SeanSchleck

[PCM 2015 | NOR_6] Motorola - Jack

162 posts in this topic

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb er weer een klein beetje zin in om te posten. Spelen is nog een ander verhaal, al heeft vooral te maken met het feit dat de transferperiode weer voorbij is (mijn hoogtepunt in PCM). Hier een eerste opmaat voor de Tour.
@Jowinho @tinyriconen @Timwindt123 @Jimski @Joaquin Purito Rodriguez @Angus1997 @Enrici [[ @Rik Hesseling @Amez ]]

[Juni 1/2: De ronde voor de Tour]
Een teken aan de wand
Nu de Giro is afgelopen, gaat het vizier van de volgers op de Tour. We kijken naar mogelijke favorieten en hun rijden in de laatste voorbereidingskoersen. Wie rijdt er goed, wie lijkt er nog een hoogtestage nodig te hebben om naar het Geel te kunnen lonken? De Dauphiné en de Ronde van Zwitserland zijn daar uitermate geschikt voor. Het hele peloton wordt nog even getest op alle onderdelen die het wielrennen behelst. Het is eigenlijk de herhaling van februari. 

Laten we beginnen met de Dauphiné Liberé. In de warme, Franse zon stond weinig aan de start. Motorola stond met kleppers als Kämna en Ludvigsson aan de start om voor Poels en Vermeulen te compenseren in de ploegentijdrit. Met succes, want de Amerikaanse ploeg won met overtuiging. Je begint te denken dat US-Postal en TI-Raleigh watjes waren vergeleken met Motorola, aangezien ze bijna met elke ploeg kunnen winnen. Helaas is de ploegentijdrit tanende en focust nauwelijks iemand meer op deze discipline. Zonde. 

Verder kon Poels bergop niet erg goed meedoen om de eindzege. Hij eindigde als derde achter Adam Yates (WIG) en Andrew Talansky (BON). Toch was hij redelijk tevreden: "In tegenstelling tot andere jaren is de Tour in de meesterknechtenrol niet het hoofddoel. Daarom is die derde stek een goed teken voor de Tour. Ook Alex (Vermeulen, red.) reed mooi mee, ondanks zijn terugkeer uit de Giro." Vermeulen werd zesde. 

In Zwitserland stonden wel de favorieten voor de Tour aan de start. Zo ook Adams, die een topdrie-klassering op het oog had namens de sponsor. Met thuisrijder Marc Albrecht als enige kompaan ging Adams proberen de strijd met de andere kopmannen aan te gaan. In de proloog ging Gernot Ulrich met de overwinning aan de haal. Adams kreeg van de toppers het initiatief, maar moest in de bergen Quintana (BEL) voor laten gaan. Adams pakte uiteindelijk de derde stek achter Quintana en Rafal Majka (OGE). Er was geen sprake van teleurstelling bij de Nederlander: "Het is duidelijk dat ik nog een stapje moet zetten richting de Tour. Ik heb nog een kleine drie weken, dus daar maak ik me geen zorgen over. Naar omstandigheden ging het goed, de verschillen waren klein en ik heb nog een etappe weten mee te grissen. Ik hoop op het NK tijdrijden nog een rol te spelen en dan de Tourstart in Utrecht. Dan zal de stress er wel op staan. Maar tot dan lekker in de luwte voorbereiden." 

Ondanks dat de Nederlanders niet supergoed presteerden, kijken ze met goede moed richting de Tour. Wat wil je ook anders met de Tourstart in eigen huis. Maar vorig jaar waren Poels en Adams oppermachtig in deze koersen en nu werden ze derde. Een teken dat Adams de Tour niet gaat winnen? We gaan het zien. 

Uitslagen Juni (1/2) 2020:

Dauphiné Liberé Herb Käm Ludv New Poels Spel Verm Wat       Poels3AK Verm6AK TTT+        
Ronde v Zwitserland Ada Alb Bar Dan SKA Tam Ulr Ørving       Ada3AK+J Ulr+         DOEL TOP-3
Rund um Köln Gib Puc Risb vB vS Zoïs                        

(+ : etappezege, XAK : plaats in eindklassement, S/B/J : nevenklassement)
[CU: Juni 2/2: de nationale kampioenschappen]

Toch knap om in beide koersen het podium te halen. 

Ulrich die een koers wint :notworthy: