dvsermelo

Welke bestemming heb jij onlangs geboekt?

130 posts in this topic

Ga komende vrijdag weer voor een tijdje naar het buitenland. Eerst naar Costa Rica en daarna nog naar Mexico :) In totaal ruim zeven weken weg. Costa Rica ben ik al eens geweest, dus heb wel een beetje een idee wat ik kan verwachten en wat ik wil gaan doen, maar Mexico is een nieuwe bestemming voor me. Tips and tricks, do's en don't, etc zijn dus altijd welkom :) 

Heb m'n terugvlucht naar Nederland vanaf Cancun op 24 december dus dat zal m'n eindbestemming zijn, maar alles daarvoor is nog open.

Edited by Jimski

niet in zee gaan met de lokale meelboeren jimski!

Het eiland hollbox om ultiem te chillen en met walvishaaien te zwemmen, wel duur, maar wel de shit. Oaxaca om buitenactiviteiten te doen (mountainbike, gok dat je er ook wel kan klimmen). Mexico stad mag je best mijden. Guadalajara is een betere grote stad. Chitzen itza vermijden als de pest ipv dat naar palenque gaan, en dan niet in het stadje overnachten maar in een hostel in het kleine stukje regenwoud wat er nog over is. In de buurt van cancun naar de cenotes, mocht je eigen vervoer hebben, dan er gewoon eentje pakken met een klein houten bordje langs de weg, ben je waarschijnlijk de enige. Aan de westkust is Sayulita een chill surfersdorp waar je goed kan leren surfen en s’avonds los kunt gaan.

voor grote afstanden overbruggen is vliegen geen overbodige luxe.

En cancun mijden als de pest maar toch ook weer niet. Verbazingwekkend hoe je kilometers lang op een dijk rijdt met alleen, maar dan ook echt alleen maar hotels om dan als een kudde zeehonden op het strand neer te strijken om in de avond 2 tientjes te betalen om ongelimiteerd je nek eraf te trekken (mocht je aan de Mixjes gaan dan niet vergeten de barman te tippen).

Ooh en hollbox  is waarschijnlijk het enige wat je van te voren moet boeken. 

Al is cancun zo vertiefd dat je daar dus niet gewoon een hotel binnen kan gaan om een kamer te fixen, maar gaat alles via internet ;c 

en deze natuurlijk!

Waar ben jij niet geweest @Buus? :P Toen ik naar Peru ging was jij ook al degene die heel veel dingen te vertellen wist over plekken waar ik wel of niet naar toe zou moeten.

Holbox had ik inderdaad zelf al opgeschreven, dat ziet er echt wel uit als het paradijs. Zat eraan te denken om daar vlak voor ik weer terug naar huis moet nog even een aantal dagen ultiem te genieten. Zie echter nu op Booking.com dat het inderdaad best wel prijzig is. Maar moet ik daar ver van tevoren voor boeken of is een paar dagen ook vroeg genoeg?

Cancun is inderdaad niet een plek waar ik van plan was veel tijd door te brengen om hetgeen wat jij aangeeft, maar toch móét je het even gezien hebben he :P 

Chichen Itza had ik wel in de planning staan waarschijnlijk, maar ga er nog eens over denken in elk geval. Palenque hoorde ik laatst inderdaad ook van als alternatief voor Chichen Itza, misschien doe ik ze wel gewoon beide. Palenque zag er wel heel gaaf uit, zo aan de rand van het regenwoud.

Oaxaca en Sayulita had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, zal daar eens naar gaan kijken. Guadalajara is denk ik te ver noordelijk voor mij. Heb maar een week of drie dus ik kan sowieso toch niet alles zien. Of misschien als vliegen redelijk goedkoop is binnenlands, dan zou het nog wel kunnen. Weet je daar iets meer over, hoe het openbaar vervoer enzo geregeld is? Zijn er goede bus- en/of treinverbindingen tussen de steden/gebieden? En hoe is het binnenlandse luchtvaartnetwerk?

Thanks in elk geval alvast voor al deze info :) 

Openbaar vervoer is te doen maar kost je gewoon veel tijd. Als je niet van grote stad naar grote stad rijdt dan is het op veel plekken wachten tot het busje vol is die je naar de grote weg rijdt en langs de grote weg gaan staan totdat er een bus langs komt, kan je soms wel even zoet mee zijn, plus veel bergen en topes! (Betonnen rechtopstaande drempels waar je geheid je auto op kapot rijdt als je die met meer dan 5kmh over gaat). Binnenlandse vluchten zijn wel tr betalen, volgens mij heb je voor de goedkope opties dan wel een binnenlandse rekening nodig oid. 

Waar/hoe kom je het land binnen?

Reistijden, zeker als je teen eigen vervoer hebt, zijn namelijk niet te onderschatten.

Op schrikkeldag daarentegen, mijn zusje had het toen voor elkaar gekregen om een retourtje Lima voor €380 te fixen :tranen: 

27 minuten geleden zei Buus:

Openbaar vervoer is te doen maar kost je gewoon veel tijd. Als je niet van grote stad naar grote stad rijdt dan is het op veel plekken wachten tot het busje vol is die je naar de grote weg rijdt en langs de grote weg gaan staan totdat er een bus langs komt, kan je soms wel even zoet mee zijn, plus veel bergen en topes! (Betonnen rechtopstaande drempels waar je geheid je auto op kapot rijdt als je die met meer dan 5kmh over gaat). Binnenlandse vluchten zijn wel tr betalen, volgens mij heb je voor de goedkope opties dan wel een binnenlandse rekening nodig oid. 

Waar/hoe kom je het land binnen?

Ik kom met het vliegtuig vanuit Costa Rica. Waar weet ik nog niet.

Maar als ik het dus goed begrijp is er niet echt een goed georganiseerd busnetwerk, waarbij er gewoon elk uur (of minstens enkele malen per dag) van de ene grote stad er wel een bus naar de andere gaat? Want dat was er bijvoorbeeld in Peru wel. Daar was elke plaats eigenlijk wel per bus te bereiken en de informatievoorziening was ook best wel redelijk goed en accuraat. Buiten één keer dat mijn bus gecancelled is ivm afsluiting van de weg in de nacht (al denk ik zelf dat ze gewoon te weinig kaartjes hadden verkocht), verliep het elke keer vlotjes.

22 minuten geleden zei Buus:

Op 24 december vliegen, kost dat geen godsvermogen trouwens?

24 december juist niet, de 20e, 21e, 22e en 23e daarentegen wel. Niemand wil op Kerstavond in het vliegtuig zitten, maar mij boeit het geen reet. Van kinds af aan nooit echt kerst gevierd thuis, omdat m´n pa altijd moet werken met zulke dagen.

11 minuten geleden zei Jimski:

Van kinds af aan nooit echt kerst gevierd thuis, omdat m´n pa altijd moet werken met zulke dagen.

Hoe is de relatie met jouw vader jongeman?

1 uur geleden zei Fiets:

Hoe is de relatie met jouw vader jongeman?

Uitstekend, maar ik woon op een plaats die draait op toerisme en mijn vader is chefkok in één van de grootste restaurants van het eiland, dus die kan met kerst geen vrij. We doen gerust wel een soort kerstdiner en spelletjes enzo, maar net op welke dag het uitkomt. Soms is dat kerstavond en dit jaar zal dat hoogstwaarschijnlijk wel de 27e of 28e worden.

Zo ging ik vroeger meestal ook niet in de zomervakantie op vakantie, maar juist begin oktober bijvoorbeeld, omdat m´n pa dan wel 2 weken aaneengesloten vrij kon. En daarin was ik zeker niet de enige bij ons in het dorp ;) 

7 uur geleden zei Jimski:

Ik kom met het vliegtuig vanuit Costa Rica. Waar weet ik nog niet.

Maar als ik het dus goed begrijp is er niet echt een goed georganiseerd busnetwerk, waarbij er gewoon elk uur (of minstens enkele malen per dag) van de ene grote stad er wel een bus naar de andere gaat? Want dat was er bijvoorbeeld in Peru wel. Daar was elke plaats eigenlijk wel per bus te bereiken en de informatievoorziening was ook best wel redelijk goed en accuraat. Buiten één keer dat mijn bus gecancelled is ivm afsluiting van de weg in de nacht (al denk ik zelf dat ze gewoon te weinig kaartjes hadden verkocht), verliep het elke keer vlotjes.

24 december juist niet, de 20e, 21e, 22e en 23e daarentegen wel. Niemand wil op Kerstavond in het vliegtuig zitten, maar mij boeit het geen reet. Van kinds af aan nooit echt kerst gevierd thuis, omdat m´n pa altijd moet werken met zulke dagen.

Volgens mij is het openbaar vervoer minder dan in Peru, heb het nog even nagevraagd aan een echte ervaringsdeskundige.

ikzelf ben in Mexico maar een klein weekje afhankelijk geweest van het ov, Dat liep niet al te soepel, maar dat zou ook kunnen omdat ik toen naar kleinere plekken zoals Sayulita ging.

1 minuut geleden zei delegendelolsmurf:

waarschijnlijk ben je nog niet in Syrie geweest? Daar  heb je namelijk ballen voor nodig

ba-dum -tiss

morgen nr hongarije, zaterdag terug #trouw

Nee, maar wel in je moeder!

:banana: