Sign in to follow this  
Jonas

Electronica topique

74 posts in this topic

20 minuten geleden zei verkeersborden:

Dat treft, ben mij vandaag net zwaar aan het inlezen en luisteren in Drexciya, hun ep's en zijprojecten van hun 'Seven Storms' serie. Heerlijk om allemaal te ontdekken

Geweldige albums idd!

Heb zelf het eerste van Transllusion liggen, maar mijn favorieten blijven wel Lifestyles Of The Laptop Café en de Shifted Phases

3 uur geleden zei verkeersborden:

cd of vinyl?

Vinyl, ik heb ooit hier in de Music Mania Journey of The Deep Sea Dweller 3 en Digital Tsunami gekocht, en de originele pressings van Hydro Doorways en Molecular Enhancement heb ik ooit eens samen gekocht op Discogs aan een heel aangename prijs. 

lekker! heb de afgelopen 2 weken doorheen europa getreinreisd en ook wat plaatjes opgepikt

Wenen

Warschau

heel mooie plaatjes, heb er ook veel moeten laten liggen, waaronder

Die Pendle Coven mmmm had er nog nooit van gehoord.. Voor de rest ook nice keuzes, ik wist trouwens niet dat die Blawan zo goed was eigenlijk, aangename verrassing

Niet zo vaak dat ik op iets aardigs in de electronica-hoek stuit. Laat staan op iets uit China. Maar dit bracht me weer helemaal terug naar eind jaren 80 waar ik in een louche bar-dancing af en toe met echte underground Duitse techno in aanraking kwam.

Ik denk dat wij ongeveer even oud zijn....

Op 1/8/2018 om 18:56 zei verkeersborden:

Traumprinz heeft de grote emoties, net als zijn ander alter ego, DJ Metatron

nieuw project :) 

i know, net als Prime Minister of Doom, wat ik nog beter vind als album

Album volledig 4/4, maar de tracks zitten vol van emotie. Hypnotiserend. DJ Healer is tof, maar stoor me soms aan de fluistervocals, voelen soms wat kitschy aan.

2018 een heel goed jaar vooralsnog en volgende week nieuwe albums van DJ Koze, Jon Hopkins en Grouper.

Ik luister voornamelijk elektronische muziek eigenlijk de laatste tijd, zal binnenkort eens wat van mijn 2018-loved ones oplijsten.

eendere bevindingen eigenlijk w.b. de Heelmeester; eerder op 2 the Sky was dat ook wat zo. Fijnste spul is als Oh Ah en Traumprinz' XTC-belofte.

Dus: pluk Prime Minister of Doom gelijk mee via slsk 

(die albums, plus ook nieuwe Iceage - en in iets mindere mate Beach House) 

Mijn enige plaataankoop dit jaar, maar wat voor één <3, de andere EP van dat label is ook schitterend maar ondertussen wel buiten mijn budget :( 

Dat dus, allemaal late night groovers van de bovenste plank :) 

Morgen Joy Orbison, STUFF, Bicep, Legowelt, Project Pablo & Ross From Friends in Leuven

Een gezond aantal goeie feestjes de laatste maanden in België :) 

Edited by Jonas

Daarnet wat ripjes uit mijn eigen platencollectie geüploaded (met dat ze nog niet op youtube stonden)

Heerlijk album, elk liedje heeft zijn eigen vibe, met een wisselend maar algemeen vrij hoog feestgehalte. 

De meeste liedjes maken gebruik van semi-erotische samples wat geen verrassing zal zijn na een blik op de track titles: 'Delicious Dick', 'In Out Action' en 'Daddy Come Closer' zijn maar enkele voorbeelden. 

Heb eigenlijk geen idee of iemand deze shit wel leuk vindt of zelfs luistert.. Maar oké, het is dat ik er zelf niet van over kan dat ik amper 5 euro voor dit meesterwerk betaald heb. 

Btw, ik vind de nieuwe DJ Koze nog wel cool, staan fijne plaatjes op. Ik wist eigenlijk niet goed waar mij aan te verwachten maar al bij al een goed album.