Sign in to follow this  
delegendelolsmurf

Dopingtopic

274 posts in this topic

10 uur geleden zei Erik:

En wat is de volgende sms die opduikt? "Hey Dirk, hoe krijg ik het verborgen motortje in mijn fiets aan de praat? Saluutjes, Greg"? ;c 

Ik wil je neuken

20 uur geleden zei Hendrik:

Maar is dat niet gewoon dezelfde zaak als waarvoor hij destijds was vrijgesproken? Is toen toch vrij "uitgebreid" in het nieuws geweest. 

Toen ging het volgens mij enkel over babyvoeding? Ik kan me geen uitgebreide berichtgeving herinneren over cortisonen, en die zijn toch net iets krachtiger dan olvarit.

Op 28-11-2017 om 21:11 zei Reuell:

Acht wielrenners zijn op doping betrapt in de Ronde van Colombia, die begin augustus werd verreden.

De internationale wielrenunie UCI maakte dinsdag de namen van de zondaars bekend. Ze zijn allemaal voorlopig geschorst en kunnen volgens de reglementen een contra-expertise aanvragen.

De Colombiaanse renners Luis Largo, Jonathan Paredes, Edward Fabian Diaz, Fabio Montenegro, Luis Fernando Camargo, Fabian Robinson Lopez en de Boliviaan Oscar Soliz zijn allemaal positief bevonden op een bloeddopingmiddel. De Colombiaan Juan Carlos Cadena is betrapt op het gebruik van anabole steroïden. De renners komen uit verschillende ploegen.

Lopez is wellicht de bekendste renner. Hij veroverde dit jaar de Colombiaanse titel bij de beloften. De twaalfdaagse Ronde van Colombia werd gewonnen door Aristobulo Cala.

RIP @den zwartjoekel

hoezo? ik heb toch al jaren geleden geroepen dat in colombia doping floreert, al zijn dit wel de laatste der mohicanen.

mohicanen leven daar helemaal niet ventje! :zwaaien: 

inca's dommerik!

Maar bultje leeft dus nog wel

Verkeerd topic.

Edited by SteJov

Enkel een vers dopingbericht kon me redden. Helaas.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180302_03385950

Team Sky en bij uitbreiding het British Cycling zijn nog maar eens in opspraak gekomen. Na het verdacht pakketje van Bradley Wiggins en het puffertje van Chris Froome krijgt het imago van Team Sky een nieuwe deuk door een bestelling testosteronpleisters, dat beweert de Britse krant Daily Mail.

Het nieuwe schandaal dat door de Daily Mail breed wordt uitgesmeerd draait om testosteronpleisters die zeven jaar geleden werden afgeleverd aan het National Cycling Centre in Manchester, het hoofdkwartier van Team Sky en de nationale ploeg. Dat nieuws kwam vorig jaar al naar buiten maar toen klonk het dat dit een vergissing was van de leverancier, iets wat gestaafd werd met een mail, waarna de zaak werd gesloten...

Onderzoek van de General Medical Council naar de voormalige ploegdokter Richard Freeman zou volgens de Britse krant nu echter hebben uitgewezen dat die testosteronpleisters wel degelijk werden besteld maar dat achteraf werd gevraagd aan de medische leverancier in Oldham om een mail te sturen waarin stond dat de levering een vergissing was, enkel om zich in te dekken...

“Marginal gains”

Als blijkt dat er effectief testosteronpleisters werden besteld, is dat niets minder dan een heus dopingschandaal voor Team Sky.

Testosteron is een verboden product maar moeilijk op te sporen wanneer het in kleine dosissen wordt toegediend. De ploeg maakte naar eigen zeggen het verschil met “marginal gains” of kleine details die het verschil kunnen maken tussen winst en verlies. In die zoektocht zou het daarbij de grenzen van het toelaatbare hebben overschreden.

Team Sky is al in het oog van de storm beland nadat bekend raakte dat Chris Froome tijdens de vuelta betrapt werd op een te hoge waarde van het verboden salbutamol in zijn lichaam.

ze zullen net binnen de lijntjes hebben gekleurd maar hun posities zijn gewoon onhoudbaar. wiggins tourzege zal voor altijd besmet zijn, brailsford kan alleen nog ontslagen worden en froome kan nooit meer geloofwaardig naar een koers komen ;c 

‘Tour-deelname Froome op losse schroeven, ASO wil Brit weren’

Door Koen Middendorp, donderdag 22 maart 2018 om 09:38
FF16067-e1520755068725-728x350.jpg

De kans bestaat dat Chris Froome in juli überhaupt niet aan de start zal staan van de Tour de France. Volgens het Britse persbureau Press Association Sport zou de ASO – die de organisatie van de koers in handen heeft – de viervoudig Tourwinnaar willen weren mocht er voor de start van de Franse ronde nog geen uitspraak zijn in de Salbutamol-zaak tegen de Brit.

Ruim drie maanden geleden – na de achttiende etappe van de Vuelta a España – werd bekend dat Froome zich bij de UCI moest verantwoorden voor een verhoogd Salbutamolgehalte (2000 nanogram per milliliter in plaats van de maximale toegestane 1000) in zijn urine. Sindsdien sleept de zaak aan, wat UCI-voorzitter Davide Lappartient tot de uitspraak deed bewegen dat hij niet verwacht dat de zaak voor de Giro d’Italia, die start op 4 mei, zal worden afgehandeld.

Waar Giro-baas Mauro Vegni in eerdere interviews aangaf niet bij machte te zijn om de Brit het starten te ontzeggen, denkt ASO dit wél te kunnen. Volgens bronnen binnen het wielrennen is de organisatie niet van plan om renners met een mogelijke dopingschorsing boven het hoofd te laten starten.

‘Clausules stellen ASO in staat om Froome te weren’ 
Volgens Press Association Sport beschikt de ASO over clausules die het mogelijk maken om renners te weren, in het geval zij het imago van de wedstrijd in kwestie beschadigen. Deze clausules zouden het naar verluidt ook mogelijk maken voor de UCI om Froome te schorsen.

Lappartient gaf eerder aan de zaak te willen afhandelen via LADS, de juridische anti-doping-dienst van de UCI. “Ik kan begrijpen dat de fans snel een resultaat willen hebben, maar we hebben exacte procedures bij de UCI en die moeten we volgen, voor de geloofwaardigheid van onze sport”, aldus de Fransman.

Movistar nu definitief met een 1-2-3'tje in de Tour?

Poels voor Tourwinst :poundit:

1 uur geleden zei TromBone:

Thomas zeker

De Gendt?

7 minuten geleden zei LSDS:

De Gendt?

Zit  die bij Sky ofzo?

Nee, maar die maakt meer kans om ooit een grote ronde te winnen dan de Thomas van Sky. :tired:

dit zou zo geil en terecht zijn. die lafaards van rcs moeten precies hetzelfde doen. genieten. ik zie het stressniveau alweer omhoog knallen bij team sky ;c 

Edited by den zwartjoekel