AngliVentoux

Top 2000

59 posts in this topic

Qua muziek misschien beter ja, maar ik blijf dat eigenlijk enorm pretentieus vinden. 

Oh jawell, lekkewr nowrmaal.

19 uur geleden zei Dahls:

Dan maar luisteren naar http://www.snob2000.nl

Ik vind het eigenlijk vrij absurd dat 10 nummers van dezelfde artiest in de top 110 staan in een top als deze. 

Edit: King Kunta staat ook in de top 100, dat is hier ook helemaal grijsgedraaid op de radio. :lachen: 

Edited by LSDS

Benieuwd hoe hoog de nummers van Avicii komen nu die dood is. ;c 

11 minuten geleden zei AngliVentoux:

Ja ik heb er ook al helemaal geen zin in, jammer voor hem maar bijna even jammer voor ons :(

28 wel maar, een jaartje te laat?

Dotan daarentegen

Waarom is daar hier niet over gereld? Of ander topic?

En wat valt er over te rellen eigenlijk? Denk niet dat er iemand aan zijn kant staat. 

21 uur geleden zei AngliVentoux:

Dat is waar jij aan denkt als je dat nieuws leest? 

Ja en? Dat is toch in zekere zin beter dan denken aan anale seks met zijn afkoelend lijk? 

Of ja, mijn punt is eigenlijk dat wanneer Avicii een ver-van-je-bed-show is, het niet zo onlogisch is om er compleet gevoelloos bij te zijn. Op dit forum zijn al veel ergere dingen gezegd vlak na iemands overlijden. 

Gast ;c

Denk gewoon eerst eens na over wat ik met een post bedoel voordat je reageert ;c

Edited by Luuk.

Maar je doet zo verwarrend :( 

Los van dat is er maar weinig mis met Angli's opmerking hoor, hoogstens een magere timing maar wat boeit dat ook

Ik vind het gewoon vreemd dat wanneer je leest dat een artiest dood is, je eerste gedachte is van o nee straks komt die te hoog te staan in een of ander eindejaarslijstje. Dat heeft totaal niks met respect voor de doden of wat dan ook te maken. 

Avicii vind ik muzikaal gezien kut overigens, al blijft het een interessant fenomeen hoe iemand aan roem kapot kan gaan. 

Ik denk niet dat het Angli ging over dat die te hoog ging staan, maar eerder een toespeling op de trend dat recent overleden artiesten er (al dan niet onverdiend, wat onverdiend in zo een lijst ook wil zeggen) hoog in komen. Gewoon een fijne opmerking, heeft maar weinig te zien met Avicii enzo, en is dan ook nog eens keihard waar.

Vanuit esthetisch oogpunt is het overigens een prachtig metaforische dood:

De euforische yolo-bubbel, een holle lifestyle waarvoor hij de gedachteloze, mierzoete soundtrack leverde. Het zal aanvankelijk een prachtige facade zijn geweest: jong zijn, geld en bitchezz, de wereld zien. En dan daaronder: de meest vreeswekkende eenzaamheid, het onvermogen nader tot elkaar te komen - hoger te reiken dan de in vitaliteit verhulde onmacht van high fives en fistpumps... Die jongen heeft het gezien - en kon het niet meer aanzien. 

Zelfs als je niks met zijn muziek hebt, is het ofwel ongevoelig, dan wel onnadenkend daar geheel onverschillig bij te blijven. Met enig hyperbolisch melodrama: AVICII's lot is dat van onze cultuur; in zekere zin is zijn dood de post-pill levenloosheid van een uitgefeeste generatie

Edited by Ralf Mackenbach