Sign in to follow this  
Hendrik

Belgische politiek

65 posts in this topic

3 minuten geleden zei SteJov:

Maw: het is een nieuwe constallatie van Michel-I maar geen nieuwe regering.

Wordt nog interessant wel wat ze met Bracke gaan doen btw. 

Pray for Sander Loones trouwens. Een maand minister ;c 

Een minderheidsregering? Da noem ik geen regering, maar da noem ik een schant!

De Wever heeft wel nog maar eens bewezen dat hij intrinsiek de beste politicus is van het land op tactisch vlak. Want nu zit NVA in een fenomenale electorale positie:

- Op socio-economisch vlak zijn zij de partij die ervoor gaan zorgen dat er wetten gestemd gaan kunnen worden in het parlement. Want ja, op dat vlak is het wel de NVA die het parcours van Michel-I heeft uitgetekend.

- Op de thema’s waar ze zich willen onderscheiden, lees migratie, kunnen ze zich nu sans gêne als volwaardige oppositiepartij opstellen. 

Ideaal dus om de poorten vanuit Vlaams Belang naar NVA wagenwijd open te zetten. Zeker, niet alles wat er deze week gebeurd is, zal bewust zijn. Maar het valt toch maar mooi weer in de plooi zoals NVA het stiekem had gewild. Al is uit de regering gezet worden zeer drastisch en wellicht niet de initiële bedoeling.

44 minuten geleden zei Juraj:

Een minderheidsregering? Da noem ik geen regering, maar da noem ik een schant!

Tiens tiens, het is blijkbaar toch anders gelopen dat dat gisterenavond het plan was. Michel heeft effectief ontslag genomen en een nieuwe regering aangesteld. Aanvankelijk gingen ze het intern oplossen en “gewoon” de NVA’ers ontslaan. Maar goed. Proficiat @Juraj!

Edited by SteJov

Prono’s voor het vallen van Michel-II? Ik gok 7 februari 2019.

31 minuten geleden zei SteJov:

Prono’s voor het vallen van Michel-II? Ik gok 7 februari 2019.

Exact 40 dagen voor 26 mei, dat lijkt me evident. 

Moet toch echt de lafste partij in heel de geschiedenis zijn.
Twee jaar lang weet hebben van dat pact, er niks aan doen, om dan de regering in crisis te leggen.

Als het dan zover is, pakken ze op geen enkel moment de eigen verantwoordelijkheid. Politiek voeren is tot een overeenkomst komen als je dat als partij nooit doet zal het vroeg of laat toch tegen je keren. Enfin dat hoop ik toch. 

Om nog maar te zwijgen van in Antwerpen.
Geen seconde onbenut laten om op de spa te bashen en dan zouden ze plots een stadsbestuur gaan doen samen met die spa.

Op 9-12-2018 om 10:39 zei SteJov:

Maw: het is een nieuwe constallatie van Michel-I maar geen nieuwe regering.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/10/moet-de-regering-het-vertrouwen-van-het-parlement-vragen/

Daar is dus wat discussie rond, waardoor iedereen een beetje gelijk heeft! 

Verder ben ik het volledig eens met Trombone dat de NVA hier behoorlijk de lapzwans heeft uitgehangen. Twee jaar zwjigen, maar Theo wel vlot tweetjes de wereld in blijven sturen over allerlei andere fait divers ;c 

16 minuten geleden zei Juraj:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/10/moet-de-regering-het-vertrouwen-van-het-parlement-vragen/

Verder ben ik het volledig eens met Trombone dat de NVA hier behoorlijk de lapzwans heeft uitgehangen. Twee jaar zwjigen, maar Theo wel vlot tweetjes de wereld in blijven sturen over allerlei andere fait divers ;c 

Vuile sos!!

23 minuten geleden zei Juraj:

Het leeft blijkbaar echt, is het nu Michel-I of Michel-II? Ik kies toch voor I ;c 

Een regering laten vallen voor een niet bindend pact waar je persé nog een briefje bij wil steken waarin je zegt dat het echt wel niet bindend is, is anders ook wel :L 

En @TromBone typisch Antwerps om te denken dat de wereld enkel om Antwerpen draait :L gemeentelijk/stedelijk bestuur heeft in de verste verte niks te maken met federale politiek, totaal debiel punt dat je daar maakt.

Verder hebben ze zich allemaal aangesteld als kleine kindertjes, nva niet meer dan open vld en cd&v met hun zielige moddergooien etc. Het zijn allemaal eikels. 

6 minuten geleden zei Pilsudski:

Een regering laten vallen voor een niet bindend pact waar je persé nog een briefje bij wil steken waarin je zegt dat het echt wel niet bindend is, is anders ook wel :L 

En @TromBone typisch Antwerps om te denken dat de wereld enkel om Antwerpen draait :L gemeentelijk/stedelijk bestuur heeft in de verste verte niks te maken met federale politiek, totaal debiel punt dat je daar maakt.

Verder hebben ze zich allemaal aangesteld als kleine kindertjes, nva niet meer dan open vld en cd&v met hun zielige moddergooien etc. Het zijn allemaal eikels. 

Nva dus echt veel meer dan de rest en in dat pact staan echt geen slechte dingen en de moslims gaan echt niet vrije toegang krijgen , maar ja de rechtste bange kakkers kunnen natuurlijk niet anders dan hun racsime laten overheersen.

43 minuten geleden zei TromBone:

Nva dus echt veel meer dan de rest en in dat pact staan echt geen slechte dingen en de moslims gaan echt niet vrije toegang krijgen , maar ja de rechtste bange kakkers kunnen natuurlijk niet anders dan hun racsime laten overheersen.

kortzichtig, er zijn echt wel fundamentele gebreken aan dat hele pact, zie https://www.knack.be/nieuws/belgie/het-vn-migratiepact-is-een-hoogst-onvolledig-en-onevenwichtig-document/article-opinion-1404235.html

2 uur geleden zei TromBone:

Klopt, probeer je een punt te maken met dat artikel? Want in het ene staat er wat er niet in staat en in het andere wat er wel in zou staan. Wat er ook van aan is, duidelijk is in elk geval dat het geen document is dat het waard is om een regering voor te laten vallen. 

1 uur geleden zei Sammow:

De hele westerse wereld smeekt om een goede dictatuur. Deze taferelen zijn daar een voorbeeld van

Wat is dit voor debiele opmerking.