SteJov

Nations League

28 posts in this topic

De loting van de Nations League. Dat toernooitje waar niemand eigenlijk de procedure van kent.

https://www.youtube.com/watch?v=i_UIZUQe2gA&feature=player_embedded

Er staat sowieso een land uit iedere poule op het EK 2020. 

Uefa-Nations-League-865082.jpg

Edited by SteJov

Albanië - Armenië op het EK?

Wil men lege stadions hebben ofzo?

Duitsland en Frankrijk voor Nederland. 

Zwitserland en IJsland voor België :tranen:

Edited by Bram

Zelfs hier heeft België dus geluk met de loting. :lachen: 

Wat een gigantische konijnenpoot heeft België toch in zijn zak ;c 

wat een pech met de loting ;c zullen ze nog halve finales moeten gaan spelen in dat C-tornooi.

en hoezo 1 land van elke reeks kan zich plaatsen voor het ek? In dat ek met 64landen is toch gewoon iedereen geplaatst tegenwoordig, laat staan dat er nog een extra tornooi voor gespeeld moet worden.

Leuk hoor kwalificeren voor een tornooi waar iedereen voor gekwalificeerd is.

Misschien moet er een tornooi komen voor de landen die zich willen kwalificeren om niet gekwalificeerd te zijn.

Groep 3 Kosovo, Malta, Faeröer Eilanden, Azerbeidzjan

Niveau in de gemiddelde kelderklasse is hoger

Geen flauw benul wat dat in moet houden, maar Duitsland en Frankrijk dus voor Olland. De twee beste internationale ploegen die er momenteel zo'n beetje zijn. Het zal ze ook niet snel meezitten. 

Alle ballen op Basje Dost zeg ik.

Maar dus er zijn nog altijd kwalificatiewedstrijden en als je die niet haalt kan je nog kwalificeren via dit  ding?

35 minuten geleden zei TromBone:

Maar dus er zijn nog altijd kwalificatiewedstrijden en als je die niet haalt kan je nog kwalificeren via dit  ding?

Ja, voor het EK 2020 plaatsen 20 landen zich via de reguliere kwalificaties: de beste twee landen van tien poules. De overige vier landen komen uit de Nations League. 

In elke divisie worden play-offs gespeeld tussen de vier beste landen die niet via de reguliere kwalificatie naar het EK gaan. De winnaars van die play-offs gaan naar het EK. Dus van elke divisie sowieso een land, wat betekent dat een van deze ploegen naar het EK gaat:

mw91mkx4xo.36.20.png

44 minuten geleden zei Zeus:

Geen flauw benul wat dat in moet houden, maar Duitsland en Frankrijk dus voor Olland. De twee beste internationale ploegen die er momenteel zo'n beetje zijn. Het zal ze ook niet snel meezitten. 

Alle ballen op Basje Dost zeg ik.

Tja, de laatste degradeert ook nog eens naar divisie 2. Als Oranje dat overkomt, maakt dat de kwalificatie-kansen voor het EK daarna wel groter. 

Verder ook geniaal dat Spanje de oefeninterland tegen Oranje heeft afgeblazen, omdat het tegen een representatief elftal wil spelen :tranen: Typeert de situatie Oranje mooi haha

13 minuten geleden zei dvsermelo:

Tja, de laatste degradeert ook nog eens naar divisie 2. Als Oranje dat overkomt, maakt dat de kwalificatie-kansen voor het EK daarna wel groter. 

Juist niet. Kans is groot dat praktisch iedereen uit poule 1 zich kwalificeert, dus Nederland automatisch ook gaat.

11 minuten geleden zei Lampie Basso:

Juist niet. Kans is groot dat praktisch iedereen uit poule 1 zich kwalificeert, dus Nederland automatisch ook gaat.

De Nations League vindt plaats voor de EK-kwalificatie (die ook serieus is ingekort qua tijdspanne). Vier landen van de vierentwintig plaatsen zich via die weg voor het EK. De overige twintig plaatsen zijn voor de EK-kwalificatie zelf, en dan is het gewoon met doorschuiven. In het meest extreme geval komen de vier winnaars van iedere klasse in dezelfde poule voor de EK-kwalificatie, zodoende dat de vijfde zich zo plaatst voor het EK. Al denk ik dat de UEFA daar bij de loting een stokje voorsteekt. Plus de potverdeling voor de Nations League is anders dan die voor de EK-kwalificatie

Stellen dat Nederland praktisch zeker is van het EK is dus kort door de bocht. 

Edited by SteJov

De nummers 1 en 2 van de kwalificatie kwalificeren zich voor het EK. De vier besten uit iedere poule spelen daarna een play offs om de laatste vier tickets. In poule 1 is de kans zeker aanwezig dat ze allemaal, of minimaal tien, zich kwalificeren. Mochten alle twaalf zich kwalificeren, gaat de extra plek naar de poule daaronder.

Dus wat ik zei klopt gewoon.

Jij draait het dus om en zegt dat je je via nations league kwalificeert en daarna ek kwalificatie, maar het is eerst ek kwalificatie en dan nations league.

9 minuten geleden zei Lampie Basso:

De nummers 1 en 2 van de kwalificatie kwalificeren zich voor het EK. De vier besten uit iedere poule spelen daarna een play offs om de laatste vier tickets. In poule 1 is de kans zeker aanwezig dat ze allemaal, of minimaal tien, zich kwalificeren. Mochten alle twaalf zich kwalificeren, gaat de extra plek naar de poule daaronder.

Dus wat ik zei klopt gewoon.

Jij draait het dus om en zegt dat je je via nations league kwalificeert en daarna ek kwalificatie, maar het is eerst ek kwalificatie en dan nations league.

Je hebt gelijk. De verwarring ontstond omdat de Nations League eerder start, maar dat de halve finales pas na de EK-kwalificatie gespeeld worden.

Citaat

If a UEFA Nations League group winner has already qualified via the European Qualifiers, then their spot will go to the next best-ranked team in their league. If a league does not have four teams to compete, the remaining slots are allocated to teams from another league, according to the overall UEFA Nations League rankings.

Edited by SteJov

Ik zie wel dat ik een ding verkeerd had, want er is sowieso een play offs. Dus als er maar 1 van divisie 1 over is, komen er van divisie 2 (tenminste, zo lees ik het)

kortom een overgecompliceerd kutsysteem. 

Stel van de 12 van de a-divisie zijn er 10 gekwalificeerd, 2 niet. Pakweg Spanje en Italië.

Dan schuiven er van b-divisie dus 2 door naar de de play-offs van de a-divisie. Ik mag aannemen dat de 4 groepswinnaars van de b-divisie nog gewoon de play-offs van de b-divisie mogen spelen, want ik kan me voorstellen dat ze niet zo blij zouden zijn als er 2 van hen doorgeschoven werden naar a om te gaan verliezen tegen spanje en italie.

Maar welke 2 worden het dan wel? de 2 beste tweedes uit de b-divisie dan maar?

Nee beter voorstel: waarom geen tornooi organiseren tussen alle overgebleven ploegen uit b-divisie (uitgenomen de groepswinnaar dus). Eerst een minicompetitie met 8 ploegen met elk een heen en een terug wedstrijd, waarna de beste 4 (wan we zijn het dan nog niet beu hoor) elk een barragematch te mogen spelen (1 tegen 4 en 2 tegen 3), om zich te plaatsen voor de halve finale van de a-divisie.

Zie je? Ik zou best zelf ook een potent uefa-bestuurslid zijn.

kan de uefa niet opgeheven worden ofzo?

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...