Sign in to follow this  
TromBone

04/03 - 11/03 Parijs-Nice

243 posts in this topic

04/03-11/03 Parijs-Nice

Na een flauw belgisch openingsweekend begint de koers nu pas echt met de eerste rittenkoers die er toe doet met de koers naar de zon die er waarschijnlijk niet zal zijn. Naar mijn mening konden ze een niet veel mooier parcours neerzetten. Niet overdreven zwaar maar toch maar kans op 1 à 2 massasprinten en dan weten we meestal dat het goed zit.

Parcours

04/03 etappe 1

11803

05/03 etappe 2

ef28b

06/03 etappe 3

aafa3

07/03 etappe 4

9e55b

08/03 etappe 5

b8302

09/03 etappe 6

430d0

10/03 etappe 7

85152

11/03 etappe 8

c9b5a

Een zeer gevarieerd parcours, met voor iedereen wel wat. Altijd spijtig van zon tijdrit in een korte rittenkoers, maar echte tijdrit toppers doen er gelukkig niet mee dus het zal de koers normaal gezien niet lam leggen.

Vandenbroucke%2051-M.jpg
Favorieten

Er is mij van bovenaf duidelijk gemaakt dat ik niet genoeg de belgische toppers promoot in deze enorm uitgebreide voorbeschouwingen. Dus twee duidelijke topfavorieten. Tim Wellens die in de eerste dagen gaat uitpakken en genoeg tijd over gaat hebben in de beklimming naar Valdeblore La Colmiane. Daar net achter naar alle waarschijnlijkheid Dylan Teuns die zowat alle aankomsten bergop gaat winnen, maar de tijdritten zullen hem te veel zijn. Voor de rest een paar nederlanders die veel te veel kans maken naar mijn goesting. Mollema, Poels, Gesink voor het eindklassement en eventueel Slagter voor een ritje. Van de buitenlanders is het maar een flauw deelnemersveld met Alaphilippe, vorige winnaar en dopinghond Henao, de altijd lachende Chaves en nog wel een aantal andere die ik vergeten ben.

Alleen jammer van die zware bergrit weer.

Parijs - Nice en Tirreno - Adriatico brengen ieder jaar wel enkele epische ritten voort, maar zo'n etappe valt daar zelden onder.

Ja voor mij is het ook niet nodig, zo is het vaak de beste klimmer die een keertje uitpakt en het is gespeeld. Sky zal wel domineren en met Poels of Henao winnen vrees ik.

Nietens! 

Te makkelijk zeker ?:tired: 

Mijn moeder moest wel gniffelen 

:pff:

Edited by Edox

18 uur geleden zei Matthijs:

Nee, je bent gewoon niet zo heel grappig.

Jij hebt dus echt -1000 recht van spreken, kin

Wel jammer dat je niks over Lars Boom schrijft, die hier zijn wederopstanding gaat beleven @TromBone

Van Garderen :lachen: 

:tranen: Heerlijk blijft dat. Comedy Capers.

Die Britse commentatoren dachten 10 minuten dat Haussler evt gewonnen zou hebben ;c 

Wat een loeigeile aankomststrook is dit trouwens. Beter doen ze dit een keertje als afsluiter in Parijs ipv weer dat sprintersrondje.