Luuk.

TV-Series

227 posts in this topic

51 minuten geleden zei Erik:

Mad Men :wub: 

Als je de laatste afleveringen eigenlijk niet wilt kijken omdat het dan gedaan is, weet je dat het een meesterwerk is.

Mooi dat je het ook ‘ontdekt’ hebt. Echt een geweldige serie.

Buiten die rosse griet met haar dikke tetten zie ik echt niet waarom je daar naar kan blijven kijken.

2 uur geleden zei TromBone:

Buiten die rosse griet met haar dikke tetten zie ik echt niet waarom je daar naar kan blijven kijken.

Als linkse rakker word jij natuurlijk gek van al dat kapitalisme, kan ik wel begrijpen.

8 out of 10 Cats is ook wel baas, met name als ze Countdown spelen. 

En The IT Crowd is ook essentiële comedy, als we dan toch in de Britse sferen zitten. 

Op 17-12-2017 om 09:54 zei Luuk.:

8 out of 10 Cats is ook wel baas, met name als ze Countdown spelen. 

En The IT Crowd is ook essentiële comedy, als we dan toch in de Britse sferen zitten. 

Rachel Riley :wub:

In een wanhopige poging om alle succesreeksen van de laatste jaren in te halen, heb ik de laatste maand gespendeerd aan Breaking Bad. Hopeloos te laat natuurlijk, ik zal het me nooit vergeven. 

Seizoen 1 was lastig. Vrij amateuristische productie (camerawerk, muziek...) en een trage opbouw. Ik denk niet dat ik de volgende seizoenen bekeken zou hebben als ik live meekeek. Maar daarna gaat het, zoals iedereen lijkt te beamen, crescendo. De uitbouw van de personages is werkelijk fenomenaal. Zelden gezien ook dat zulk aimabel hoofdpersonage na verloop van tijd de verpersoonlijking van de duivel lijkt te worden. Het ligt voor de hand dat Better Call Saul nu aan de beurt is.

Edited by SteJov

Breaking Bad blijft inderdaad toch wel uitmuntend. Het Mexicaanse drugssfeertje dat ze wisten te creëren was echt heerlijk, en het hele verhaal rondom Gustavo Fring (seizoen 4 dus) was echt heel erg goed. Dat seizoen was sowieso geniaal met onder andere proberen dat bewijsmateriaal te vernietigen met die magneet. De seizoensfinale met de dood van Gustavo was echt fenomenaal, het moment dat die zijn strikje nog even rechttrekt. :notworthy:

Eigenlijk vond ik Walter en zijn familie nog niet eens zo interessant, maar dat maakte voor de rest niet eens zo veel uit.

Ik ben nu trouwens Ozark aan het kijken (eerste vijf afleveringen gezien), en dat vind ik echt enorm slecht en tegenvallen. Totaal geen interessante personages, mede ook door matig acteerwerk, net als de dialogen en het verhaal is ook vrij matig. Hoe die Marty dan heel slim lijkt maar als die op het punt staat zelfmoord te plegen plots een belangrijk detail is vergeten. ;c Maar bij het zien valt je dan juist wel op hoe goed Breaking Bad was (gezien de gelijkenissen tussen Ozark en Breaking Bad). 

15 minuten geleden zei AngliVentoux:

Breaking Bad blijft inderdaad toch wel uitmuntend. Het Mexicaanse drugssfeertje dat ze wisten te creëren was echt heerlijk, en het hele verhaal rondom Gustavo Fring (seizoen 4 dus) was echt heel erg goed. Dat seizoen was sowieso geniaal met onder andere proberen dat bewijsmateriaal te vernietigen met die magneet. De seizoensfinale met de dood van Gustavo was echt fenomenaal, het moment dat die zijn strikje nog even rechttrekt. :notworthy:

Eigenlijk vond ik Walter en zijn familie nog niet eens zo interessant, maar dat maakte voor de rest niet eens zo veel uit.

Dat ze niet bijster interessant waren, is net wel belangrijk. Skyler is bloedirritant, net als Marie, en zijn zoon is waanzinnig naïef. Enkel zijn schoonbroer kan soms tippen aan Walts geniale kronkels. Zijn saaie familie was net het punt. Walt is een grijze muis die in het verleden de kans heeft gekregen om zijn intellect te verzilveren, maar die kans gemist heeft en op zoek gaat naar eerherstel.

Hoe dan ook: het zijn personages die bijblijven. Mike is mijn persoonlijke favoriet. 

Na Medici: Masters of Florence bijna af te hebben heb ik denk ik met War and Peace eindelijk nog eens een goeie historische serie gevonden :notworthy: iemand ooit al gezien?

En World Without End?

6 uur geleden zei Omar:

Na Medici: Masters of Florence bijna af te hebben heb ik denk ik met War and Peace eindelijk nog eens een goeie historische serie gevonden :notworthy: iemand ooit al gezien?

En World Without End?

Beide niet, maar bedankt voor de tip omarrrr

edit: tips

Edited by Jonas

Medici is niet geweldig hoor, maar wel best goed. Als je wat geïnteresseerd ben in de tijdsgeest waarin het zich afspeelt zou ik het zeker kijken. Je weet ook na een halfuur al of het iets voor jou is, dus mocht het tegenvallen boeit het niet veel. 

War and Peace zit ik nog maar 2 afleveringen ver, maar voorlopig :poundit: 

1 uur geleden zei Omar:

Medici is niet geweldig hoor, maar wel best goed. Als je wat geïnteresseerd ben in de tijdsgeest waarin het zich afspeelt zou ik het zeker kijken. Je weet ook na een halfuur al of het iets voor jou is, dus mocht het tegenvallen boeit het niet veel. 

War and Peace zit ik nog maar 2 afleveringen ver, maar voorlopig :poundit: 

Mij gaat het vooral om de serie zelf en minder om de historische waarde enzo erachter, maar ik wil het wel een kans geven

Ik probeer wat minder bekende, maar toch goeie, series te vinden, want met die top zoveel lijstjes kom je altijd dezelfde namen tegen (die ik meestal al gezien heb, of juist niet wil zien). Ik kan mij herinneren dat je hier ooit pillars of the earth hebt aangeraden, en dat vond ik wel enjoyable, en was ik bijvoorbeeld nooit zelf opgekomen

Historische waarde zit er ook niet echt achter, aangezien het meestal redelijk incorrect is. Draait meer om de setting etc. 

Pillars of the Earth vond ik heerlijk maar dat is dan ook echt iets voor mij. Denk dat WAP en Medici iets makkelijker zijn om van te genieten.