Sign in to follow this  
Luuk.

Blessuretopic

26 posts in this topic

Wielerbelofte Bjarne Vanacker (20) onverwacht overleden

• 2597092099.jpg

Bjarne Vanacker werd omschreven als een talentvol ronderenner.

ma 06/11/2017 - 16:28 Wielerbelofte Bjarne Vanacker is vannacht overleden. Het talent van EFC-L&R-Vuylsteke werd amper 20 jaar. "Dit komt heel hard aan", klinkt het bij zijn ploeg.

Bjarne Vanacker werd deze morgen dood aangetroffen in zijn bed, meldt Focus WTV. De doodsoorzaak is niet bekend, maar volgens ploegmanager Michel Pollentier zijn er bij de testen nooit problemen aan de oppervlakte gekomen.

"Ik ben hier echt niet goed van", zegt Pollentier. "Vanacker was nog maar twee jaar bij ons in de ploeg, een beloftevolle renner. Het overlijden van Bjarne komt heel hard aan. We overleggen vanavond wat we kunnen doen om zijn ploegmakkers op te vangen na dit zware verlies."

Vanacker won vorig jaar in het West-Vlaamse Pittem zijn eerste wedstrijd als eerstejaarsbelofte. Maar vooral dit seizoen maakte hij indruk met een 15e plek in de Ronde van Lombardije voor beloften en een vierde plaats in de Tour de Piemonte.

RIP

en eeuuh:

Vanacker won vorig jaar in het West-Vlaamse Pittem zijn eerste wedstrijd als eerstejaarsbelofte. Maar vooral dit seizoen maakte hij indruk met een 15e plek in de Ronde van Lombardije voor beloften en een vierde plaats in de Tour de Piemonte.

:lachen:

RIP Bjorn, ik was een fan van het eerste uur.

Lukt dat met jou eigenlijk al een beetje Matthijs?

13 uur geleden zei Reuell:

Lukt dat met jou eigenlijk al een beetje Matthijs?

matthijs was bij zijn geboorte al einde carrière

Idd :( 

Laatste optie die ik heb voordat ik met veel vrolijkheid zelfmoord kan plegen is de ambtenarij.

Je kan altijd nog data entryen

Alleen is dan de vraag of je niet beter af bent met de optie zelfmoord

3 uur geleden zei Matthijs:

Idd :( 

Laatste optie die ik heb voordat ik met veel vrolijkheid zelfmoord kan plegen is de ambtenarij.

gewoon jaloers als wij weer eens zonder werk zitten en moeten surfen naar blote plaatjes van jack van gelder :puh:

Roompotrenner Hartthijs de Vries stopt met wielrennen wegens hartritmestoornissen.

Werkelijk alles waar Focus jolig over doet zit hierin vervat. 

16 minuten geleden zei Hendrik:

Dit is verzonnen? 

Talent Hartthijs de Vries stopt wegens hartstoornis

Hartthijs de Vries verlaat Team Roompot-Nederlandse Loterij per direct. Het 21-jarige talent heeft op advies van zijn artsen zijn besloten om zijn profcarrière vooralsnog stop te zetten.

ANP 03-01-18, 20:27 

Roompot nam De Vries over van SEG Racing Academy. Nadat de jonge wielrenner de afgelopen periode kampte met verschillende lichamelijke klachten, kwam uit onderzoek naar voren dat die te herleiden zijn naar een hartritmestoornis.

,,Helaas komt m’n carrière bij Team Roompot onverwachts vroeg ten einde", reageert de renner die dit jaar zou debuteren als prof. ,,Het was een hele lastige beslissing om mijn profcontract op te geven, echter de enige juiste keuze voor mij is om het doktersadvies op te volgen en mijn gezondheid voorrang te geven."

,,We betreuren het dat Hartthijs het team zal verlaten", laat teammanager Michael Zijlaard weten.

https://www.ad.nl/wielrennen/talent-hartthijs-de-vries-stopt-wegens-hartstoornis~a3180b06/

Sorry not sorry

Zou nochtans een graag geziene knecht geworden zijn. 

Afbeeldingsresultaat voor hartthijs de vries

Z'n voorhoofd zou zo een half peloton uit de wind zetten.

Met zo’n voornaam verdien je ook om te falen

De Plus en Vakoc zijn aangereden op trainingskamp.