jelskie1

[Focus] European Super League

123 posts in this topic

2zf3l0m.png

Olympia Brugge

De sponsor wilde vooral Belgische en Nederlandse spelers in de selectie zien en daar heeft de manager zich keurig aangehouden.

De trainer was een vrije keuze en voor de manager bleek er slechts één kandidaat te zijn, namelijk Michel Preud’Homme, de man in kwestie was vereerd en nam de aanbieding dankbaar in ontvangst.

Drie keepers om uit te kiezen kreeg de Belgische coach, zowel Thibaut Courtois, Mile Svilar als Claudio Bravo zouden niet misstaan in het doel. Maar natuurlijk is Courtois de onbetwiste nummer één.

De verdediging zal vier spelers onderbrengen, op de rechterflank zal Thomas Meunier zich mogen bewijzen, terwijl Preud’Homme op links kiest voor Faouzi Ghoulam. Het centrum zal worden gevormd door Jan Vertonghen en Stefan de Vrij. Daardoor zullen Matthijs de Ligt, Achraf Hakimi, Ricardo Rodriguez en Stefano Denswil hun kans moeten afwachten.

Op het middenveld is gekozen, uiteraard, voor Kevin de Bruyne als vooruitgeschoven post. Hij zal ondersteuning krijgen van het voormalige AS Roma-duo Radja Nainggolan en Kevin Strootman. Dit betekent dat Ante Coric, Ander Herrera en Marvelous Nakamba vanaf de zijlijn zullen toekijken.

Voorin is er dan nog plaats voor drie man, de spitspositie zal ingenomen worden door de Uruguayaan Luis Suarez. Op links zal Yannick Ferreira Carrasco zijn opwachting maken en op rechts zal dat Riyad Mahrez zijn. Justen Kluivert, Paulinho en Carlos Bacca zullen moeten wachten op een kans.

Preud’Homme: “We hebben een goede selectie met mogelijkheden. Ik denk dat we één van de sterkere basiselftallen hebben. Daarnaast verwacht ik veel van de jonge jongens in de nabije toekomst.”

+ Sterk middenveld

+ Sterk basiselftal

+ Talentvolle bank

- Verschil kwaliteit basis en bank voorin is groot

1681279_Dream_Team.jpg

Edited by jelskie1

4 uur geleden zei Amez:

Mooie voorstellingen maar alvast 2 ploegen waar ik geen schrik van heb :tuttipazzi:

Hier sluit ik me bij aan B) 

2zf3l0m.png

Wisla Warszawa

De sponsor wilde een aantal Poolse mannen in Warschau zien spelen en rekende op een Duitse trainer. Daarnaast moest er talent aangetrokken worden.

De Duitse trainer werd bewerkstelligd door Ralf Rangnick naar Polen te halen, hij zal de Poolse formatie moeten leiden.

Twee Poolse keepers werden binnengehaald, namelijk Bartlomiej Dragowski en Wojciech Szczesny. De trainer kiest in dit geval voor de ervaring van Szczesny.

Voor hem staat een viermansblok, op rechts vinden we Bartosz Bereszynski en op links zal Layvin Kurzawa zijn opwachting maken. Daartussen vinden we een Duits centrum in de personen van Shokdran Mustafi en Jonathan Tah. Op de bank vinden we Lukasz Piszczek, Benedikt Howedes, Jannes Horn en Matthias Ginter.

Op het middenveld is er bij Rangnick plek voor drie man, hij kiest voor Axel Witsel, Leon Goretzka en Youri Tielemans. Daardoor moeten Sander Berge en Maximilian Meyer hopen op hun kansen.

Voorin zien we een waar supertrio, want zowel Kylian Mbappe, Robert Lewandowski als Alexis Sanchez mogen we rekenen tot voetballers van de buitencategorie. Dit betekent wel dat Julian Brandt, Thomas Muller, Serge Gnabry, Landry Dimata en Goncalo Guedes flink hun best moeten doen om een kans te krijgen.

Rangnick: “We hebben een sterke selectie, vooral achterin en voorin ben ik zeer tevreden. Het supertrio voorin gaat ons veel doelpunten opleveren en ik verwacht dat we het goed kunnen houden achterin. Ook ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van sommige jonge jongens.”

+ Sterke voorhoede

+ Brede keus voorin en achterin

- Twee keepers

- Breedte op het middenveld

1681554_Dream_Team.jpg

2zf3l0m.png

Rapid Moskou FC

De sponsor zag graag Russische invloeden bij de club komen, zowel in de selectie als bij de trainer. Ook moest en zou Son aangetrokken worden.

Voor de trainer viel de keus uiteindelijk op Leonid Slutskiy, de ervaren Rus zal de club gaan leiden.

Als keeper kiest Slutskiy voor een landgenoot, de ervaren Igor Akinfeev mag het doel gaan verdedigen. Daardoor blijft voor Geronimo Rulli en Timo Horn niks anders over dan de strijd om een plekje op de bank.

In de verdediging vinden we vier man, de backs zullen Kieran Trippier en Marcelo zijn. Zij zullen de flanken moeten bestijgen. Het centrum zal worden gevormd door Nicolas Otamendi en Daniele Rugani. Op de bank vinden we Mario Fernandes, Jesus Vallejo, Kyriakos Papadopoulos en Georgi Schennikov.

Op het middenveld is er plaats voor vier man, de controleurs dragen de namen Sami Khedira en Ever Banega. De rechterflank zal voor Antonio Candreva zijn, terwijl Aleksandr Golovin de linkerflank voor zijn rekening zal nemen. Alan Dzagoev, Milan Badelj en Gylfi Sigurdsson  zullen plaatsnemen op de bank.

Voorin is er dan nog plaats voor twee spitsen, Slutskiy kiest hier voor Romelu Lukaku en sponsorlieveling Heung-Min Son. Daardoor vallen Fedor Smolov, Juan Cuadrado en Hakan Calhanoglu buiten de basiself.

Slutskiy: “Ik denk dat we wel voor een verrassing kunnen zorgen, we hebben niet de sterkste selectie, maar ook geen haantjes. Vanuit de sterke eenheid kunnen we elke ploeg kapot maken en dat zijn we ook zeker van plan.”

+ Sterke achterhoede

+ Duo voorin

- Flanken met erg aanvallende intenties

- Trainer heeft geen ervaring met topteams

1681608_Dream_Team.jpg

Edited by jelskie1

1 uur geleden zei RubenS:

Dat is wel een sterke voorhoede :o 

Beetje vuurwerk mag wel.

Slutskiy gaat voor 442 terwijl de selectie is afgestemd op 4-2-3-1, bijzonder! Tegelijk ook interessant hoe dit gaat uitpakken.. Wel bijzonder dat Akinfeev, Trippier, en Golovin de voorkeur krijgen op hun concurrenten, ben benieuwd!

2zf3l0m.png

Hammers United

De sponsor wilde graag een selectie met meerdere nationaliteiten, maar met een meerderheid aan Engelsen. Daarnaast zag de sponsor meer in ervaring om de competitie mee te beginnen.

Als trainer werd Eddie Howe aangetrokken, de Engelsman krijgt het vertrouwen van de leiding om aan een succesvol team te bouwen.

De trainer kreeg de beschikking over twee Engelse doelmannen, namelijk Jack Butland en Nick Pope. Howe koos voor de basis eerstgenoemde.

Daarvoor zal een viermansblok de gaten achterin moeten dichthouden. Het centrum zal bestaan uit Toby Alderweireld en Milan Skriniar en op de flanken zullen Antonio Valencia en Ryan Bertrand hun opwachting maken. Trent Alexander-Arnold, Domenico Criscito, Dayot Upamecano en Winston Reid zullen zich moeten richten op invalbeuren.

Op het middenveld spelen twee controleurs, dit zijn Ngolo Kanté en Mousa Dembele. Daarvoor drie aanvallende middenvelders, op de rechterflank Marcus Rashford en op de linkerflank Sadio Mané. Daartussen speelt Marek Hamsik als nummer tien.

Dan is er nog één plekje over en die is voor spits Harry Kane, hij zal voor de doelpunten moeten zorgen.

Door deze basiself staan Manuel Lanzini, Kai Havertz, Tom Davies, Leon Bailey, Jose Callejon, Vincent Aboubakar en Ben Woodburn ernaast.

Howe: “Ik denk dat we vooral op het middenveld onze slag kunnen slaan, we hebben er een hoop kracht staan waarmee we onze tegenstanders kunnen uitspelen. Voorin hebben we een aantal sterke spelers die het verschil kunnen maken. Maar ook achterin heb ik vertrouwen.”

+ Sterk middenveld

+ Talentvolle spelers aanwezig

- Twee keepers

1683668_Dream_Team.jpg

Edited by jelskie1

Eerst komen alle kneuzenteams aan bod zeker? Ben benieuwd wanneer de topteams worden voorgesteld. 

2zf3l0m.png

Olympique club de Occitània-Marselha

De sponsor vond dat er voornamelijk op Franse spelers gericht moest worden, daarbij een Franse trainer aangetrokken moest worden en als sterspeler voor Paul Pogba gezorgd moest worden.

De Franse trainer werd uiteindelijk Zinedine Zidane, de voormalige trainer van Real Madrid hoopt hier zijn successen verder voort te zetten.

Zidane kreeg de keus uit twee keepers en koos uiteindelijk voor Hugo Lloris in het doel, Steve Mandanda zal de bank warm houden.

De verdediging telt vier man, op de flanken zijn het Andrea Conti en Theo Hernandez, terwijl er in het centrum plaats is voor de twee Fransen Presnel Kimpembe en Laurent Koscielny. Hierdoor zitten Mamadou Sakho, Lucas Digne, Christophe Jallet en Benjamin Pavard op de bank.

Op het middenveld kiest Zidane voor drie man, Paul Pogba, Dimitri Payet en Adrien Rabiot. De bankzitters zullen daardoor Blaise Matuidi, Steven N’Zonzi, Moussa Sissoko en Nabil Fekir zijn.

Voorin is er plaats voor Marco Asensio, Alexandre Lacazette en Thomas Lemar. Zij zullen voor de creativiteit en doelpunten moeten zorgen voor de Franse formatie. Wissam Ben Yedder, Florian Thauvin en Lucas Vazquez zullen voor de concurrentiestrijd moeten gaan.

Zidane: “We hebben een sterk elftal en zijn in staat het elke ploeg moeilijk te maken. Vooral aanvallend staan we zeker ons mannetje en ik denk dat iedereen wel ziet dat we snel en goed op elkaar ingespeeld zullen raken met de vele Fransen in het team.”

+ Sterk aanvallend

+ Doorgroeimogelijkheden door de hele selectie

- Weinig wedstrijdritme achterin

- Twee keepers

1683680_Dream_Team.jpg

2zf3l0m.png

Real Barcelona

De sponsor wilde vooral Spaanse en Portugese spelers in de selectie zien, daarnaast was een Spaanse trainer en het aantrekken van De Gea gewenst.

De trainer werd Josep Guardiola, de voormalig succescoach van Manchester City, FC Barcelona en FC Bayern Munchen keert terug naar Spanje om zijn filosofie bij Real Barcelona in te slijpen.

Guardiola krijgt de beschikking over twee keepers, namelijk David de Gea en Pepe Reina. De keeper voor de basis werd natuurlijk De Gea.

Verdedigend gezien zullen Daniel Carvajal, Sergio Ramos, Javi Martinez en Aaron Caricol de gemoederen bezig houden. Zij krijgen de voorkeur boven Marc Bartra, Jeison Murillo, Sergi Roberto en Alberto Moreno.

Op het middenveld van Guardiola is er plek voor drie man, Oriol Romeu zal als controlerende middenveld fungeren, terwijl Isco en Andres Iniesta meer naar voren zullen spelen. Daardoor belanden Denis Suarez en Oliver Torres op de bank.

Voorin is er dan nog plek voor drie man, op de spitspositie zal gekozen worden voor Alvaro Morata. Op de linkerflank speelt uiteraard Cristiano Ronaldo en de derde man van het trio zal Suso zijn. Paco Alcacer, Andre Silva, Fernando Torres, Pedro en Gerard Deulofeu zullen zich moeten richten op invalbeuren.

Guardiola: “We hebben een sterk elftal en ik heb er vertrouwen in dat we kunnen domineren met deze spelers. Ik ben blij dat de manager gedacht heeft aan mijn filosofie bij het kiezen van de spelers. Vooral achterin ben ik zeer tevreden.”

+ Sterke verdediging

+ Bijna volledig Spaans

- Twee keepers

- Weinig keus op het middenveld

1683936_Dream_Team.jpg

Edited by jelskie1

Nog niets wat Moskou nog niet aankan, al is dit Spaanse ploegje wel sterk natuurlijk..

Dit worden leuke Spaanse derbies! Best een sterk team hoewel ik wel zwakke punten zie waar Valencia gebruik van kan maken.