deck

[Focus] Dungeons & Dragons

983 posts in this topic

gegroet Half Orc, ik ben Finnus Ractor, Poolkampioen van de artisanale guild. zin in een potje? *ik probeer de fistbump, die wordt genegeerd maar fistbump mezelf dan maar'

Ik vraag hem ondertussen wat hij hier komt doen? Ik laat ook even vallen: 'normaal ben ik op tocht en zoek naar quests maar het is al een tijd geleden.'

Als hij ook maar iets kwaadaardigs zegt: charge ik em op de pooltafel :P

"Gegroet Finnus. Ik ben Matshakh." *slaat vuisten hard tegen elkaar om begroeting te imiteren*

"Geen pool. Quest voor goud? Straks spreken. Nu eerst bier."

Ik wijs naar de twee tuinkabouters aan de pooltafel, ga hen even lastig vallen tot ik mijn portie alcohol binnen heb.

Met zijn zessen staan jullie rondom de make-shift pooltafel gebogen: Matshakh, Finnus, Quomop de gnoom, Paco de halfling, wiens beurt het is te stoten, Bruinpoot, en de mogogol — nog steeds muziekspelend, maar wel naar de rand van zijn podiumpje opgeschoven om het spel gade te kunnen slaan. Bruinpoot geniet en laat het bier rijkelijk vloeien.

@Luuk. jij moet nog voor Sleight of Hand rollen.

Deadline: 26-11-17, 12:00

“Vertel mij eens groene vriend. Mensen, dwergen, halflingen — ja zelfs gnomen — ben ik wel gewend in mijn etablissement, maar een half-orc? Ik denk dat ik die in het jaar dat ik nu in de stad gevestigd ben drie, misschien vier keer, een ben tegengekomen, en dat waren stuk voor stuk geen echte stadsmensen, zoveel was wel duidelijk. Wat doet iemand als jij weg van zijn volk?” En terwijl hij dat zegt schenkt Bruinpoot je nog eens bij.

1 uur geleden zei deck:

Met zijn zessen staan jullie rondom de make-shift pooltafel gebogen: Matshakh, Finnus, Quomop de gnoom, Paco de halfling, wiens beurt het is te stoten, Bruinpoot, en de mogogol — nog steeds muziekspelend, maar wel naar de rand van zijn podiumpje opgeschoven om het spel gade te kunnen slaan. Bruinpoot geniet en laat het bier rijkelijk vloeien.

@Luuk. jij moet nog voor Sleight of Hand rollen.

Ik rol 15, +3 maakt 18.

9 minuten geleden zei Luuk.:

Ik rol 15, +3 maakt 18.

Onder de indruk van de dubbele pocket van @Cyril leg je extra aandacht in je eigen schot. De hand waar de keu op rust hou je stabiel en met een rustige haal stoot je de ivoren bal tegen twee dicht op elkaar liggende ballen. Beide vinden een pocket om in te rusten. Het staat gelijk.

1 uur geleden zei deck:

“Vertel mij eens groene vriend. Mensen, dwergen, halflingen — ja zelfs gnomen — ben ik wel gewend in mijn etablissement, maar een half-orc? Ik denk dat ik die in het jaar dat ik nu in de stad gevestigd ben drie, misschien vier keer, een ben tegengekomen, en dat waren stuk voor stuk geen echte stadsmensen, zoveel was wel duidelijk. Wat doet iemand als jij weg van zijn volk?” En terwijl hij dat zegt schenkt Bruinpoot je nog eens bij.

Een stem in mijn hoofd, maar dat ga ik niet aan deze beer z'n neus hangen. "Ik zoek werk. Goud." Daarna richt ik mijn aandacht terug op het poolspel, waar ik weinig van begrijp, maar blijkbaar is het de bedoeling dat de ballen verdwijnen.

Ik word een beetje nerveus van al dat gepeupel rond de tafel, maar ben aan de beurt dus mag weer stoten, wat een feest!

6 rol + 5 Sleight

1 minuut geleden zei Cyril:

Ik word een beetje nerveus van al dat gepeupel rond de tafel, maar ben aan de beurt dus mag weer stoten, wat een feest!

6 rol + 5 Sleight

De nervositeit vertaalt zich in een wat matige beurt van jouw kant. Je raakt de laatst overgebleven niet-zwarte bal, maar deze kaatst tussen twee zijdes van de pocket en rolt terug naar het midden van de tafel.

12 rol + 5 perception

Plus dat het weer mijn beurt is dan me dunkt.

2 rol + 3 sleight

ai:(

1 uur geleden zei Luuk.:

12 rol + 5 perception

Plus dat het weer mijn beurt is dan me dunkt.

2 rol + 3 sleight

ai:(

Je richt je weer op de ivoren bal, maar raakt deze te hard en te ver van onder. De bal kaatst tegen de rand van de tafel en wipt eroverheen. De bal rolt tussen je voeten. Wanneer je vooroverbuigt om deze op te rapen zie je tussen de houten tafelpoten verborgen een in een bordeauxrood gewaad gekleed halfbeest, welk je direct herkent als een ratman. In zijn klauwen een stuk of tien geldbuideltjes, waaronder ongetwijfeld de jouwe, gezien hij net zijn poot bij je wegtrekt. Één seconde van verbijstering en de ratman schiet er vandoor. “Godverdomme, klote beest, dit is al de zoveelste keer”, brult Bruinpoot, en hij gooit een bierpul in de richting van de bandiet. Scherven vliegen in het rond wanneer het glas zijn doelwit mist en kapotslaat tegen de muur.

mXJigmM.jpg
‘De Ratman’

Voordat de dief door de klapdeurtjes naar buiten rent heb je de kans om nog een actie te ondernemen.

Deadline: 26-11-17, 16:00

Quomop zat in een te diepe concentratie voor zijn volgende beurt om dit gebeuren actief mee te maken en ziet de ratman pas wanneer deze al wegspurt. Wel merkt hij dat ook zijn broekzak opvallend licht is en een geldbuideltje mist. Finnus en Matshakh liggen al helemaal te slapen.

43 minuten geleden zei Cyril:

8 + 0 deckie

13 minuten geleden zei Se7en:

1 :( gerold, +4 perception

Ik denk niet dat ik veel ga perceiven

Ik val de Ratman aan en probeer hem behendig uit te schakelen/te overmeesteren.

24 minuten geleden zei Luuk.:

Ik val de Ratman aan en probeer hem behendig uit te schakelen/te overmeesteren.

Hoe val je hem aan?