mdmazing

Wielrennen in de media

136 posts in this topic

Wie de fuck is Gaimon sowieso, zo iemand mag blij zijn ooit gekoerst te hebben met zo'nu renner als Cancellara 

12 uur geleden zei Bram:

2098374416.jpg 

Wtf happenend with him :o 

Het gaat er gewoon alleen maar om dat die lui het meeste geld betalen als startplek.

Maar over Cancellara he, 

Hij moet uit het zadel om de demarrage bij te halen, dan gaat hij weer zitten, ok niets aan de hand. En dan springt hij meters weg terwijl zijn cadans niet verandert. Heeft er hier iemand wel eens op een fiets gezeten? Want zo ja, dan weet je dat dit absurd is. Om zó op de macht weg te kunnen springen blijft zijn cadans veel te hoog.

Dat is voor mij ook het meest treffende fragment, vooral omdat op die (slechte) beelden hij helemaal niet meer kracht lijkt te zetten. Die fiets lijkt ook gewoon onder hem door te versnellen op de ene of andere manier.

Edited by LSDS

6 uur geleden zei Gratemans:

Maar over Cancellara he, 

Hij moet uit het zadel om de demarrage bij te halen, dan gaat hij weer zitten, ok niets aan de hand. En dan springt hij meters weg terwijl zijn cadans niet verandert. Heeft er hier iemand wel eens op een fiets gezeten? Want zo ja, dan weet je dat dit absurd is. Om zó op de macht weg te kunnen springen blijft zijn cadans veel te hoog.

Ik noem dat altijd schakelen 

Het lijkt mij ook gewoon bijschakelen op dat steilste stuk en dan zijn cadans vasthouden. Doordat Boonen de aanval net iets te laat doorheeft komt die niet meer op het wiel en misschien heeft die ook wel gewoon een minder moment. En van Cancellara heb ik ook meerdere absurde sprints vanuit het zadel gezien. 

Zeker omdat het Cancellara is volg ik het verhaal van het motortje echt niet.

Edited by AngliVentoux

Ik volg het verhaal niet omdat er in iedere wielergeneratie met dezelfde middelen werd gestreden en wordt gestreden.

Dat is niet helemaal waar

De dijen van Spartacus zou ik niet als dezelfde middelen willen duiden

Op ‎11‎/‎11‎/‎2017 om 00:42 zei Gratemans:

En ja, ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik kan me in ieder geval troosten met de gedachte dat @TromBone en @Pilsudski mijn post sowieso gaan liken.

Graag gedaan

Op ‎11‎/‎11‎/‎2017 om 13:10 zei Matthijs:

Ik volg het verhaal niet omdat er in iedere wielergeneratie met dezelfde middelen werd gestreden en wordt gestreden.

Ja ze reden allemaal met motortje rond ;c 

Áls Cancellara dat deed en er twee klassiekers mee won, twijfel ik er niet aan dat er nadien nog heel veel gevolgd zijn

Op 11-11-2017 om 08:26 zei AngliVentoux:

Het lijkt mij ook gewoon bijschakelen op dat steilste stuk en dan zijn cadans vasthouden. Doordat Boonen de aanval net iets te laat doorheeft komt die niet meer op het wiel en misschien heeft die ook wel gewoon een minder moment. En van Cancellara heb ik ook meerdere absurde sprints vanuit het zadel gezien. 

Zeker omdat het Cancellara is volg ik het verhaal van het motortje echt niet.

Kan me nog voor de geest halen dat Boonen na afloop te melden had dat hij kramp had bij Cancellara's aanzet. Diens versnelling op de Muur oogt natuurlijk ook deels zo indrukwekkend bij wijze van contrast: Cancellara stoomt weg omdat Boonens motortje stokt. Zo ook bij dat Leukemans-fragment in Roubaix: Leukemans had een leegloper*

Alsof het überhaupt vreemd is dat Cancellara Leukemans lost btw: dat fragment komt de algehele geloofwaardigheid van dat filmpje niet per se ten goede. In het verlengde daarvan: alsof het zo vreemd is dat Cancellara Boonen lost.

Dat Roubaix-stukje van Gratemans blijf ik ook altijd het opmerkelijkst vinden. Wel lijkt het een beetje op die stijl die bijvoorbeeld Nibali, Froome en ook Poels (in die angliru-tweet) soms bergop hebben: met zoveel overschot heel eventjes op een relatief zwaar verzet een hele hoge trapfrequentie halen, zodat het ogenschijnlijk is alsof ze vooruitgestuwd worden, zonder daadwerkelijk echt te versnellen (op de klassieke 'op de pedalen staan en bambam wegpoef'-manier)

*heerlijk woord is dat: zou heel treffend zijn voor een SOA waarbij een patiënt continu zijn soldaatjeszaadjes lekt. Ik denk dat je dan een luier zou moeten dragen.