Luuk.

Studeren - wie, wat, waar, wanneer?

84 posts in this topic

mijn huis

aremdsnest

craft n draft

beertemple

RANG RANG RANG

Op 24/9/2018 om 23:46 zei Little Goliath:

Sinds vandaag begonnen aan de manama statistical data analysis. Wordt volgens mij enorm boeiend maar ook heel zwaar. Wel zin in. 

Damn, waar? Dat klinkt wel echt interessant. 

7 minuten geleden zei LSDS:

Damn, waar? Dat klinkt wel echt interessant. 

Ugent, ma ge hebt het ook oa in leuven. het is vooral een combinatie van statistiek en programmeren (functioneel weliswaar) 

Dan toch eindelijk geslaagd voor mijn bachelor, wel in november ipv juli maar dat kan me vrij weinig schelen. Nu eens op zoek gaan naar een interessante master waar ik volgend jaar zomer aan kan beginnen, want daar ben ik nog niet echt aan uit.

48 minuten geleden zei Luuk.:

Dan toch eindelijk geslaagd voor mijn bachelor, wel in november ipv juli maar dat kan me vrij weinig schelen. Nu eens op zoek gaan naar een interessante master waar ik volgend jaar zomer aan kan beginnen, want daar ben ik nog niet echt aan uit.

RT

2 uur geleden zei Luuk.:

je gaat nu 9 maand chillen dan? 

Ben al twee maanden voor een uur of 45 per week aan het werk ja. Gewoon de master aanvatten met een dikke bankrekening, niks mis mee.

In november afstuderen? Is dat gebruikelijk voor Hollanders? Hier heb je als mogelijkheden juli, september en januari. 

Je kan het hele jaar afstuderen (bij mij op de studie in ieder geval). Elk blok kan je met je thesis starten. En je hoeft daarvoor (starten thesis) nog niet eens alle vakken afgerond te hebben, dus na je thesis kan je die vakken ook nog halen en kan je dus op heel afwijkende tijden afstuderen.

Maastricht heeft een redelijk afwijkend onderwijssysteem van de rest van Nederland. Vakken lopen één keer per jaar, en er zijn zes blokken. Ik had één toets niet gehaald in een blok dat tot april liep, en dan kan je via een hardheidsclausule een vervroegde herkansing krijgen, zodoende.

dat systeem met blokken is wel echt veel efficiënter dan in belgië waar er gwn per semester wordt geëvalueerd. systeem in belgie werkt ook gwn zoveel meer luiheid in de hand. met uitzondering vd manama waar ik nu aan bezig ben, deed ik voor december nooit een boek open, laat staan dat ik al er al eens iets had in aan geduid. 

4 uur geleden zei Luuk.:

Ben al twee maanden voor een uur of 45 per week aan het werk ja. Gewoon de master aanvatten met een dikke bankrekening, niks mis mee.

Of reizen. Ook niks mis mee.

7 minuten geleden zei Luuk.:

Maastricht heeft een redelijk afwijkend onderwijssysteem van de rest van Nederland. Vakken lopen één keer per jaar, en er zijn zes blokken. Ik had één toets niet gehaald in een blok dat tot april liep, en dan kan je via een hardheidsclausule een vervroegde herkansing krijgen, zodoende.

Klinkt hetzelfde als in Nijmegen buiten het feit dat we 4 blokken hebben

Ja Nijmegen werkt ook met probleemgericht onderwijs of niet? Wel op een andere manier meen ik, maar toch.