mdmazing

Wielrennen in de media

661 posts in this topic

Te weinig Boonen in het filmpje :puh: 

Dat zal het einde betekenen voor ploegen met sprinter en klassementmannen. Ik denk ook niet dat de grootte het probleem is, eerder de kwaliteit van de sky knechten etc. Met zes knechten ga je mijn inziens niet heel wat anders krijgen als afgelopen jaren. Zoveel heeft de verandering van 9 naar 8 ook niet gedaan.  Overheersing van 1 team is dodelijk voor de koers. 

Het is te laat om dit in 2019 door te voeren.

Je hebt nu al amper ploegen die zowel een klim- als een sprintteam hebben. Ja, LottoNL heeft bv een topsprinter en topklassementsrenners, maar die hebben ook geen serieuze knechten voor Groenewegen. UAE idem met Kristoff en Martin. @Tjebco. Ik zie enkel FDJ hier niet blij mee zijn om die reden. Sagan heeft in principe genoeg aan enkel Oss bijvoorbeeld.

Edited by LSDS

Als ze met 6 renners doen moeten ze gaan opschalen naar 25 ploegen, maar dat lijkt me ook niet effectiever

5 minuten geleden zei Cyril:

Als ze met 6 renners doen moeten ze gaan opschalen naar 25 ploegen, maar dat lijkt me ook niet effectiever

Te weinig sponsors daarvoor. 

19 minuten geleden zei LSDS:

Het is te laat om dit in 2019 door te voeren.

Je hebt nu al amper ploegen die zowel een klim- als een sprintteam hebben. Ja, LottoNL heeft bv een topsprinter en topklassementsrenners, maar die hebben ook geen serieuze knechten voor Groenewegen. UAE idem met Kristoff en Martin. @Tjebco. Ik zie enkel FDJ hier niet blij mee zijn om die reden. Sagan heeft in principe genoeg aan enkel Oss bijvoorbeeld.

Mwah roosen, grondahl en martens hebben wel serieus werk geleverd. En beste voorbeeld is misschien wel quickstep, dan zouden mannen als alaphilippe thuis moeten blijven voor hun treintje. Kortom, sprinten gaat dan heel anders worden. 

Ach sprinten boeit toch al weinig. Dan maar wat sprintritten minder. 

Denk dat je vooral gezeik krijgt met rennersvakbonden omdat ploegen minder renners nodig gaan hebben met zulke veranderingen. En denk dat het moeilijk is om sponsors te vinden voor 5 nieuwe  ploegen. 

Het zou wel loeigijl zijn natuurlijk.

1 uur geleden zei Tjebco:

Mwah roosen, grondahl en martens hebben wel serieus werk geleverd. En beste voorbeeld is misschien wel quickstep, dan zouden mannen als alaphilippe thuis moeten blijven voor hun treintje. Kortom, sprinten gaat dan heel anders worden. 

Werk leveren is compleet niets in vergelijking met de treintjes van Démare of Gaviria. Iedere sprinter had zo wel zijn mannetjes bij zich. Iedere ploeg heeft nood aan hardrijders. 

En ja, natuurlijk verandert er iets aan de koers. Nu gaat een gemiddelde ploeg bestaan uit een sprinter met een mannetje bij, een kopman voor het klassement met twee man in dienst en nog één andere knecht of vrijbuiter. Daarbuiten krijg je dan de sprintersploegen waarbij de sprinter vier knechten heeft, aangevuld met een vrijbuiter en de klassementsploegen met een kopman, twee of drie klimknechten, een man voor het vlakke en dan nog een vrijbuiter of een sprinter. 

Dit gaat volgens mij er voor zorgen dat in het peloton minder renners gaan zitten die gaan controleren in vlakke of overgangsritten, maar je gaat ook per ploeg nog maar amper renners hebben met een vrije rol. Kleinere ploegen zullen volgens mij hierdoor veel ritten wegkapen als ze zo slim zijn om met pure vrijbuitersploegen aan de start te komen. Je moet dan gewoon gokken en een snelle renner à la Dupont of Pasqualo durven meesturen in de vlucht in een vlakke rit, want die zal meer kans op slagen hebben. 

Edited by LSDS

1 uur geleden zei Tjebco:

Te weinig sponsors daarvoor. 

Genoeg ProConti ploegen die mee willen doen, 25 red je gemakkelijk.

:kooskonijn:

2 uur geleden zei Tjebco:

Dat zal het einde betekenen voor ploegen met sprinter en klassementmannen. Ik denk ook niet dat de grootte het probleem is, eerder de kwaliteit van de sky knechten etc. Met zes knechten ga je mijn inziens niet heel wat anders krijgen als afgelopen jaren. Zoveel heeft de verandering van 9 naar 8 ook niet gedaan.  Overheersing van 1 team is dodelijk voor de koers. 

natuurlijk wel. kijk maar naar de os waar maximaal 6 man per ploeg rijden en elke koers is buitenklasse. zelfs op een zaadparcours als london waar groot brittanie met heel sky voor cavendish reed, maar met 5 knechten het niet konden controleren.

2 uur geleden zei Cyril:

30 ploegen van 6. 

2 uur geleden zei AngliVentoux:

Ach sprinten boeit toch al weinig. Dan maar wat sprintritten minder. 

Denk dat je vooral gezeik krijgt met rennersvakbonden omdat ploegen minder renners nodig gaan hebben met zulke veranderingen. En denk dat het moeilijk is om sponsors te vinden voor 5 nieuwe  ploegen. 

Het zou wel loeigijl zijn natuurlijk.

dat is niet waar. budgetten zullen omlaag gaan want een voltallige ploeg van 18-20 man hooguit. cofidis en andere schijtploegen kunnen dus zo world tour worden.

Edited by den zwartjoekel

5 minuten geleden zei den zwartjoekel:

natuurlijk wel. kijk maar naar de os waar maximaal 6 man per ploeg rijden en elke koers is buitenklasse. zelfs op een zaadparcours als london waar groot brittanie met heel sky voor cavendish reed, maar met 5 knechten het niet konden controleren.

Landenteams is vaak ook veel minder teamgericht. Toch altijd het gevoel dat renners daar minder vol voor elkaar rijden dan bij een sponsorteam. Ja leuk als een Cavendish dan OS wint, maar daar heeft een Rowe, Stannard etc (of wie zijn knechten toen ook waren) niks aan. Bij een Tour overwinning zie je het verschil wel qua prijzengeld.. Was dat WK in Denemarken niet zo dat juist de knechten van Cavenidsh vanuit sponsorteam hem gingen helpen..

30 ploegen van zes wel mals hoor.

Welke acht ploegen wil je erbij dan?

Israël, Aqua Blauw, Team Coquard, Delko, Manzana, Euskadi, Roompot en Willier ofzo?

2 minuten geleden zei Cyril:

Israël, Aqua Blauw, Team Coquard, Delko, Manzana, Euskadi, Roompot en Willier ofzo?

Van die 8 toch minimaal 9 latijns amerikaanse ploegjes hoor

Bultje houdt er een top 40 van bij

7 minuten geleden zei den zwartjoekel:

dat is niet waar. budgetten zullen omlaag gaan want een voltallige ploeg van 18-20 man hooguit. cofidis en andere schijtploegen kunnen dus zo world tour worden.

Ja en daar zit iedereen op te wachten.. En leuk als ploegen naar 18-20 man gaat, weer 100 man werkloos qua renners. Ook begeleiding kan dan minder. Ja levert misschien wat nieuwe sponsors op, maar dat gaat nooit 1 op 1 met de renners die 'geslachtofferd' worden.

Het is 10x belangrijker dat er wat gedaan wordt aan salarismax ofzo. Want Sky reed afgelopen Tour de laatste week al praktisch met 6. Poels heeft niet veel gedaan en Moscon was weg. Daarbij had Sky in dit geval nog twee 'kopmannen'. Wanneer Froome of Thomas dus volledig gaat knechten heb je echt geen ander koersverloop. Het enige verschil ga je in de sprintersetappes zien in mijn ogen, of zelfs dat ploegen geen mengeling maken. Jumbo gaat bijvoorbeeld vol op het klassement waarbij ze renners meenemen waar ze geen oorlog mee kunnen maken tegenover Sky. Puur vanwege kwaliteitsverschil. Quickstep zal Alaphilippe mee blijven willen nemen, dus dan heb je 5 man over voor de sprint. Minder controle in dat soort etappes. Ik geloof niet dat het in bergetappes zal veranderen. Movistar had prima mannen om oorlog te maken, Jumbo ook wel meer dan ze gedaan hebben. Sunweb kan gewoon niks anders, ook omdat Dumoulin baat heeft bij Sky tempo.

4 minuten geleden zei Cyril:

Baby-Dump; De Rijke Shanks; Metec; AH-Moser...

3 minuten geleden zei Tjebco:

Ja en daar zit iedereen op te wachten.. En leuk als ploegen naar 18-20 man gaat, weer 100 man werkloos qua renners. Ook begeleiding kan dan minder. Ja levert misschien wat nieuwe sponsors op, maar dat gaat nooit 1 op 1 met de renners die 'geslachtofferd' worden.

Het is 10x belangrijker dat er wat gedaan wordt aan salarismax ofzo. Want Sky reed afgelopen Tour de laatste week al praktisch met 6. Poels heeft niet veel gedaan en Moscon was weg. Daarbij had Sky in dit geval nog twee 'kopmannen'. Wanneer Froome of Thomas dus volledig gaat knechten heb je echt geen ander koersverloop. Het enige verschil ga je in de sprintersetappes zien in mijn ogen, of zelfs dat ploegen geen mengeling maken. Jumbo gaat bijvoorbeeld vol op het klassement waarbij ze renners meenemen waar ze geen oorlog mee kunnen maken tegenover Sky. Puur vanwege kwaliteitsverschil. Quickstep zal Alaphilippe mee blijven willen nemen, dus dan heb je 5 man over voor de sprint. Minder controle in dat soort etappes. Ik geloof niet dat het in bergetappes zal veranderen. Movistar had prima mannen om oorlog te maken, Jumbo ook wel meer dan ze gedaan hebben. Sunweb kan gewoon niks anders, ook omdat Dumoulin baat heeft bij Sky tempo.

1. Minder geld aan salaris en begeleiding - salary cap
2. Meer premies c.q. hogere prijzengelden
3. Lokale parcoursen naar WK-model afwisselen met reguliere ritten in lijn
4. A en B ritten
5. Grote rondelengte altijd tussen 3400 en 3800 km

Edited by Fiets