Sign in to follow this  
delegendelolsmurf

[SPEL] In welk jaar

112 posts in this topic

we spelen een nieuw spel

regels: we zoeken niets op!

Stand:

-

opgave:

Axel Merckx was geen veelwinnaar en won nooit het WK wielrennen, wel was hij 1 jaar dicht bij een medaille maar hield de italiaan Bartoli hem af in een sprint voor de derde plaats. In welk jaar werd Axel Merckx vierde op het WK wielrennen?

1996, toen Museeuw won?

Campione!

Stand:

1: LSDS

Ik zoek het jaar waarin voor het eerst een renner vier opeenvolgende eendagswedstrijden in de World Tour won. Het klassement of ritten van rondes die ondertussen plaatsvonden, tel ik niet mee. :)

nieje :mellow:

:boonen: 2012? :poundit: 

Zojuist zei Erik:

:boonen: 2012? :poundit: 

C
O
R
R
E
C
Tom Boonen won in 2012 achtereenvolgens de E3 Prijs, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. :) Gilbert was in 2011 de eerste die sinds de invoering van de Pro Tour/World Tour in 2005 drie eendagskoersen op rij kon winnen. Merk wel op dat in de jaren 2008-2010 er amper wedstrijden meetelden voor dit regelmatigheidscriterium en in 2011 plots koersen als de E3 Prijs werden toegevoegd. :)

Stand:

1: Erik, LSDS

2 minuten geleden zei LSDS:

C
O
R
R
E
C
Tom Boonen won in 2012 achtereenvolgens de E3 Prijs, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. :) Gilbert was in 2011 de eerste die sinds de invoering van de Pro Tour/World Tour in 2005 drie eendagskoersen op rij kon winnen. Merk wel op dat in de jaren 2008-2010 er amper wedstrijden meetelden voor dit regelmatigheidscriterium en in 2011 plots koersen als de E3 Prijs werden toegevoegd. :)

Stand:

1: Erik, LSDS

ehm, Gilbert won in 2011 de 3 waalse klassiekers en classica san sebastiaan, met tussendoor enkel rittenkoersen, dus 4 WT eendagskoersen na elkaar

Ik zoek het jaar waarin voor het laatst minstens twee van de drie grote rondes gewonnen werden door een renner uit het land van de desbetreffende grote ronde.

En enkel de oorspronkelijke winnaars tellen, die schraponzin doen we niet aan mee.

Kak, dat had ik dus ook gecheckt omdat ik wist dat meneer al die koersen had gewonnen, maar mijn ogen registreerden een onbestaande eendagskoers die gewonnen werd door Michele Scarponi. :)

@Erik heeft bijgevolg niet gewonnen en @deck dus wel.

Pas zelf de stand maar aan, voor ik dat ook verneuk. :)

Stand:

1: Deck, LSDS

Ik zoek het jaar waarin voor het laatst minstens twee van de drie grote rondes gewonnen werden door een renner uit het land van de desbetreffende grote ronde.

En enkel de oorspronkelijke winnaars tellen, die schraponzin doen we niet aan mee.

Correct.

Stand:
1: Deck, LSDS, Erik, Se7en

Edited by Erik