens en wil je toch nog je dochter terugzien enzo, maar pfff, iedereen weet toch dat die dochter maar een backstory is en dat haar hele quest toch ingeprogrammeerd is.

Ik wil maar zeggen.. moeilijk om als kijker 'geinvesteerd' te blijven

Voor de rest is alles wel weer piekfijn in orde, met een (uiteraard) geniale Jeffrey Wright, en ik kijk zeker uit naar de komende afleveringen, maar dit is toch een serieuze stap terug imo. 

Eens, maar seizoen 1 was ook sowieso amper te overtreffen.

En wat mij eigenlijk nog het meest teleurstelt dit seizoen is dat het allemaal lijkt te draaien om het grote mysterie, en elke aflevering krijgt ge dan te zien waar het de volgende aflevering naartoe gaat met wat kleine hints etc.. 

Klinkt misschien wat vaag maar in mijn ogen is er zoveel meer mee te doen. Je hebt echt geweldige characters, dat Delos achtergrondverhaal waar letterlijk iedereen meer wil over weten, en wat we krijgen is vlammende, schijnbaar inconsequentiele actie, vele tijdlijnen en wat hints naar wat het nu toch allemaal wil zeggen.

Dat maakt het allemaal niet per se een slecht seizoen he, maar hmm ik blijf wat op mijn honger zitten.

Ja dat was het, ik heb het van mij afgeschreven :)