Sign in to follow this  
Buus

Triatlon

28 posts in this topic

Hola, zijn er hier mensen die ervaring hebben met deelname aan een triatlon?

ik heb zojuist besloten dat ik de eerste van Juli een achtste triatlon ga doen, heb allleen in geen tijden meer iets van sport gedaan. Tja, fiets dagelijks naar me werk en terug aan een gezapig tempo en heb in het verleden wel een periode veel gezwommen.

Alleen rennen vind ik dus he kutste wat er is he.

iemand tips en tricks?

En als ik meedoe wil ik ook wel een beetje knap meedoen, niet 2 uur bezig zijn ofzo. 

Een achtste triatlon?

Hoe bevielen de eerste 7?

Hoe ver is dat? 400 meter zwemmen, 22.5 kilometer fietsen en 5 kilometer lopen? In het zwemmen en fietsen heb je wel vertrouwen gok ik. Als ik jou was, zou ik gewoon in het begin proberen wat consistent te sporten en al deze sporten wat te doen om terug te wennen. Plan vaste dagen in voor elke sport. Pin jezelf niet vast op vijf dagen per week een uur sporten als je weet dat je het in het begin maximaal drie dagen per week gaat doen. Als je vertrouwen hebt in één sport, zou ik persoonlijk in het begin bijvoorbeeld twee keer per week lopen en twee keer per week zwemmen. Hoe of wat je doet, maakt dan nog niet zoveel uit. Belangrijk is vooral dat je er in het begin een gewoonte van maakt en het op de een of andere manier toch leuk vindt.

Verder wilde ik aanraden om je lichaam aerodynamisch te tunen door de overbodige delen indien mogelijk eraf te halen, maar daar ben je al mee bezig heb ik vernomen.

Moet raar lopen wil je dat niet lukken.

13 minuten geleden zei Matthijs:

Moet raar lopen wil je dat niet lukken.

Goh, het zou bij het zwemmen ook al fout kunnen gaan hoor. 

Wil je ook het nummer van Sheryl Crow hebben @Buus?

Toen ik 16 was heb ik een kwart triatlon gewonnen B) (in mijn leeftijdscategorie wel te verstaan).

Triatleten kunnen voor geen meter fietsen in ieder geval. Een kwart stelt al niet veel voor, een achtste kan geloof ik ieder semi-fit persoon wel - snel is een ander verhaal. Maar over het überhaupt doen hoef je je echt geen zorgen te maken. Ren een paar keer 5km in aanloop naar de triatlon om je lichaam te laten wennen en in ieder geval niet aan spierpijn en kram ten onder te gaan. Voor de rest: zwemmen zal je tegenvallen, ik deed al zes jaar aan waterpolo en kwam nog bij de laatste 1/3e uit het water.

Nice

Bal eraf en een spuitje, succes gegarandeerd. 

11 uur geleden zei deck:

Toen ik 16 was heb ik een kwart triatlon gewonnen B) (in mijn leeftijdscategorie wel te verstaan).

Triatleten kunnen voor geen meter fietsen in ieder geval. Een kwart stelt al niet veel voor, een achtste kan geloof ik ieder semi-fit persoon wel - snel is een ander verhaal. Maar over het überhaupt doen hoef je je echt geen zorgen te maken. Ren een paar keer 5km in aanloop naar de triatlon om je lichaam te laten wennen en in ieder geval niet aan spierpijn en kram ten onder te gaan. Voor de rest: zwemmen zal je tegenvallen, ik deed al zes jaar aan waterpolo en kwam nog bij de laatste 1/3e uit het water.

Ooh, ben ook niet bang dat ik het niet aankan, wil alleen niet helemaal een flater slaan qua tijd. Dacht aan 500m zwemmen in 15 minuten, 21 km fietsen in 45 min. En 5km hardlopen in 30 min. Anderhalf uur in totaal dus. 

Al wil ik stiekem wel sneller.

Whut, snelste vorig jaar was is 56 minuten 47 seconden :lachen: 

8 uur geleden zei Luuk.:

Bal eraf en een spuitje, succes gegarandeerd. 

Tis waarschijnlijk bokke duur, maar als iemand nog doping heeft liggen, kom maar door.

@den zwartjoekel

11 uur geleden zei Reuell:

@den zwartjoekel

Met kalk van de muren ga je niet sneller lopen denk ik

Op 9-1-2018 om 08:40 zei deck:

Triatleten kunnen voor geen meter fietsen in ieder geval. Voor de rest: zwemmen zal je tegenvallen, ik deed al zes jaar aan waterpolo en kwam nog bij de laatste 1/3e uit het water.

Dit is toch eigenlijk best wel bizar. Mijn indruk is nu dat semi elke zichzelf serieus nemende triatleet een beer van enorme proporties is. Voor zwemmen nog enigszins te begrijpen (alhoewel, voor lange afstanden?) maar voor fietsen en hardlopen werkt dat toch juist tegen je zou je zeggen?