Sign in to follow this  
God

Rate de scene

13 posts in this topic

Beste mensen van Focus, het is tijd voor een nieuw concept in de toogfilosoof omdat we het nu van de muzieklijstjes van Jeis moeten hebben en dat willen we niet. Deze keer geen nieuwe Godenlijst rondom muziek maar een nieuw interactief concept rondom cinema. Filmliefhebbers unite, te veel moeite om iedereen te taggen dus ik hoop dat iedereen zijn weg naar dit epische topic gaat vinden.

Het concept is als volgt, ik post een scene(ik post de eerste gewoon zelf, daarna kunnen jullie suggesties naar mij opsturen die ik dan post) en vervolgens geven jullie het een rating van 0 tot 10 met daarbij een korte uitleg. Uiteindelijk komen we dan tot een opsomming van de beste scenes in deze beginpost. Uiteraard gaan er wel spoilers in dit topic voorkomen omdat we scenes uit films moet bekijken die we misschien nog niet gezien hebben.

Laten we beginnen met een klassieker: De slotscene uit "Les quatre cents coups" van Francois Truffaut(1959).

Context(spoiler):

Jongen is in een jeugdinternaat gezet door zijn moeder, zijn hele leven verwaarloosd en dat brengt ons tot deze laatste scene.

Edited by God

Nee maar even serieus, zonder de rest van de film te zien is zo'n oordeel toch veel minder representatief? 

Las titel...

Verwachte andere eindes als deze...

Topic kan dicht.

Geniaal einde van een absolute topper binnen de (Franse) cinema. Hoort bij het summum van vroege onconventionele film en is misschien wel hét boegbeeld van de nouvelle vague.

9/10.

Misschien had ik een meer bekend fragment moeten keizen om mee te beginnen :P

Meesterlijke scene die iedereen wel een keer gezien moet hebben. Het trackingshot langs dat hek dat eindeloos lijkt te duren is pure magie. Dan is er nog het subtiel spelen met camerahoeken en de omgeving meenemen om dan weer naar het hoofdpersonage te schakelen. Geweldige scene :notworthy: Bijna bevrijdend om alleen al te kijken.

9/10

Hee die scene ken ik. 

Het zegt eigenlijk wel genoeg dat dat bij lange na niet het vreemdste gesprek uit die film is. Moet Donnie Darko ook eens herbekijken, ik denk dat ik hem dan een stuk beter kan waarderen dan ik nu doe.

Hele leuke film trouwens, af en toe beetje zweverig, maar vooral heel lief.

Edited by Amnesia

Ik wilde zo hard scene 3 van Backdoor Sluts 9 neerzetten...

Totdat ik begreep dat dat best misplaatst was hier.