deck

[Focus] Dungeons & Dragons

983 posts in this topic

11 minuten geleden zei Luuk.:

Met mijn shortsword. 

Oke, je mag een d20 gooien en je Shortsword Atk Bonus (+5) daarbij optellen, en daarnaast een d6 gooien en daar je Damage Bonus (+5) bij optellen.

De d20 geeft 15 maakt 20, de d6 geeft 3 maakt 8.

16 minuten geleden zei Luuk.:

De d20 geeft 15 maakt 20, de d6 geeft 3 maakt 8.

Je rent achter de ratman aan en steekt hem in zijn schouder met je zwaard. Hij slaat een kreet van de pijn, maar zet zijn rappe schreden voort richting de uitgang. Vlak achter je hoor je een diepe bastoon voortkomen uit de banjo van meneerde mogogol. Achter de klapdeurtjes verschijnt een muurtje, hetgeen de ratman uit pure schrik doet stoppen. De eerder gemaakte vaart stuwt hem echter dwars door de stenen heen, welk gelijk weer in mist opgaan. Struikelend door de illusie weet de ratman zich nog net staande te houden, waarna hij rechtsaf de straat inrent.

Ondertussen heeft iedereen in de kroeg wel door wat er gaande is. Paco is de enige die ziet welke richting de ratman inrent, maar met je zwaard ga je hem niet raken van deze afstand.

@Luuk., @delegendelolsmurf, @Se7en, @Cyril, wat doen jullie?

Deadline: 26-11-17, 20:00

Zijn er duiven/raven/andere vogels in de straat?

Indien ja gebruikt ik mijn Speak With Small Beasts dat die vogels die Ratmens achternagaan en zijn tas proberen te stelen, danwel openen

21 minuten geleden zei Cyril:

Indien ja gebruikt ik mijn Speak With Small Beasts dat die vogels die Ratmens achternagaan en zijn tas proberen te stelen, danwel openen

Dan mag je alvast even voor Perception en voor Animal Handling rollen

Edited by deck

Aangezien hij uit het zicht verdwenen is, kan ik niets doen. Ik gooi uit frustratie een poolbal naar de muur en drink verder.

Ik probeer hem te raken met mijn longbow.

Attack: 13 met de d20 gerold +3 = 16

Damage: 8 met de d8 gerold +3 = 11

10 minuten geleden zei Luuk.:

Attack: 13 met de d20 gerold +3 = 16

Damage: 8 met de d8 gerold +3 = 11

Om je longbow te gebruiken ben je wel eventjes bezig, gezien je je zwaard nog in de hand hebt en je je boog zult moeten pakken met twee handen.

Nja die boog komt een heel eind, doe maar gewoon.

Op 23-11-2017 om 00:49 zei delegendelolsmurf:

ik rush naar de deur  #earlycatchphrase

Dit lijkt me trouwens geen slecht moment om naar de deur te rushen!

1 uur geleden zei Se7en:

Ik gooi uit frustratie een poolbal naar de muur

Mag je trouwens ook even een d20 voor gooien :ninja: + Strength Modifier (+4)

4 minuten geleden zei deck:

Mag je trouwens ook even een d20 voor gooien :ninja: + Strength Modifier (+4)

16 gerold. Zo hard was het nu ook weer niet bedoeld.

Verbouwen alvast de tent nog voor ik aanwezig ben :trots: 

16 uur geleden zei Se7en:

Aangezien hij uit het zicht verdwenen is, kan ik niets doen. Ik gooi uit frustratie een poolbal naar de muur en drink verder.

Je gooit de zwarte bal, die nog geen pocket gevonden had, gezien de ratman het slotstuk van het spannende poolspel robuust verstoorde, hard tegen de muur. Gelukkig raak je geen onschuldige kroeggangers, want er zat behoorlijk wat kracht achter je worp. De massieve bal slaat aan stukken.

16 uur geleden zei Cyril:

15 uur geleden zei Luuk.:

Finnus en Paco rennen ondertussen naar buiten waar ze Quomop om zich heen zien staren, zoekend naar een vogel, niet doorhebbende dat er twee op de openstaande deur van de kroeg zitten te tjirpen. Pacobesluit geen tijd te verspillen. Hij steekt zijn zwaard terug in diens schede, pakt de grote boog van zijn rug, spant deze aan en mikt op de onderhand een halve straatlengte voorliggende ratman. Onverwachts schiet de ratman een steeg in op het moment dat Paco zijn pijl loslaat. De pijl lijkt in eerste instantie doel te treffen, maar het is niet in rattenvlees dat de pijl zich boort, maar in het tasje om de dief zijn midden, die daarmee openscheurt. De inhoud ervan valt op straat. Finnus holt er nog achterna, maar eenmaal aangekomen bij de zijsteeg is er van de ratman geen spoor meer te bekennen. Hij raapt de spullen op: een bot mesje, wat voedsel en een stuk beschreven perkament.

Bruinpoot zit binnen ietwat verslagen ogend op een barkruk. “Die rotbeesten ook. Op deze manier hou ik toch geen klanten over? En degenen die wel blijven komen hebben geen cent om hun bier mee te dokken aan het eind van de avond.” Het is een wat beteuterd gezicht, zo’n beer van een vent — letterlijk — sip naar de grond loerend. Op een gegeven moment gaat zijn blik terug omhoog, en je kan zien dat zijn ogen wat wijder staan wanneer deze rusten op de Matshakh. “Zeg, groene vriend van me, jij zei toch dat je hier was om goud te verdienen? Ik heb wel een karweitje voor je om op te knappen in ruil voor een mooie vergoeding.”

Edited by deck

Ik knik en luister aandachtig; voor een mooie vergoeding kan je op mij rekenen. Als de anderen terug binnen komen, schenk ik hen een blik vol meelijden bij het zien van zoveel onkunde.

Konden ze niet Jan, Piet en Joris heten ofzo, moeilijk te onthouden! :willy_nilly: