Omar

Autosport

260 posts in this topic

Ik ken de regels te weinig, maar hij zit op een bepaald moment volledig aan de binnenkant van de witte lijn in de bocht. Mij lijkt het vrij logisch dat zoiets niet mag, maar ik ken er natuurlijk niet veel van.

Terechte penalty hoor. Volledig van de baan. 

En dan zijn er nog mensen die niet snappen dat breed gaan binnenkant bocht en buitenkant/uitkomen bocht toch redelijk verschillend zijn. 

Verstappen heeft na afloop ook een Vetteltje gedaan blijkbaar? 

Toch grappig dat die twee zo weinig van elkaar verschillen en de een dan verafgood en de ander verafschuwd wordt. 

6 uur geleden zei Hendrik:

Terechte penalty hoor. Volledig van de baan. 

En dan zijn er nog mensen die niet snappen dat breed gaan binnenkant bocht en buitenkant/uitkomen bocht toch redelijk verschillend zijn. 

Verschillend, maar kan hetzelfde resultaat opleveren. Door breed te gaan aan een buitenkant heb je meer exit-speed waardoor je daarna de aanval op degene voor je kan inzetten als je kort achter iemand zit. Levert dan vervolgens dus hetzelfde resultaat op: dat je door de baan te verlaten een voordeel hebt behaald.

Red Bull heeft wel gelijk als ze klagen over inconsistentie hoor, ik heb deze race ook echt veel coureurs met 4 banden buiten 'de baan' gezien.

2 uur geleden zei Pilsudski:

Nou maak me dan maar eens een lijstje.

Ja joh?

Vettel direct na de start, bocht 1. Sainz bij Ocon (zelfde plek als Verstappen), Bottas bij Verstappen, Hamilton in zijn pole-lap notabene.

Als de regelgeving is dat er minimaal 1 wiel contact moet houden met het asfalt: prima, dan verdient Verstappen hier een straf. Dan zouden er echter bijzonder veel straffen moeten worden gegeven, wat niet wordt gedaan.

De FIA verdedigt zichzelf door te zeggen dat Verstappen wel wordt bestraft omdat hij een voordeel haalde uit het off-track gaan, "gaining an advantage" zoals Mika Salo (steward) het noemt. Hoezo haalt Hamilton echter geen voordeel uit het off-track gaan als die ronde hem zijn snelste ronde oplevert? Hoezo haalt Vettel er in bocht 1 geen voordeel uit? Hij kan daardoor meer snelheid meenemen in de volgende bochtencombinatie.

Bullshit dus.

Exact.

Straf is terecht, maar niet op deze manier.

Anderzijds, het is de FIA... Die waren in de tijd van de T-Ford al corrupt/

6 uur geleden zei Luuk.:

Verstappen heeft na afloop ook een Vetteltje gedaan blijkbaar? 

Toch grappig dat die twee zo weinig van elkaar verschillen en de een dan verafgood en de ander verafschuwd wordt. 

Verafgood om zijn rijstijl ja.

Verder is het een kopie van zijn vader qua onbezonnen temperament.

Het is jammer dat ik zijn teamgenoot niet ben, want ik had hem echt even een muur ingeramd om af en toe in te dammen met dat ge-mongool e.d.

Doe dat lekker thuis in Limboland ofzo.

Van dat is het jammer dat Ricciardo zijn teamgenoot is. Die is veel te chill namelijk.

Iets te.

Al zou ik graag met hem pilsen.

Vrees alleen dat hij mij eruit zuipt.

Maar goed, ik heb ook nog geen rijbewijs, dus is het niet gek dat ik Verstappens teamgenoot niet ben.

Anderzijds, Verstappen begon zijn F1-carrière zonder een dag langs het CBR te zijn gegaan...

Sterker nog, heeft Verstappen ooit afgereden?

En zo ja, hoe was zijn kijktechniek?

En zijn bordenkennis?

Gele vlaggen enzo, allemaal prima... Maar een eenrichtingsweg of een verboden te keren-bord is toch echt andere koek.

Verder was die actie bij Räikkönen gewoon van rechts...

Tja, als ik op het examen inhaal van rechts, zak ik gelijk.

Dus Verstappen moet eigenlijk niet zeuren.

16 minuten geleden zei Fiets:

Verafgood om zijn rijstijl ja.

Verder is het een kopie van zijn vader qua onbezonnen temperament.

Alleen jammer dat dat bij de meeste mensen niet in wilt vallen. Zie Ziggo ook weer gisteren.

https://www.youtube.com/watch?v=fKvrBGE1DkE

Echt, hoe cringe. En als Vettel dit had gezegd zouden ze hem als een kansloze jankerd/slechte verliezer afdoen.

Wat terecht zou zijn, maar Ziggo is net zo consequent als de FIA op dat punt.

Ziggo is ongeacht wat er gebeurt cringe.

Jack 'vermoeiend' Plooij

Olav 'ook vermoeiend' Mol

Rob 'vrouwenmepper' Kamphues ;c 

Tim 'Alfa' en Tom 'Romeo' ;c 

Robert Doornbos ;c (gaat nog wel ergens, maar wel een glijer)

Ferry Somogyi ;c 

FERRY FUCKING SOMOGYI ;c 

RIK VAN GTST!!! :tranen::facepalm: 

Maar goed, BBC zendt het amper nog uit, Duitsland is kut, Italië gaat altijd op zwart en Brazilië is van een hoog Sierd de Vos-niveau.

Vroeger had België het ook nog, maar dat gebruikte ik dan om in slaap te vallen.

Nog saaier dan Bob Ross ;c 

Waar is Allard Kalff gebleven eigenlijk?

Ruud ter Weijden is allang gestopt, alla, maar Kalff was toch niet zo oud?

Wat een naam eigenlijk ;c 

Allard ;c