Reuell

Tour de France 2018

215 posts in this topic

Bij mij gaat chauvinisme een beetje twee kanten op. Als ik van een renner fan ben en deze is ook nog Nederlander (zoals Dumoulin), word ik meer fan dan hij eigenlijk verdiend.

Als ik iemand een kneus vindt en hij is Nederlander, dan haat ik hem erger dan als hij een buitenlander was (Groenewegen bijvoorbeeld).

Edited by AngliVentoux

dat heb ik ook, en vooral als die renners dan nog eens onrealistisch opgehemeld worden door onze media

Dat had ik ook wel met Boonen ;c Tot hij fans verloor omdat hij aan de coke en de kleine meisjes zat.

Beetje hipster dat wel, maar een beetje hipster is best oké

Heb altijd wel sympathie voor Boonen gehad. Maar hier werd ie ook niet zo opgehemeld natuurlijk.

En na dat gezeik over een lijntje hier of daar werd ik zelfs bijna echt fan inderdaad.

Altijd fan van Boonen geweest. Was gewoon een geweldige persoonlijkheid.

Dumoulin vind ik op zich wel prima als persoonlijkheid, al kan hij ook wel te veel janken.

En Sunweb is ook gewoon kut natuurlijk.

21 minuten geleden zei Matthijs:

Dumoulin vind ik op zich wel prima als persoonlijkheid, al kan hij ook wel te veel janken.

Wat ik bij Dumoulin altijd grappig vind is dat ie na een koers soms zo veel adrenaline heeft dat ie eigenlijk compleet van het padje is. Bij de Giro ook een paar keer. Dan moet ie eerst een paar minuten in de bus zitten voor ie interviews gaat geven.

En op zich prima persoonlijkheid, maar hij moet inderdaad gaan uitkijken dat ie niet te veel gaat janken. Nergens voor nodig. Ik denk eigenlijk dat dat een neveneffect is van als je zo'n contingent Wielerflitssupporters hebt. Het is alleen door dat soort mongolen dat er zo veel druk op een renner komt. Hij zou alleen maar hier moeten lezen eigenlijk.

28 minuten geleden zei Matthijs:

Boonen kon ook wel janken hoor

1 uur geleden zei Sammow:

Dit is echt de ideale sport om fan te zijn van een persoonlijkheid.

dit

Image result for robert gesink

2 uur geleden zei TromBone:

Ja en als belg of nederlander supporter je toch automatisch meer voor die mensen.
Niet persé voor iedereen, maar dat antichauvinisme hier gaat anders ook wel veel te ver.

Wat zeg je nu. Je supportert automatisch meer voor landgenoten maar toch niet persé voor iedereen? Dus moet je nu wel of niet automatisch voor die mensen supporteren of niet?

Ik iig niet

1 uur geleden zei TromBone:

Gewoon beetje trots mag toch wel zeker. 
Ik ben ook wel fan van buitenlanders , maar uitspraken van nederlanders als in "Ik hoop dat Dumoulin veel tijd verliest" ja sorry daar geloof ik niets van.

Waarom zou een Nederlander dan niet mogen zeggen dat die hoopt dat Dumoulin veel tijd verliest? Ik heb wel sympathie voor Dumoulin maar dat heb ik bij lang niet alle Nederlanders. Ook niet bij alle Colombianen overigens. Vind het bijvoorbeeld best leuk als Boom enorm hard faalt. Of Groenewegen of Poels ofzo. Maar omdat ik Nederalnder ben mag dat ineens niet meer ofzo? 

dat doet iedereen hier, maar als ze winnen zijn sommigen plots enorm blij dat een renner die ze anders uitlachen wint

zouden de yates-broers weer hun wisseltruc bovenhalen?

Hoe zit dat eigenlijk met bloedtransfusies bij (eeneiige) tweelingen? Zouden die probleemloos elkaars bloed ingespoten kunnen krijgen, of is dat even gevaarlijk als de Kasechkin-Vino-wissel in 2007? 

4 uur geleden zei Ralf Mackenbach:

Robbie had altijd zo'n slakkerig christenhoofd

ik bedoel 

ik keur zo'n liquidatie niet goed etc.

Image result for robert kennedy

maar je zal voor minder

Dat haartje in de foto is echt schijtvervelend.

Ben ik de enige die bleef proberen dat van zijn telefoon te vegen?

5 uur geleden zei Sammow:

Hoe zit dat eigenlijk met dat "wij-gevoel" in het wielrennen? Bij voetbal begrijp ik dat wel, maar bij wielrennen spreken van "we hebben kans op een podium" is toch echt totale onzin?

Beetje zoals die gasten die in het veldrijden rondlopen met jasjes met opschrift "supporter van alle Belgen".

Dit is echt de ideale sport om fan te zijn van een persoonlijkheid.

dit bestaat echt? ;c;c 

4 uur geleden zei mdmazing:

boonen is ook gewoon een nuchtere kerel, en is ook nog aangenaam om naar te luisteren vind ik. 

wat een lulkoek. als er iemand de meest zielige excuses verzon voor al zijn verliezen dan was hij het wel. in reallife irriteer ik me al dood aan gasten die niet tegen kritiek kunnen, boonen is het toppunt daarvan.

1 uur geleden zei den zwartjoekel:

wat een lulkoek. als er iemand de meest zielige excuses verzon voor al zijn verliezen dan was hij het wel. in reallife irriteer ik me al dood aan gasten die niet tegen kritiek kunnen, boonen is het toppunt daarvan.

:lachen:

2 uur geleden zei den zwartjoekel:

dat ben je lekker zelf. En over welke verliezen heb je het eigenlijk, boonen reed vier koersen per jaar