Sign in to follow this  
Hendrik

Belgische politiek

65 posts in this topic

15 uur geleden zei Juraj:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/05/weyts-rijbewijs-shoppen-in-brussel-of-wallonie-niet-mogelijk/

Wie komt er ook op het idee om het organiseren rijopleiding en de uitreking van rijbewijzen niet in hetzelfde bevoegdheidspakket te steken ;c Kan toch alleen maar in absurdistan. 

Op zich is het toch niet zo absurd, als je het verder trekt dan Vlaanderen en Wallonie

We erkennen ook buitenlandse rijbewijzen, maar dat betekent niet dat je als Belg in een ander land je examen gaat doen en dan hier een Belgisch rijbewijs krijgt

4 uur geleden zei TromBone:

Wie is er ooit op het idee gekomen om een vlaanderen en wallonie te maken in de eerste plaats?

Voor zover ik kan zien, de Volksunie en het FDF

11 minuten geleden zei Se7en:

Op zich is het toch niet zo absurd, als je het verder trekt dan Vlaanderen en Wallonie

We erkennen ook buitenlandse rijbewijzen, maar dat betekent niet dat je als Belg in een ander land je examen gaat doen en dan hier een Belgisch rijbewijs krijgt

Ja had ik ook al aan gedacht, maar dat zijn dan ook wel andere rijbewijzen. Want in het artikel gaat het mijn inziens over een tweetalig kereltje dat op de taalgrens woont en er niet bij stil gestaan heeft dat hij aan verkeerde kant van de taalgrens zijn rijexamen heeft gedaan.

Althans, ik kan me best voorstellen dat er zo'n mensen bestaan die niet intuïtie op de hoogte zijn van de institutionele warboel die België is. Vraag me nu ook af of mensen uit Linkebeek en Sint-Genesius-Rode wel kunnen kiezen tussen een Vlaams of Brussels rijbewijs op basis van de taalfaciliteiten.

4 uur geleden zei Crashtester:

@God

Care to explain?

Omdat de helft van jullie reserve Nederlanders zijn en de andere helft reserve Fransen was er een te groot verschil.

Gewoon N-VA dat test hoe dicht het bij extreem-rechts kan aanschurken zonder het officieel zelf te worden.

Op 6-12-2018 om 21:15 zei Hendrik:

07/12/2018 15u37 

vroeger mag ook 

Jammer maar helaas!

Ik zal er dichter bij zitten :banana: 

WAT EEN POLITIEK DOORZICHT

Vandaag rond 21u15.

Tis nog niet gebeurd dus de prono is nog open.

27 minuten geleden zei Erik:

Vandaag rond 21u15.

Tis nog niet gebeurd dus de prono is nog open.

Citaat

"We hebben nog steeds een regering", zegt VRT NWS-journalist Ivan De Vadder. De N-VA verlaat voorlopig niet zelf de regering. "Eigenlijk doet hij een oproep aan de premier: u heeft nog 24 uur de tijd om een compromis te vinden. Lees: de regering moet zich onthouden."

Ik ben de enige die nog in de running is! 

Edited by Juraj

Ik kan er nog altijd het dichtst bij zijn. :puh: 

Helemaal geen proficiat, regering is in se niet gevallen. Al is een minderheidsregering niet echt houdbaar.

2 minuten geleden zei SteJov:

Helemaal geen proficiat, regering is in se niet gevallen. Al is een minderheidsregering niet echt houdbaar.

Zonder de N-VA is dit dan toch Michel II ? Of is een tussenkomst van de koning daarvoor noodzakelijk?

2 minuten geleden zei Juraj:

Zonder de N-VA is dit dan toch Michel II ? Of is een tussenkomst van de koning daarvoor noodzakelijk?

Het is niet de eerste keer dat een partij uit de regering stapt of zelfs gewisseld wordt. Het is zoals je zelf zegt: de regering biedt geen collectief ontslag aan en gaat intern het verlies van NVA opvangen. Michel-I blijft op post.

Vraag is voor hoelang. Mei 2019 is nog zeer lang voor een minderheidsregering. Kan ook zijn dat NVA zich de facto zal gedragen als regeringspartij in het parlement (bv inzake de begroting). Ik sluit niets meer uit in dit land.

Edited by SteJov

3 minuten geleden zei Hendrik:

Komt ook tussen.

Ja, om De Crem en De Backer als minister te beëdigen en NVA te ontslaan. Niet de regering.

1 minuut geleden zei SteJov:

Ja, om De Crem en De Backer als minister te beëdigen en NVA te ontslaan. Niet de regering.

En 2 nieuwe staatssecretarissen te benoemen. Maar niet collectief nee. Maar in de kleine letters van Jurajs prijsvraag staat dat dat niet vereist is. 

Maw: het is een nieuwe constallatie van Michel-I maar geen nieuwe regering.

Wordt nog interessant wel wat ze met Bracke gaan doen btw. 

Pray for Sander Loones trouwens. Een maand minister ;c