jelskie1

[Focus] European Super League

123 posts in this topic

2zf3l0m.png

Stockholm FF

De sponsor wilde ervaren Zweden naar de hoofdstad halen, Zuid-Amerikaanse spelers en een aantal talentvolle spelers voor de toekomst.

Als trainer werd gekozen voor Mauricio Pochettino, de Argentijn bracht Tottenham Hotspur naar de top van Engeland en men hoopt dat hij dit kan herhalen van met de trots van Zweden.

Drie doelmannen werden aangetrokken, Bernd Leno, Andreas Isaksson en Koen Casteels. De trainer maakte Leno eerste doelman, hij zal in het doel mogen staan.

In de verdediging kiest Pochettino voor drie man, Davinson Sanchez, Medhi Benatia en Sead Kolasinac. Daardoor zullen Sokratis Papastathopoulos, Matteo Darmian, Andreas Granqvist, Alex Telles en Wili Orban een plekje op de bank.

Daarvoor zijn er twee controlerende middenvelders, Nemanja Matic en Sergej Milinkovic-Savic. Zij moeten de overige drie aanvallende middenvelders in de rug ondersteunen, Cengiz Under, Paulo Dybala en Eden Hazard zijn de aanvallende middenvelders. Ezequiel Barco, Dennis Praet, Fabinho en Jorginho moeten hun kansen afwachten.

Voorin is er dan nog plaats voor twee man, Pochettino kiest hier voor de spitsen Mauro Icardi en Dries Mertens. Dit betekent wel dat de Zweedse held Zlatan Ibrahimovic op de bank beland.

Pochettino: “Ik denk dat we een uitstekende selectie hebben, ik maak me niet druk over ons systeem. Onze middenvelders zijn prima in staat om in te zakken en de verdediging te ondersteunen. We hebben veel individuele kwaliteit voorin, waar ik veel mogelijkheden zie. Ik denk dat we in staat zijn hoog te eindigen.”

+ Sterke voorhoede

+ Sterk middenrif

- Geen backs

- Eén sponsordoel niet gehaald

1689467_Dream_Team.jpg

Inderdaad. En ik wacht nog op mijn team