Reuell

[Voetbal] Nederlandse competitie(s)

1,159 posts in this topic

21 minuten geleden zei Zeus:

Sorry, maar Neres gaat echt nooit de Europese subtop halen

Leuk voor Nederland en misschien eens een middenmotor in Spanje. Beetje zoals Guidetti. 

Lozano heeft wel wat meer potentie.

Waarom gaat Neres echt nooit de Europese subtop halen? 

Daar is zijn techniek vééls te matig voor

Blijft nog steeds met regelmatig ballen aannemen die dan ineens tien meter voor z'n voeten uit rollen, is niet dwingend genoeg, fysiek zwak, kleine motor..

Zet hem in Engeland neer (veel hoger tempo, veel minder tijd) en hij verzuipt. Is het lachertje van de competitie. Maar daar zal hij waarschijnlijk sowieso nooit kunnen slagen. Wat ik zei. Middenmotor in Spanje, bij Celta ofzo. Dat kan in potentie nog wel. Daar kom je nog weg met wat frivoliteit en wat diepte in je spel. En krijg je nog net wat meer tijd dan in Engeland.

21 minuten geleden zei Zeus:

Maar vooral: hoe slecht was die wedstrijd vanmiddag? Dat kan toch niet? 

Bedroevend inderdaad. Op de laatste klassieker (Aja-Fey, in april) na, kan ik ook geen klassieker herinneren dat Ajax goed speelde. Is altijd treurig niveau. Iedereen doet ineens of dat nieuw is ofzo, dat verbaast me wel. Is toch niemand die van tevoren had gedacht dat dit niveau beter dan erbarmelijk zou worden? ;c 

Ik had inderdaad ook een hele slechte wedstrijd verwacht omdat beide ploegen totaal niet op hun niveau van vorig seizoen zitten ja

Maar zelfs voor opperpessimist Zeus sloeg dit werkelijk alles

Ik hoorde ook laagste slagingspercentage van passes in alle eredivisiewedstrijden tot nu toe (erger nog dan Roda - Sparta ofzo)? Dat zegt alles. Het was niet om aan te gluren. 

1 minuut geleden zei Zeus:

Daar is zijn techniek vééls te matig voor

Blijft nog steeds met regelmatig ballen aannemen die dan ineens tien meter voor z'n voeten uit rollen, is niet dwingend genoeg, fysiek zwak, kleine motor..

Zet hem in Engeland neer (veel hoger tempo, veel minder tijd) en hij verzuipt. Is het lachertje van de competitie. Maar daar zal hij waarschijnlijk sowieso nooit kunnen slagen. Wat ik zei. Middenmotor in Spanje, bij Celta ofzo. Dat kan in potentie nog wel. Daar kom je nog weg met wat frivoliteit en wat diepte in je spel. En krijg je nog net wat meer tijd dan in Engeland.

De argumenten fysiek zwak en kleine motor slaan vooral op spelen in Engeland ja. Moet ie ook helemaal niet doen, en niet willen. Prima. Dat hij niet dwingend genoeg is, ben ik het niet mee eens. Trok het spel vandaag naar zich toe, hoewel dat in zo'n duel niet heel lastig is. Uit bij Heerenveen ook. Steeds vaker, steeds meer. En techniek is behoorlijk functioneel. Wellicht geen Europese top, subtop moet makkelijk lukken. Zie totaal geen reden waarom hij dat echt nooit gaat halen.

Ben ik het totaal niet mee eens

Techniek is behoorlijk functioneel? Zijn aannames zijn heel vaak tergend zwak. Dat kan echt niet. Zijn balcontacten zijn vaak ook veel te 'groot'. Dan ben je hem in een competitie waar het tempo hoger ligt, ze er dichter en sneller op zitten en waar je sowieso minder tijd en ruimte krijgt voor je actie zo kwijt. 

Een hakballetje is geen functionele techniek he. Dat zit er gewoon in. Ik vind hem dan ook nog altijd als een straatvoetballer ogen. Pleintjesvoetballer. 

Maar dat is voor de Nederlandse competitie gewoon prima, daar niet van, ik zie er alleen niet heel veel meer in. Volgens mij zien ze hem in Brazilië ook niet echt als een groot talent en hebben ze daar ook min of meer met verbazing die transfersom van 12 miljoen vernomen. 

1 uur geleden zei Zeus:

Ben ik het totaal niet mee eens

Techniek is behoorlijk functioneel? Zijn aannames zijn heel vaak tergend zwak. Dat kan echt niet. Zijn balcontacten zijn vaak ook veel te 'groot'. Dan ben je hem in een competitie waar het tempo hoger ligt, ze er dichter en sneller op zitten en waar je sowieso minder tijd en ruimte krijgt voor je actie zo kwijt. 

Een hakballetje is geen functionele techniek he. Dat zit er gewoon in. Ik vind hem dan ook nog altijd als een straatvoetballer ogen. Pleintjesvoetballer. 

Maar dat is voor de Nederlandse competitie gewoon prima, daar niet van, ik zie er alleen niet heel veel meer in. Volgens mij zien ze hem in Brazilië ook niet echt als een groot talent en hebben ze daar ook min of meer met verbazing die transfersom van 12 miljoen vernomen. 

Dat mag.

Ja, functioneel. Het is nog allemaal wel druistig. En als je alles als waarheden (aannames altijd tergend zwak, balconcacten, etc.) omschrijft, kan ik er geen speld tussenkrijgen natuurlijk. Maar de meeste efficiënte aanvaller van Ajax van de 20 seizoenen kan heus wel iets met zijn techniek en aannames. Heeft ongelooflijk veel snelheid. Liep Haps, en die is echt niet langzaam, er een aantal keer gemakkelijk uit. Dat i.c.m. met zijn functionele techniek (oke, jij vindt tergend zwak), wel degelijke dwingende spel, overzicht en rust (in hectische situaties blijft hij vaak kalm en kiest hij voor veel goede oplossingen/assists/passes/het omspelen v.d. keeper/etc.) zie ik totaal geen reden waarom hij het absoluut niet tot de subtop van Europa kan bereiken. Iemand van 20 jaar die net zijn kans krijgt en het meteen laat zien (in vrijwel elke wedstrijd heel sterke fases) maar toch afschrijven, vind ik knap. Ben het alleen niet met je eens. 

En wie zegt dat ik vind dat hakballetjes bij zijn functionele techniek hoort? En is dat volgens jou of volgens de Brazilianen? Mag ik die artikelen/meningen van Brazilianen eens zien? Weet wel dat Richarlison hoger staat aangeschreven ja. 

De enige reden dat het spel van Neres enigszins positief wordt bekeken komt toch gewoon omdat Younes en Kluivert er helemaal niets van kunnen? 

Als je dat hoofd van Neres ziet weet je al genoeg. En tegen Heerenveen was die ook heel slecht. 

Richarlison is echt 10 keer beter.

58 minuten geleden zei AngliVentoux:

Als je dat hoofd van Neres ziet weet je al genoeg. En tegen Heerenveen was die ook heel slecht. 

Richarlison is echt 10 keer beter.

Wat weet je dan genoeg? Weet je dan ook genoeg over Dolberg? En wat bedoel je met 'ook heel slecht'? W

Klopt. 

Edited by dvsermelo

Geef Neres ff tijd.

Staat nu wat langer in de basis en het lijkt zich momenteel redelijk oké uit te betalen. 

Defensief alleen niet echt.

Nuja, gewoon niet eigenlijk.

Een nieuwe Neymar zal het wel niet worden, maar als ie afsluit met een goal of 10 en een assist of 15 heeft ie het meer dan behoorlijk gedaan voor een eerste volledige seizoen.

En wat er dan gebeurt, who knows?

Precies. Snap ook totaal niet waarom die nu wordt afgeschreven, is zeer effectief. 

Defensief 1000x beter dan Younes ook. Die deed gisteren ook echt geen flikker. Las dat Neres op Boetius na verdedigend de meeste kilometers maakt van de vleugelaanvallers van de traditionele top 3. 

Wie schrijft hem af dan?

Is gewoon de beste buitenspeler van Ajax op dit moment. Ziet toch iedereen wel?

dan wordt hier wel erg negatief gedaan...

Het is ook niet alsof het allemaal veel voorstelt hè in die Eredivisie.

Maar Neres doet het erg leuk.

Ik zeg enkel dat het buiten de Nederlandse competitie niet erg veel zal worden. Kan gewoon achteraan sluiten in een vreselijk lang lijstje eredivisie-sensaties die in de grotere competities gewoonweg te kort kwamen. Dat is althans wel wat ik verwacht. Verder toch niets mis mee? Het verschil is gewoon immens. Dat zien we wel weer dit jaar in Europa, en ook gisteren. Er stonden 21 mensen op het veld die in hun huidige vorm ook in grotere competities geen potten zouden kunnen breken. Nummertje 22 is Onana en die zou het nog wel kunnen, denk ik. Gewoon goede keeper.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...