Sign in to follow this  
deck

Focus op de Fiets: Materiaal

36 posts in this topic

ik heb 50/34 + 11/32, want ik fiets niet veel en zo kom ik nooit in de problemen. Sterker nog ik klets er veel stoere boys af die denken geen klein verzet nodig te hebben. plus beter voor de knietjes want die zijn gevoelig en moeten vaak gelikt worden door mn hondje en mama. 

ik weet niet wat ik heb want ik weet niet hoe en als ik tel dan weet ik nooit wanneer ik al rond ben

iss een probleem :( 

Ik zit nu in Italië en sprak net twee diehard triathleten die de Zoncolan hadden gedaan. Zelfs met een 34x32 had de vrouw van het gezelschap moeite. Toen ik aangaf een 39x25 te hebben zeiden ze dat de andere kant nog wel te doen moest zijn, maar die gaat naar het einde toe ook dik over de 10% heen, dus ik pas hem maar even denk ik. Op zoek naar iets minder pittigs dan maar.

Tja de Vrsic is ook heel mooi maar zit ook over de 10%, de meeste klimmen daar wel. 

Schijnt ook een klim naar drielandenpunt te zijn wat wat meer een loper is maar die heb ik niet gedaan.

22 uur geleden zei AngliVentoux:

Ben ik ook benieuwd naar. Met hetzelfde verzet ben ik vorige week doodgegaan op de Ventoux.

Wat ik had, dat als je eenmaal bent opgeblazen de makkelijkere stukken ook echt niet meer gaan en een tandje bijschakelen het slechtste idee ooit is, enige remedie was ffe langs de kant gaan zitten. Of soms van 25 naar 25 schakelen wilde ook nog wel eens mentaal verlichtend helpen, heb er 2 namelijk :lachen:. Maar de Ventoux ziet er nog enigszins doenbaar uit, al denk ik dat ik het voor mijn plezier liever bij een loper houd van een +- 7%. 

Oohja, afdalen met een half open achterrem (zit namelijk een lichte slinger in het achterwiel) is ook niet aan te raden, zo ben ik een week geleden op een stapel boomstammen geknald die mij behoedde voor de afgrond. Kan bijna niet meer lopen, dus hiken is helaas een nogo, maar gelukkig dus wel fietsen.

7 minuten geleden zei Buus:

Wat ik had, dat als je eenmaal bent opgeblazen de makkelijkere stukken ook echt niet meer gaan en een tandje bijschakelen het slechtste idee ooit is, enige remedie was ffe langs de kant gaan zitten. Of soms van 25 naar 25 schakelen wilde ook nog wel eens mentaal verlichtend helpen, heb er 2 namelijk :lachen:. Maar de Ventoux ziet er nog enigszins doenbaar uit, al denk ik dat ik het voor mijn plezier liever bij een loper houd van een +- 7%. 

Wel een stuk van 10 kilometer aan 9,4% en ik kreeg de hele tijd maar net het kleinste verzet rond (cadans van 60 ongeveer). Maar onder de 10% houd je dat wel vol (met moeite) inderdaad, hoefde niet af te stappen, maar terugschakelen was wel heel fijn geweest.

snap niet waar jullie moeilijk over doen

Emmapyramide ging toch ook vlotjes bij jullie/?

13 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

snap niet waar jullie moeilijk over doen

Emmapyramide ging toch ook vlotjes bij jullie/?

Niet echt... :(

ah maar van jou kan ik me nog een J-Rod-esque springveerversnelling van jewelste op de monsterlijke Motieweg heugen

dan hoef je ook nergens meer schrik van te hebben

50 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

ah maar van jou kan ik me nog een J-Rod-esque springveerversnelling van jewelste op de monsterlijke Motieweg heugen

Dat zit er niet meer in... Het is nu met nog geen 20 km/u omhoog op 3% a 0,9 km. Het slaat nergens op. Als het maar 1% omhoog gaat sta ik geparkeerd :s

55 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

Hier reed ik nog iedereen de moeder. Om vervolgens in de afdaling het prikkeldraad op te zoeken. Ik kon duidelijk niet met de overwinning overweg. Het was immers mijn eerste meeting en de tweede heuvel die we toen opreden. Eerste heuvel lekker chillen met Dinoow en boven komen nipt binnen de tijdslimiet. Rest van de meeting ook maar gechilld achterin met Dinoow en Loek.

Ik begin hier gewoon te oud voor te worden :(

Goed prepareren, we believe in u bb

Waar een wil is, is een spuit

Over spuiten gesproken, die avatar Ralf :lachen:

Op 2-8-2018 om 10:58 zei Reuell:

Over spuiten gesproken, die avatar Ralf :lachen:

:lachen: Jij hebt je doodgelachen of niet?