Sign in to follow this  
MisterX

Focus op de Fiets - Trainen & wedstrijden

45 posts in this topic

Ik ben voor, al moet er ook wel even gekeken worden of de wegen geschikt zijn voor een groep.

en nu nog een datum. Rond Hemelvaart en Pinksteren kan ik niet, probeerde net al een poll aan te maken, maar lukte niet en was alle input kwijt en dus was ik er wel klaar mee:

12 minuten geleden zei Buus:

Ik ben voor, al moet er ook wel even gekeken worden of de wegen geschikt zijn voor een groep.

Wel wat fietspaden rondom Kootwijk, maar dat moet geen probleem zijn gezien de vele toertochten die dat stuk in hun route opnemen. In Arnhem kan het wel wat druk zijn, wellicht dat iemand die daar ook bekender is dan ik met m'n Streetview-research iets beters op kan bedenken...

Ik ben voor :). Arnhem komt ook best goed; gewoon beetje voorzichtig en lief doen en je inner-Vanmarcke onderdrukken etc.

Als jullie in arnhem komen dan kan ik wel zorgen voor bier achteraf. Fietsen doe ik niet uiteraard. Te dik.

Met je ondergewicht. Wasaabje heeft eigenlijk een ideaal kg/lengte-ratio, à la prime RG-Update. Alleen jammer dat er ook een stel rokerslongen bijzitten. 

Hoe dan ook, ik maak evt. vanavond wel even een topic met een paar voorstellen voor een datum aan. Dan kunnen we misschien ergens binnen twee maanden al lekker fietsjes en haartjes vlechten en elkaar complimenteren met elkanders mooie benen :)

14 uur geleden zei Tijn:

Wel wat fietspaden rondom Kootwijk, maar dat moet geen probleem zijn gezien de vele toertochten die dat stuk in hun route opnemen. In Arnhem kan het wel wat druk zijn, wellicht dat iemand die daar ook bekender is dan ik met m'n Streetview-research iets beters op kan bedenken...

Misschien is het handiger om langs de N310 te rijden naar Otterloo ipv over de Veluwe heen. Kans op oude fietstoeristen is daar natuurlijk veel groter en volgens mij zitten daar toch niet echt klimmetjes oid?

Ik zou ook gewoon door Loenen gaan ipv er omheen. Doe ook gewoon de Schaapsallee dan ipv de Lange Juffer. Voor die Lange Juffer moet je zo onnodig omrijden... Terwijl het kut rijden is (smal fietspadje) en ook gewoon een kutklim is.

Over Kootwijk heb ik geen idee.. Misschien dat @God of @Jodelaar daar iets over kunnen zeggen. Volgens mij zijn zij wel wat bekender daar.. Anders kunnen we altijd nog door naar Assel rijden en vanaf daar naar Hoog Buurlo, die weg heb ik wel eens gereden.

Schaapsallee is een heerlijke klim inderdaad, veel leuker en mooier dan de Lange Juffer. Gewoon via Laag Soeren omhoog rijden. Kootwijk is prima, kutdorp waar weinig auto's rijden en veel goede paden, maar geen idee of naar Assel beter is voor een groep uit mijn hoofd. Door Loenen rijden of langs het kanaal is één pot nat. Het is allebei en smal fietspad. Maar ik zou echt Schaapsallee ipv Lange Juffer doen, je komt ook op exact dezelfde plek uit.

58 minuten geleden zei Tjebco:

Misschien is het handiger om langs de N310 te rijden naar Otterloo ipv over de Veluwe heen. Kans op oude fietstoeristen is daar natuurlijk veel groter en volgens mij zitten daar toch niet echt klimmetjes oid?

Maakt mij niet zoveel uit welke weg we nemen daar. Over de Veluwe is wel aanzienlijk breder. 

21 minuten geleden zei God:

Schaapsallee is een heerlijke klim inderdaad, veel leuker en mooier dan de Lange Juffer. Gewoon via Laag Soeren omhoog rijden. Kootwijk is prima, kutdorp waar weinig auto's rijden en veel goede paden, maar geen idee of naar Assel beter is voor een groep uit mijn hoofd. Door Loenen rijden of langs het kanaal is één pot nat. Het is allebei en smal fietspad. Maar ik zou echt Schaapsallee ipv Lange Juffer doen, je komt ook op exact dezelfde plek uit.

Zal ik straks even aanpassen. 

Vandaag nog Ronde van Arnhem gereden, volgens mij ook de Schaapsallee en dat was echt een mooi klimmetje.

prima route. Ik ben ook wel aanwezig als er een datum bekend is

Is er nog animo voor een Belgische fietsmeeting tussen mei en september? 

Ik wil hier mensen mentionen, maar bedenk me net dat die hier met uitzondering van @Little Goliath, @Skyver en @TromBone zowat allemaal niet meer komen. Rip forum.

Awel, gisteren net mijn eerste koersrit in 10 maanden afgehaspeld. Mits de nodige training zie ik een volgende fiets/zuip/hoerenmeeting wel zitten.

Ik wil dat wel doen voor de gezelligheid maar dat racen dat kan ik niet aan op deze moment 

Iemand die weet waar je in de Hoge Venen/Eifel goed kunt fietsen?

Ik was ooit in Waimes daar niet ver van.
Prachtige omgeving daar , gewoon de hoofdwegen vermijden en het is daar leuk fietsen.

Heeft iemand nog tips om heuveltjes over te komen? Ik heb op dit moment al moeite met verkeersdrempels... Ik ben echt heel slecht bergop... 

Op 10-6-2019 om 11:04 zei MisterX:

Heeft iemand nog tips om heuveltjes over te komen? Ik heb op dit moment al moeite met verkeersdrempels... Ik ben echt heel slecht bergop... 

:lachen: