Sign in to follow this  
Buus

Triatlon

41 posts in this topic

14 uur geleden zei Buus:

Dit is toch eigenlijk best wel bizar. Mijn indruk is nu dat semi elke zichzelf serieus nemende triatleet een beer van enorme proporties is. Voor zwemmen nog enigszins te begrijpen (alhoewel, voor lange afstanden?) maar voor fietsen en hardlopen werkt dat toch juist tegen je zou je zeggen?

De meeste fietsparcoursen in triatlons zijn toch niet heel bergachtig? Die gasten wegen btw ook bijna allemaal geen 80 kilo. Natuurlijk zijn ze wel een pak zwaarder dan de gemiddelde marathonloper, maar alleen lopen is een heel andere sport. Ik denk dat je qua postuur en morfologie triatleten het best kan vergelijken met wielrenners, en meer specifiek alles tussen het type Porte (toevallig ook een goeie loper) en het type Dumoulin.

Edited by LSDS

En ook het iq van Porte of? 

Op ‎9‎/‎01‎/‎2018 om 20:29 zei Buus:

Ooh, ben ook niet bang dat ik het niet aankan, wil alleen niet helemaal een flater slaan qua tijd. Dacht aan 500m zwemmen in 15 minuten, 21 km fietsen in 45 min. En 5km hardlopen in 30 min. Anderhalf uur in totaal dus. 

Al wil ik stiekem wel sneller.

Daar zal je voorlaatste mee zijn ofzo zeker.

19 uur geleden zei TromBone:

Daar zal je voorlaatste mee zijn ofzo zeker.

Bij de tweede helft ja. Maar heb al gezien dat zwemmen sowieso sneller zal gaan.

En het boeit ook niet hoeveelste je wordt Suubje. Voor ons heb je altijd gewonnen. :wub: 

@Den_Herder die vele malen atletischer is dan ik, gaat waarschijnlijk ook meedoen. Moet dus sowieso wel voor hem zien te eindigen natuurlijk.

13 uur geleden zei Buus:

Bij de tweede helft ja. Maar heb al gezien dat zwemmen sowieso sneller zal gaan.

Naar mijn idee is datvrij traag. Maar niks mis mee natuurlijk. Blijft voor de fun. Zou het ook graag is willen doen, tegenwoordig ben ik al blij als ik 2km naar mjn werk kan fietsen

Tja, ben dan ook iemand die veel zuipt en nog soms een sigaretje doet, daarnaast ook al jaren niet serieus meer gesport.

Op 9-1-2018 om 20:29 zei Buus:

Ooh, ben ook niet bang dat ik het niet aankan, wil alleen niet helemaal een flater slaan qua tijd. Dacht aan 500m zwemmen in 15 minuten, 21 km fietsen in 45 min. En 5km hardlopen in 30 min. Anderhalf uur in totaal dus. 

Al wil ik stiekem wel sneller.

Oké, nu een week of 7 later is dit eigenlijk wel een lachwekkende doelstelling. Lig nu 3 (soms 4) dagen in de week in het zwembad en loop 3 (soms iets minder ivm pijntjes) x in de week. Heb wel een 2de hands racefiets gekocht maar dat ga ik later oppakken.

Zwemmen gaat echt niet normaal goed, heb dus 10 jaar geleden een periode van 3 maanden 2 a 3 x per week gezwommen, voor de rest enkel vakantiezwemmer en ben bijna altijd de snelste van het bad. Zat laatst op 8:35 over de 500m, maar dat moet met een paar maanden tijd dus wel naar de 8:00 kunnen (bijna 2x zo snel als eerste doel :lachen: ) fietsen dus nog steeds niet opgepakt, ja fiets nog wel elke dag 20km woon-werkverkeer, dus echt noob ben ik niet. Moet denk ik wel 32-34km/h worden dus 36 minuten ofzo?

ben met lopen nu bijna aan het einde van mijn héél rustig opbouwende startersschema. Heb over 4 weken een eerste wedstrijdje sinds de brugklas ofzo. Hoop onder de 26 minuten, maar gaat pittig worden. Hoop voor triatlon 27 minuten.

Maar dus dik onder de 1:30 moet dus zeker ja. En heb denk ik wel het sportvirus te pakken, rust nemen is echt een moetje. En ook al voor een ander triatlonnetje ingeschreven.

oohja en zojuist ‘the triathletes training bible’ binnen gekregen.

ik denk dat ik hooked ben.

4 uur geleden zei TromBone:

Geef is tijden zodat we u kunnen uitlachen

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitslagen/2018/jun/10/amsterdam/Uitslag8IndTot.html 

43ste. Wel tevreden. De 750meter zwemmen niet echt in het ritme gekomen omdat je de helft van de tijd trappen en stoten krijgt, ook als één van de weinige gekozen voor geen wetsuit. Fietsen ging echt lekker, helaas wel een parcours met 9 haakse bochten en nog 12 andere lastige bochten, maar heb zelfs een snellere tijd dan sommige met tijdritfiets. Hardlopen, tja.. eerste rondje rustig en beetje kut, tweede rondje iets in een ritme gekomen, maar dat moet echt harder gaan dus.

Kwam ook niet K.O over de streep, dus er is nog marge.

Ik zie hier nu een doel van 1:30 van mijzelf voorbijkomen :tranen: 

Staat voor de komende wedstrijd op 1:10 :lachen: (korter zwemmen en kleiner parc ferme) 

Edited by Buus
Je moeders vader

13 uur geleden zei Buus:

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitslagen/2018/jun/10/amsterdam/Uitslag8IndTot.html 

43ste. Wel tevreden. De 750meter zwemmen niet echt in het ritme gekomen omdat je de helft van de tijd trappen en stoten krijgt, ook als één van de weinige gekozen voor geen wetsuit. Fietsen ging echt lekker, helaas wel een parcours met 9 haakse bochten en nog 12 andere lastige bochten, maar heb zelfs een snellere tijd dan sommige met tijdritfiets. Hardlopen, tja.. eerste rondje rustig en beetje kut, tweede rondje iets in een ritme gekomen, maar dat moet echt harder gaan dus.

Kwam ook niet K.O over de streep, dus er is nog marge.

Dat zwemmen valt nog wel redelijk eigenlijk, train je daar veel op?

Ja, wat is veel, 2 a 3 x per week. Maar voor een beginner ben ik een goede zwemmer. Alleen kan ik dus wel sneller.

Gisteren de tweede en de dorpstriathlon waar alles mee begonnen is.

Doel was 1:12, niet gehaald. 1:14:25

Zwemmen (500 meter, zwembad). Ging redelijk, niet echt in het ritme gekomen. Alleen 25 meter te veel gezwommen (en gelopen) omdat die drol van een banenteller mij vergeten was aan te tikken bij ingaan laatste baan ;c. 9:08, 27e zwemtijd.

wissel 1: 1:56, kreeg mijn nummerband niet om.

Fietsen (21 km) windkracht 5 ruim 2/3e van parcours tegen. Wat lastige bochten, veel slechte klinkers en een smal deel van het parcours waar inhalen lastig was. Kon desondanks goed door blijven beuken. 36:25 en overall de 13e fietstijd :).

wissel 2: 1:55, lang loopstuk, wissel ging goed.

Lopen (5km) pffffffff, misschien toch iets te hard gefietst, want dit ging kut. En wat was het warm. Tegen mijzelf moeten vechten om niet even te gaan wandelen. Ook nog even paar seconden gestopt omdat ik dacht dat ik al genoeg rondjes had gelopen, was niet zo, was echt kutkankerklote dat ik door moest. Tempo zakte ook telkens, waar ik vorige keer kon versnellen. 25:03, 76ste looptijd.

Uiteindelijk dus 1:14:25, goed voor de 20ste plek van 217 deelnemers. Over de tijd niet heel erg tevreden, over de klassering wel. Al was ik zonder dat extra stuk zwemmen waarschijnlijk 15e geworden. Al moet ik ook wel toegeven dat er 34 mensen zijn geDQ’t omdat ze een rondje te kort hadden gefietst of gelopen,  :lachen: ik dus ook bijna.

Alleen het zwaarste van alles was nog s’avonds met een Teering lamme harses naar huis strompelen.

Volgende sprint triathlon 18 augustus en afsluiten op 2 September. Daarna de winter in en opbouwen richting een aantal kwarts en olimpische afstanden.

Bruut

vergeet niet dat die extreme warmte (was toch die dag, niet?) gemakkelijk een paar minuten kan schelen over zo’n inspanning. 

Gister met 0 verwachting een kleine triathlon gedaan. Dag daarvoor gezopen en gerookt en de maand daarvoor ook echt niet gezond bezig geweest. Wel af en toe wat gesport.

750m zwemmen, 20km fietsen, 5 km hardlopen in 1:13:40, dik PR :lachen: 

Zwemmen iets aan de buitenkant gestart, eerste paar meter felle sprint getrokken om de ‘wasmachine’ een beetje te ontwijken. Nooit in het gedrang gekomen en echt lekker door kunnen zwemmen, wel wat moeite met het wetsuit uitkrijgen.

Fietsen, 4x heen en weer over kaarsrechte weg met snoeiharde wind mee en tegen. Lag bij het eerste keerpunt rond plek 15. Op het stuk wind mee niet harder kunnen gaan dan pak em beet 45km/h omdat ik maar een 53x16 heb ;c anders zeker wel boven de 50km/h gegaan. Tijdens het fietsen iets meer ingehaald dan ik werd ingehaald, maar had wel macht in de benen.

Het lopen ging zowaar lekker, voor mijn doen dan. Had de afgelopen maand maar één keer kunnen lopen wegens pijntjes. Zat goed in een ritme en vermaakte mij, waar ik vorige keer echt aan het afzien was. Nog een x of 5 ingehaald geweest. Dus rond plek 20 gefinished. Maar toch heel wat athleten met TTfietsen enzo achter me kunnen laten. Dik en dik tevreden, helaas had deze wedstrijd geen chipregistratie :( 

Nu het roken helemaal vaarwel zeggen, hopen dat ik ooit zonder klachten kan gaan lopen en we kunnen richting de top-10 kijken en onder de 1:10 in de kleinere sprintwedstrijden (750m zwemmen).

Dat is dus 20 minuten onder het doel van 7 maanden geleden :) 

Edited by Buus

Alexandre Vinokourov kwalificeert zich voor Ironman Hawaï

Voormalig profwielrenner Alexandre Vinokourov heeft zich gisteren in Kopenhagen bij zijn eerste deelname aan een triatlon over de volledige afstand meteen voor de Ironman van Hawaï geplaatst. De Kazach, die in september 45 wordt, deed dat door tweede te worden in zijn leeftijdscategorie 45-49. Algemeen beëindigde hij de Ironman van Denemarken op de 41ste plaats.

In zijn eerste, bizar :lachen: 

hebben ze wel water in Kazachstan om te zwemmen?