Luuk.

TV-Series

219 posts in this topic

14 minuten geleden zei Erik:

Eens, maar seizoen 1 was ook sowieso amper te overtreffen.

Jammer maar waar :( 

8 uur geleden zei Jonas:

Toon verborgen inhoud

En wat mij eigenlijk nog het meest teleurstelt dit seizoen is dat het allemaal lijkt te draaien om het grote mysterie, en elke aflevering krijgt ge dan te zien waar het de volgende aflevering naartoe gaat met wat kleine hints etc.. 

Klinkt misschien wat vaag maar in mijn ogen is er zoveel meer mee te doen. Je hebt echt geweldige characters, dat Delos achtergrondverhaal waar letterlijk iedereen meer wil over weten, en wat we krijgen is vlammende, schijnbaar inconsequentiele actie, vele tijdlijnen en wat hints naar wat het nu toch allemaal wil zeggen.

Dat maakt het allemaal niet per se een slecht seizoen he, maar hmm ik blijf wat op mijn honger zitten.

Ja dat was het, ik heb het van mij afgeschreven :) 

Spoiler

Enkel bij de aflevering met de vader van William toen hij in die simulatie zat was ik aan het scherm gekluisterd. Voor de rest is het maar slappe kak. Visueel nog steeds uitstekend maar je blijft, wat de verhaallijn betreft, quasi iedere aflevering op je honger zitten. Jeffrey Wright is wel :wub: 

En qua theme songs blijf ik deze geniaal vinden:

8 minuten geleden zei Gratemans:

Banshee was ook wel heerlijk over the top he. :lachen:

Die 'boss' fights :poundit: 

Op 9-6-2018 om 18:16 zei Jonas:

Favoriete The Wire intro?

Vind ze allemaal wel goed, maar 1 en 5 zijn mijn favorieten :) 

4 sowieso

Seizoen 1 van the Wire heeft de beste intro ooit imo.

Geen love voor Tom Waits hier? :(

Vind ze trouwens allemaal te gek, maar 1 blijft nipt favoriet bij mij.

Schitterend eigenlijk hoe iedereen wel een andere favoriet heeft :)

2 is de Tom Waits versie, het origineel eigenlijk

1 uur geleden zei Luuk.:

Seizoen 1 van the Wire heeft de beste intro ooit imo.

En ik vind het goed bedacht dat de serie ook met die tune eindigt, om de cirkel rond te maken.

Edited by Luuk.

Op 10-6-2018 om 00:31 zei Jonas:

Westworld:

Inhoud verbergen

Goed seizoen, maar qua verhaal wel een heel stuk zwakker dan de andere seizoenen he.

Zoveel dat gebeurt lijkt enorm pointless, kijk nu heel dat samurai gedoe, had echt 0 invloed op het verhaal, en met dat je weet dat toch alles gescript is (?) (ot dan Maeve dat met haar vreemde krachten toch fixt) is dat toch moeilijk om daar geboeid naar te kijken. 

Of gewone vechtscenes... Die zijn echt niet interessant ofzo, gaat altijd tussen wat onbelangrijke characters en wie er sterft en wie niet lijkt toch geen fuck uit te maken. 

Of gewoon de gehele Maeve storyline, ja leuk als robot heb je gevoelens en wil je toch nog je dochter terugzien enzo, maar pfff, iedereen weet toch dat die dochter maar een backstory is en dat haar hele quest toch ingeprogrammeerd is.

Ik wil maar zeggen.. moeilijk om als kijker 'geinvesteerd' te blijven

Voor de rest is alles wel weer piekfijn in orde, met een (uiteraard) geniale Jeffrey Wright, en ik kijk zeker uit naar de komende afleveringen, maar dit is toch een serieuze stap terug imo. 

Edit:

Ohja hetzelfde met Dolores en haar vader als Maeve en haar dochter.

Ja, dat eerste klopt wel. Diende alleen maar om vast te stellen dat er dus meerdere werelden zijn en dat het daar net zo loopt als in Westworld. Maar daar is veel te veel tijd in geïnvesteerd. Omdat wij als kijkers juist in de karakters van Westworld geïnvesteerd waren, kunnen al die sumarai's ons niet zoveel schelen. Daar hebben ze de plank wel een beetje misgeslagen idd. 

Vechtscenes: nouja, William ging toch echt bijna dood, net als Maeve. Bracht op zich wel wat spanning er in. Hoewel je in je achterhoofd eigenlijk ook wel weet dat die karakters te interessant zijn om er uit te gooien. Dus ok, ook wel akkoord mee.

Maar de laatste aflevering vond ik echt wel heel erg sterk. Die twee hiervoor waren echt van die plot-vehikels: het verhaal moest er even een stukje sneller doorgejast worden. Maar deze laatste aflevering rond de indiaan vond ik echt subliem. En vergeet niet dat wat er in de laatste scene verteld wordt heel veel impact heeft. 

En ohja, de taal is ook echt een indiaanse taal (Lakota-Sioux). Altijd een pluspuntje vind ik als dat realistisch is. Ik heb puur toevallig dit weekend een docu gezien daarover. Aanradertje. (Zoals alle docu's van Rich Hall, serieus, even youtube zoeken op Rich Hall documentaries en je hebt een paar uur fantastisch kijkplezier.)

En vergeet niet dat wat er in de laatste scene verteld wordt heel veel impact heeft. 

@Gratemans het is niet echt blijven hangen, wat was het ook alweer?

Vond deze aflevering eigenlijk niet zo, wellicht belangrijk, maar wel saai

Handmaid's tale daarentegen had nu echt hele goede aflevering, sowieso paar hele goede de laatste weken.

22 minuten geleden zei Lampie Basso:

Handmaid's tale daarentegen had nu echt hele goede aflevering, sowieso paar hele goede de laatste weken.

Moet die van vandaag wel nog zien maar ik geniet ook wel erg van dit seizoen, nog een stuk meer dan het eerste zelfs.

20 uur geleden zei Lampie Basso:

En vergeet niet dat wat er in de laatste scene verteld wordt heel veel impact heeft. 

@Gratemans het is niet echt blijven hangen, wat was het ook alweer?

Vond deze aflevering eigenlijk niet zo, wellicht belangrijk, maar wel saai

Dat Maeve inmiddels met alle hosts kan communiceren als ze wil. Ook op afstand. Handmaid's tale moet ik overigens nog steeds aan beginnen. Wel de moeite waard?

Geen idee wie hier The Expanse had aangeraden maar ik heb nu het eerste seizoen af en ben aangenaam verrast. Goed materiaal voor tijdens de examens.

Dat en Storage Wars: Northern Treasures.

5 minuten geleden zei Erik:

Geen idee wie hier The Expanse had aangeraden maar ik heb nu het eerste seizoen af en ben aangenaam verrast. Goed materiaal voor tijdens de examens.

Dat en Storage Wars: Northern Treasures.

Beste moet nog komen in seizoen twee.