Reuell

[Voetbal] Champions League

919 posts in this topic

1,62 Totale xG team 1,55
17 Schoten 15
4 Schoten op doel 7

Maar ik ben het ook wel met jullie eens hoor. Ajax had meer recht om te winnen, maar jezelf tekort doen vind ik ook wat te ver gaan. Ook gewoon pech met Neuer.

De Ligt, Ziyech, Wöber, Tagliafico fenomenaal.

Waar jullie de adoratie voor Neres vandaan halen is me een grandioos raadsel. Die heeft gisteren zeker vijf, zes potentiële 100% kansen verneukt doordat hij inzichtloos met z'n kop in de grasmat blijft dribbelen.

12 minuten geleden zei Matthijs:

Waar jullie de adoratie voor Neres vandaan halen is me een grandioos raadsel. Die heeft gisteren zeker vijf, zes potentiële 100% kansen verneukt doordat hij inzichtloos met z'n kop in de grasmat blijft dribbelen.

Ik vond Neres voor het eerst in tijden weer écht goed gisteravond. Kwam zijn man ontzettend makkelijk voorbij en combineerde voor zijn doen juist ook heel makkelijk vond ik.

41 minuten geleden zei Matthijs:

En hij geeft verder een fenomenale pass op maat bij Tadic die ipv vol in de kruising (of hoog het stadion uit) met de kuit geraakt wordt ;c 

Ga lekker het WK terugkijken Matthijs.

Laat mij met een bijbehorend stijfje verder nog even genieten van gisteren.

Was gewoon goed.

Stijfje dus he.

Alsnog 13 cm omdat er ook wat bloed richting de hersens moet.

De overige 4cm zit daar dus.

1 uur geleden zei Matthijs:

Vond hem degelijk, beter dan vanaf 10 eigenlijk. Was nu een stuk dreigender. En hij dribbelde weer aardig. Bij Bayern was Kimmich 1 van de slechtste, wat wel een verdienste van Neres was. 

Wöber was gisteravond super sterk, maar weet niet of hij een seizoen lang als centrale verdediger kan spelen. Maar de wedstrijd tegen Bayern heeft wel aangetoond dat Blind op het middenveld hoort, het liefst samen met Frenkie. Schöne, die ik zelf een van de minste spelers vond, wordt dan het slachtoffer. En zo lang Dolberg niet echt fit is, mag Tadic van mij wel in de spits. Liever dan Huntelaar in ieder geval. Dat zorgt er ook voor dat er een plek op het middenveld komt voor Donny. 

En Labyad is een droefje. Ik had niet echt veel fiducie toen hij werd gehaald, maar zó slecht had ik ook niet aan zien komen. Als hij speelt, loopt hij echt met zijn ziel onder zijn arm. Had verwacht dat hij nog wel bruikbaar zou zijn als invaller ofzo en af en toe een basisplek. Hij is niet eens goed genoeg voor de Eredivisie. Met zijn 7/8 miljoen wel een van Ajax' slechtste aankopen de laatste jaren

Van de Beek heeft me echt teleurgesteld het afgelopen jaar. Lijkt alleen maar slechter te zijn geworden, hoeft van mij niet in de basis.

5 minuten geleden zei AngliVentoux:

Van de Beek heeft me echt teleurgesteld het afgelopen jaar. Lijkt alleen maar slechter te zijn geworden, hoeft van mij niet in de basis.

Vorig seizoen was zijn eerste seizoen als basisspeler, waarin hij tot 11 goals en 6 assists in de competitie kwam. Wat had je dan van hem verwacht? Hij is zeker niet slechter geworden.

Zojuist zei Crashtester:

Vorig seizoen was zijn eerste seizoen als basisspeler, waarin hij tot 11 goals en 6 assists in de competitie kwam. Wat had je dan van hem verwacht? Hij is zeker niet slechter geworden.

Hij is technisch gezien voorbijgestreefd door Eiting en de Jong. Enige reden waarom je hem zou opstellen is vanwege z’n diepte in het spel (waardoor hij ook veel scoort). Aan de bal valt hij gewoon tegen.

Zojuist zei AngliVentoux:

Hij is technisch gezien voorbijgestreefd door Eiting en de Jong. Enige reden waarom je hem zou opstellen is vanwege z’n diepte in het spel (waardoor hij ook veel scoort). Aan de bal valt hij gewoon tegen.

Hij is technisch nooit 'beter' geweest dan De Jong of Eiting, dus hoe kan hij dan voorbij zijn gestreefd? Van de Beek heeft een prima functionele techniek, maar heeft inderdaad niet de souplesse van De Jong en in mindere mate Eiting. Hier ligt zijn kracht ook niet, dus wat maakt dat uit?

Zijn gevoel voor diepte maakt ook meteen dat hij een heel ander type middenvelder is dan de andere twee.

Dat Ten Hag de laatste tijd Schöne én Eiting samen laat spelen toont daarmee ook zijn tactische onvermogen vind ik. Naast Schöne is Van de Beek veel meer complementair dan Eiting.

12 minuten geleden zei Crashtester:

Hij is technisch nooit 'beter' geweest dan De Jong of Eiting, dus hoe kan hij dan voorbij zijn gestreefd? Van de Beek heeft een prima functionele techniek, maar heeft inderdaad niet de souplesse van De Jong en in mindere mate Eiting. Hier ligt zijn kracht ook niet, dus wat maakt dat uit?

Zijn gevoel voor diepte maakt ook meteen dat hij een heel ander type middenvelder is dan de andere twee.

Daar heb je wel gelijk in, heb mijn mening niet goed geformuleerd. Had verwacht dat hij zich gewoon wat meer zou ontwikkelen. Ik heb liever een systeem waarin Huntelaar/Dolberg wel speelt dan dat er ruimte wordt gemaakt voor van de Beek (behalve tegen teams zoals Bayern). Zijn gevoel voor diepte weegt momenteel niet op tegen zijn gebreken. 

En van de Beek naast Schöne zou ik ook niet doen, dan heb je te weinig press-resistentie. Eiting is op dat vlak ook nog niet zo goed, maar brengt technisch meer. Europees is die ook veel te licht nog, ideaal zou de Jong en Blind naast elkaar zijn op het middenveld.

4 uur geleden zei Salvatore:

Die tackle van De Ligt :notworthy:

Wat was die heerlijk ja.

Net zoals die eerste lange bal van Ziyech op volgens mij Tagliafico. Werd vanaf beneden in beeld gebracht, wat een wereldpass was dat hee.

1 uur geleden zei AngliVentoux:

Mwah. Heeft ook een enorme werklust, is dynamisch, erg goed in het agressief druk zetten en kan daarnaast moeiteloos in hoog tempo mee in het combinatiespel. Ik zou zelfs beweren dat hij dat nog beter kan dan Eiting, wiens te lage handelingssnelheid gewoon pijnlijk begint te worden in wedstrijden van hoger niveau. Viel tegen PSV dan ook grandioos door de mand.

1 uur geleden zei Crashtester:

Dat Ten Hag de laatste tijd Schöne én Eiting samen laat spelen toont daarmee ook zijn tactische onvermogen vind ik. Naast Schöne is Van de Beek veel meer complementair dan Eiting.

Ja, maar als je met Neres op 10 speelt en een Van de Beek die ook nog eens met regelmaat richting spits duikt, sta je natuurlijk geweldig kwetsbaar met enkel Schöne enigszins centraal op het veld. Dus zo heel gek vind ik die keuze voor Eiting dan niet. Maar beter zou je dan dus Blind op het middenveld posteren en dan Wöber naast De Ligt zetten. Dat licht heeft hij dus gisteravond eens gezien.

Edited by Zeus

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...