LSDS

Nibali is de beste cleane ronderenner van de laatste 5 jaar

90 posts in this topic

Totaal niet relevant, maar wtf :lachen:

2 uur geleden zei Gratemans:

Dat vooral ja. 90% van de renners heeft astma. En dat moeten wij dan geloven. ;c

Bij zo'n wedstrijd vraag ik me weleens af of die karavaan daar een rol in speelt.

Zo'n peloton zit de hele dag uitlaatgassen te paffen van die 3 km auto's daarvoor.

https://www.ad.nl/wielrennen/nibali-froome-is-positief-getest-terwijl-het-regende-dan-heb-je-geen-last-van-astma~acc6569f/

Nibali: Froome is positief getest terwijl het regende, dan heb je geen last van astma

Nibali gaat zich er ook mee bemoeien. :lachen:

:lachen:

sick burn

7 uur geleden zei Matthijs:

Wie is de salbutamol?

haha, loser :lachen:

5 uur geleden zei Jodelaar:

Nibali clean, uhu :lachen:

Kruiswijk clean :lachen: Dumoulin clean :lachen:

Had ergens een artikel gelezen waarin stond dat het blijkbaar onmogelijk zou zijn om én de parasiet te hebben die Bilharzia veroorzaakt én om astmapatiënt te zijn.

Ja goed, da's naturlijk koren op de molen van de Froome haters, maar toch.

14 minuten geleden zei Swagboy:

Had ergens een artikel gelezen waarin stond dat het blijkbaar onmogelijk zou zijn om én de parasiet te hebben die Bilharzia veroorzaakt én om astmapatiënt te zijn.

Ja goed, da's naturlijk koren op de molen van de Froome haters, maar toch.

oh jammie, dit is de sappige intrige die het allemaal lekker verder problematiseert.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuws/2014/augustus/Worm-maakt-stoffen-tegen-astma/

Niemand is blij met een worminfectie, toch kunnen er positieve kanten aan zitten. Dr. Hermelijn Smits onderzoekt het effect van chronische worminfecties op allergische astma. Vanuit de hygiënehypothese – allergieën nemen toe doordat we minder in aanraking komen met ziekteverwekkers – ontstond het idee dat bepaalde infecties bescherming zouden kunnen bieden tegen allergische aandoeningen, zoals astma. 

het is dus nog wel een hypothese + 'bescherming bieden tegen' is niet hetzelfde als totaal geen last meer

+

heeft iemand paraat op welke leeftijd froome's bilharzia-narratief zijn besmetting situeert? als hij die volgens dat verhaal van jongs af aan al zou hebben gehad, zou uit de hypothese volgen dat het een effect op zijn astma zou hebben moeten gehad.

als we dat allemaal voor de grap even als waarheid aanmerken

dan volgen iig de volgende evt. mogelijkheden

- froome is in nature een gigantisch longpatiënt en dankt aan zijn virale besmetting dat hij überhaupt kan fietsen zonder dat zijn gestel het accuut begeeft
- froome heeft gelogen; hetzij over de astma, hetzij over de bilharzia
- de hypothese slaat helemaal nergens op en wordt sluitend gefalsifieerd door het geval-Froome 

Edited by Ralf Mackenbach

ah balen

hele verhaal gaat niet op, aangezien hij de infectie naar verluidt tussen zijn 23e en 26e heeft opgelopen. dat is naar ik aanneem wat al te laat om effectief te zijn tegen zijn astma, die hij tenslotte al op zo jonge leeftijd zo heftig had

arme froome :( van alle kanten genaaid door het leven

14 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

oh jammie, dit is de sappige intrige die het allemaal lekker verder problematiseert.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuws/2014/augustus/Worm-maakt-stoffen-tegen-astma/

Niemand is blij met een worminfectie, toch kunnen er positieve kanten aan zitten. Dr. Hermelijn Smits onderzoekt het effect van chronische worminfecties op allergische astma. Vanuit de hygiënehypothese – allergieën nemen toe doordat we minder in aanraking komen met ziekteverwekkers – ontstond het idee dat bepaalde infecties bescherming zouden kunnen bieden tegen allergische aandoeningen, zoals astma. 

het is dus nog wel een hypothese + 'bescherming bieden tegen' is niet hetzelfde als totaal geen last meer

+

heeft iemand paraat op welke leeftijd froome's bilharzia-narratief zijn besmetting situeert? als hij die volgens dat verhaal van jongs af aan al zou hebben gehad, zou uit de hypothese volgen dat het een effect op zijn astma zou hebben moeten gehad.

als we dat allemaal voor de grap even als waarheid aanmerken

dan volgen iig de volgende evt. mogelijkheden

- froome is in nature een gigantisch longpatiënt en dankt aan zijn virale besmetting dat hij überhaupt kan fietsen zonder dat zijn gestel het accuut begeeft
- froome heeft gelogen; hetzij over de astma, hetzij over de bilharzia
- de hypothese slaat helemaal nergens op en wordt sluitend gefalsifieerd door het geval-Froome 

Dit is het artikel dat ik gelezen heb:

https://amp.theguardian.com/uk/2005/sep/05/research.health?__twitter_impression=true

Soit, hij moet in elk geval geband worden. 

2 uur geleden zei Appeltaart:

Bij zo'n wedstrijd vraag ik me weleens af of die karavaan daar een rol in speelt.

Zo'n peloton zit de hele dag uitlaatgassen te paffen van die 3 km auto's daarvoor.

:s 

48 minuten geleden zei Swagboy:

Niveauban ofzo

Neem aan dat MH zijn aandelen al heeft afgepakt?

7 uur geleden zei Gratemans:

Dat vooral ja. 90% van de renners heeft astma. En dat moeten wij dan geloven. ;c

Ja maar zo lang zo'n inspanningen doen lokt astma wel uit hé! /lotto-soudal dokter

4 uur geleden zei LSDS:

Hoe kan Tramadol eigenlijk niet verboden zijn? Ik heb dat twee weken terug een weekendje genomen tegen de rugpijn, en ik was bij wijze van spreken gewoon twee dagen lang stoned. :lachen: Ik had er niet aan moeten denken om mij op dat moment in verkeer te begeven.

Tramadol :notworthy::tranen: 

10 uur geleden zei Matthijs:

Wie is de salbutamol?

Jeeeeeeeeeeeeeeeezus :facepalm: