Sign in to follow this  
delegendelolsmurf

zwift

32 posts in this topic

aangezien ik terug een dik tonnetje ben wil ik weer wat bewegen. Ik kom vaak moe thuis en heb dan geen zin om buiten te gaan. Ik heb wel interesse in zwift.

Kan iemand me hier meer uitleg over geven? ervaringen? is dit leuk?

Gewoon een maandelijks abonnement à 15 dollar per maand; niet geheel goedkoop, wel voordeliger dan de sportschool of een levenlang overgewicht. Je schijnt ook een weekje proef te kunnen draaien, mocht je het eerst willen proberen.

Heb het zelf (nog) niet, maar zit wel actief te lobbyen bij paps om het eens af te sluiten voor de TACX in het ouderlijk huis. Trouwens, als je een TACX o.i.d. aanschaft, zit er vaak ook al uitvoerige trainingsoftware bij. Het is hoe dan ook een vrij fantastische manier om aan je beweging te komen.

x'jes 

Op 9-2-2018 om 21:36 zei delegendelolsmurf:

@Stefanvk heb jij dit niet?

Zeker. Ik zal morgen eens aan een uitleg gaan zitten. Nu net terug van een trainingskamp, dus te moet om na te denken :lachen:

Het eerste dat je moet weten is dat je iets nodig hebt om je vermogen te meten. Dat kan een intelligente tacx (of soortgelijk) zijn of een vermogensmeter. De kosten daarvan zijn hoger dan het abonnement van Zwift. 

Vervolgens heb je een computer of telefoon nodig die ant+ kunnen ontvangen. De meeste telefoons kunnen dat tegenwoordig wel. Let er wel op dat als je dit via je telefoon doet je op dat moment beter geen andere apps kan hebben draaien. 

Het globale idee achter zwift zul je vast al wel ergens gelezen hebben, dus daar zal ik je niet mee vermoeien. 

Wat naar mijn idee het grote succes van Zwift is is dat er een eindeloze hoeveelheid manieren is om jezelf uit te dagen. Zo kun je tijdens een "free ride" je eigen persoonlijke records aanvallen op beklimmingen en sprints, kun je proberen je eigen wattagerecords te verbeteren, kun je de vele uitgeschreven trainingsprogramma's volgen, kun je deelnemen aan groepstrainingen en kun je zelfs wedstrijden rijden. 

Daarnaast kun je ook samen met een vriend trainen, door een functie die aangeeft dat je aansluit in het wiel van een persoon naar keuze. Dit maakt het bijvoorbeeld ook mogelijk om samen met profs te trainen (voor zover je dat volhoudt natuurlijk). 

Wat mij betreft werkt Zwift in ieder geval erg motiverend voor het verbeteren van je eigen prestaties, waardoor het makkelijker en leuker wordt om te gaan trainen. 

Zeker als je weer wilt beginnen met trainen is dit leuk, omdat je dan vaak al snel vooruitgang ziet. 

@delegendelolsmurf zou je even de manieren willen hebben om op zijn minst te doen alsof je het antwoord gelezen hebt? Die man houdt godverdomme zijn woord als hij zegt dat hij morgen gaat reageren en jij negeert hem :L

2 uur geleden zei delegendelolsmurf:

hoeveel budget zou ik moeten rekenen @Stefanvk?

Zwift is 10 euro per maand. 

Vermogensmeter of een goede tacx zul je tussen de 300 en 1000 euro moeten zoeken. 

Edited by Stefanvk

hoeveel budget zou ik moeten rekenen [mention=45]Stefanvk[/mention]?

Ik doe het zelf ook, wel leuk om jezelf bezig te zien (in mijn geval) op het computer scherm. En je kan je eindeloos bezig houden met trainingen Idd. Soms ook wel eens leuk om gewoon bij iemand aan te pikken van je eigen niveau. Ik zou wel een smart trainer aanschaffen. Die gaat dan ook uit zen eigen de weerstand aanpassen als je een berg op of af rijd. Snelheid en cadans censor en hartslag meter zijn ook altijd leuke toevoeging. Let er wel op als je dit doet dat je een Ant+ ontvanger nodig hebt voor je pc. Niet te onderschatten is ook een ventilator om het binnen rijden aangenaam te maken/houden

Mijn setup heeft alles bij elkaar ongeveer 700/800€ gekost.

Ja en dan is het nu mooi weer ;c 

Maar lekker bezig.

10 uur geleden zei delegendelolsmurf:

kheb uiteindelijk een  elite trainer gekocht met e-training.

e-trainen is zo leuk :). Ben er net achter gekomen dat ik via android en Tacx Bushido binnen via Strava aangemaakte routes kan rijden. Dus: aangezien de trainer bij mijn papamama staan, heb ik mijn FIANCÉE en ons gezamenlijk onderkomen even gelaten voor wat ze zijn - namelijk: afleiding -, en ben ik weer in het ouderlijk huis ingetrokken.

binnen > buiten

altijd

58 minuten geleden zei AngliVentoux:

Ja en dan is het nu mooi weer ;c 

Maar lekker bezig.

binnen is veel fijner :): kan je tenminste niet in een orgie van pijn en angst omkomen als verkeersslachtoffertje o.i.d.; om binnen te sneuvelen moet je echt al je best doen; je gewicht te veel zijwaarts kantelen bv. als je viert dat je sneller de Tankenberg hebt bedwongen dan je gepensioneerde pappa. 

DRAAG ALTIJD een helm. 

ook binnen 

Ah dat werkt mooi; alleen een beetje calibratie-gekheid; geloof dat de vermogens redelijk kloppen, maar de snelheden op met name vlakke weg zijn wat merkwaardig. 36km/u met twee vingers in de neus? Bja, ik ben een sexy neo-Ulle stampmachien, jwz, maar dat

NEEEEEEEEE

(wow,dit is zo psychose-stijl; wow, ik schrijf wow; flakawaka)

Heb ik al verteld dat ik mijn medicatie niet neem? Twee weken clean bitchezz!

Hoe dan ook, klimmetjes gaan dan weer wel zoals ik ze in het echt doe, volgens Strava. 

Dus dit is een verhaal.

Heb nu wel 3 Strava-KOM's, waaronder voor amerongse berg, omdat ik en Dikke Dennis de enige zijn die Tacx-ritjes uploaden