deck

[Focus] Dungeons & Dragons

983 posts in this topic

11 minuten geleden zei Cyril:

Rustig aan, rustig aan, ik kom hier ook alleen maar om een beetje te relaxen. Ursa's zijn onbekend aan mij, meneer de Beerman, eh Barman.

@Luuk., wil je een potje biljarten?

Geef me een Persuasion rol voor je weerwoord.

7 minuten geleden zei Cyril:

12 van de D20 + 1 persuasion is 13

Bruinpoot schenkt je opmerking niet al teveel aandacht, omdat hij afgeleid is geraakt bij het woord ‘pool’. Hij duikt terug naar achter en trekt de pooltafel van het cafe de zaal in. De pooltafel is een rechthoekige tafel met een daarover strakgetrokken kleed met aardig wat biervlekken erin. Om de randen heen zijn wat planken gespijkerd om te ballen op het oppervlak te houden. Het is een wat gammel geval, met slechts vier pockets, en de keus zijn eerder stokken met een stomp uiteinde, maar een simpel potje pool kan er wel op gespeeld worden. “Ik hoor dat de heren weet hebben van echte mannensport, dat kan ik wel waarderen.” Hij duwt jullie beide een keu in de hand. Verwachtingsvol kijkt hij @Cyril aan, nadat hij zes gekleurde ballen in een driehoek op het midden van de tafel plaatst, en een ivoorwitte overhandigt aan speler nummer een.

3 minuten geleden zei Cyril:

Ik vraag Bruinpoot om een keu van mijn maat, want deze normale keu is de lengte van mijn gehele lichaam

Hij knakt de keu in twee, "alstu".

9 minuten geleden zei Cyril:

en stoot met mijn geknakte keu de witte bal richting de rest

Doe maar een Sleigh of Hand hiervoor

Ik stoot de bal en haal vervolgens een rondje. 

3 minuten geleden zei Luuk.:

Ik stoot de bal en haal vervolgens een rondje. 

Ook jij een Sleight of Hand svp.

Zojuist zei Cyril:

18 roll 5 sleight

Je schiet recht door het midden en met precisie. De zes ballen kaatsen alle richtingen in, maar het is een geordende chaos. Je weet gelijk twee ervan in de pockets aan het uiterste einde van de tafel te werken.

Terwijl de poolballen in een statische positie rollen, kondigt het geluid van de open en dichtslaande klapdeurtjes de binnenkomst van een dorstige klant aan. Bruinpoot haalt zijn aandacht even weg bij het spel om de naar de tap toe lopende @Luuk., alsmede de nieuwe bezoeker te kunnen bedienen. Het betreft een robuust figuur met groenige huid, donker haar en twee opmerkelijke slagtanden die vanuit zijn onderkaak over zijn bovenlip uitsteken. Een medaillon met een lichtoranje gloed rust om zijn nek.

@Se7en wat doe je?

Deadline: 26-11-17, 10:00

Edited by deck

Ik kijk rond of er iemand enige dreiging uitstraalt. Nee, de helft van het clienteel komt amper tot aan mijn ballen. Enkel de barman ziet er geen pannenkoek uit; ik geef hem een knikje van (wederzijds) respect en grom "bier".

41 minuten geleden zei Se7en:

Ik kijk rond of er iemand enige dreiging uitstraalt. Nee, de helft van het clienteel komt amper tot aan mijn ballen. Enkel de barman ziet er geen pannenkoek uit; ik geef hem een knikje van (wederzijds) respect en grom "bier".

Bruinpoot opent de tap en schenkt een pul met een fikse schuimkraag tot over de rand. Je zicht en gedachten blijven bij het om je heen kijken even hangen bij die ene kroegganger die meer dan een hoofd boven de rest van de mensen uittorent: de man die eerder nog op zichzelf aan een tafel op de achterpoten van zijn stoel zat te schommelen, maar bij de binnenkomst van een half-orc toch even de stabiliteit van alle vier opzoekt.

Ja mag voor Insight inrollen.

Edited by deck

1 minuut geleden zei Se7en:

Ik rol 15 met de d20, +2 insight skill

Je staart het individu recht in de ogen en leest daaruit dat dit geen vriendelijke reiziger is, maar iemand een serie gewelddadige conflicten in zijn verleden, niet bepaald uitsluitend als slachtoffer.

7 minuten geleden zei deck:

Je staart het individu recht in de ogen en leest daaruit dat dit geen vriendelijke reiziger is, maar iemand een serie gewelddadige conflicten in zijn verleden, niet bepaald uitsluitend als slachtoffer.

Ik raap het restant van @Cyril's keu op en blijf het individu aanstaren. Ik wil geen ruzie vanavond. Maak me niet kwaad, vriend.

Bruinpoot kijkt hoe je de keu pakt. "Ah, nog een liefhebber? Speel mee beste vent", zegt de beerman naïef.

@delegendelolsmurf je ziet de zojuist binnengewandelde half-orc je enigzins dreigend aanstaren met de afgebroken keu in zijn hand. Wat doe je?

Citaat

deadline: 27-11-17, 10:00

Edited by deck