Sign in to follow this  
TromBone

24/02 Den Omloop

156 posts in this topic

24/02

Omloop het nieuwsblad

Het nieuwe jaar gaat eindelijk echt van start met sinds dit jaar een echte klepper. De omloop is ondertussen gewoon de ronde van Vlaanderen retro geworden. De laatste 40 km zoals we die kennen van de ronde van Vlaanderen 2011 die Cancellara verloor omdat zijn batterijen op waren.

Parcours

gf-omloop-2018-profile.png

Zoals we kunnen zien best wel een mooi parcours met een paar kleppers in. Het lange saaie stuk naar de meet is er dit keer niet meer bij. We starten nog altijd in Gent maar aankomen doen we dus zoals gezegd op de oude finishplaats van de Ronde. De Boonen(taaien)berg is er spijtig genoeg niet meer bij, maar een beter eerbetoon aan Tom Boonen en Lars Boom kan het niet zijn. 

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfe

De organisatoren hebben het begrepen dat er toch geen mooie beelden zullen gemaakt worden op de Taaienberg dus laten ze hem best ook maar links liggen. Respect Tom Boonen!

Voor de rest is het parcours nooit echt makkelijk en met weer 3 keer de combo haaghoek-leberg is het al zwaar afzien vooraleer we aan de muur beginnen, waar er naar mijn gevoel niet teveel volk meer zal overblijven. Om het met woorden van Michel Wuyts te zeggen : "Is dit misschien niet te zwaar voor de tijd van het jaar José?".

Favorieten

Zijn wel een paar favorieten maar door het ontbreken van Sagan is Gouden Greg gewoon de topfavoriet. Hij heeft laten zien weer in vorm te zijn en is simpelweg te beste op dit parcours en met Roelandts heeft hij er een perfecte superknecht bijgekregen die ook in vorm is. De uitdagers zijn Quickstep en Lotto-soudal. In de eerste plaats denk ik aan Terpstra en Gilbert die het parcours als hun broekzak kennen en hier al genoeg bewezen hebben. Bij Lotto-soudal zal het afwachten zijn hoe goed Wellens over de kasseien gaat kunnen, als hij zijn dag heeft in de koude van zaterdag dan zal hij er niet ver af zijn, met Benoot in vorm om hem de weg te wijzen is alles mogelijk. Voor de rest bling bling :tomdumoulin: doet ook mee ;c .

Wat is dit hier voor ene dode boel zeg. Waar zitten de achterlijke voorspellingen en de gefundeerde verwijten???

1 uur geleden zei Sammow:

Wat is dit hier voor ene dode boel zeg. Waar zitten de achterlijke voorspellingen en de gefundeerde verwijten???

Heb je kanker ofzo? Zo zie je er namelijk wel uit.

Ik voorspel een negatief antwoord.

Ja logisch he, alsof toppers die hier starten hun vormpiek tot de Route du Sud kunnen vasthouden. ;c

Ik zal een kikker in de steenpoel gooien. Wellens gaat keihard wegrijden van iedereen op de muur.

Ik gooi een steen terug: Wellens gaat niet keihard wegrijden van iedereen op de muur.

Ik gooi stenen kikkers in de genenpoel.

1 uur geleden zei Matthijs:

Ik gooi een steen terug: Wellens gaat niet keihard wegrijden van iedereen op de muur.

De Bosberg dan? Of al op de berendries?

1 uur geleden zei Matthijs:

Maak er geen Wellens-nietesdiscussie van he Matthijs. Toon een beetje niveau.