Wolverine

[Focus] Wie is de Mol? 2018

301 posts in this topic

gallery-1510496982-mol.jpg

Welkom toekomstig kandidaat of misschien wel mol,

Het is alweer een tijdje geleden dat er een editie was op dit forum. Ondanks dat gegeven zou het concept voor de meeste mensen op het forum redelijk bekend zijn. Toch leg ik het voor de zekerheid nog even uit.

Concept

De tien kandidaten moeten bij de opdrachten zoveel mogelijk geld verdienen. Echter, is er een van hen de mol, die saboteert tijdens de opdrachten. De andere kandidaten moeten zien uit te vinden wie de mol is, want elke aflevering is er een test. Wie het minst weet moet naar huis, behalve de mol, die hoeft nooit naar huis.

Gebruiksvoorwerpen

Vrijstelling: Dit item betekent dat je automatisch doorgaat naar de volgende aflevering, ook al heb je de test als slechtste gemaakt.

Zwarte vrijstelling: Alle jokers en vrijstellingen die in zijn gezet, komen te vervallen bij inzet van dit item.

Joker: Dit item zorgt ervoor dat een fout antwoord goed gerekend wordt

Aandachtspunten:

-Wil je een verbond aangaan, informatie delen of materialen uitwisselen met andere kandidaten, zet mij dan altijd in die PM.

-De deadlines zullen redelijk ruim zijn, hierdoor kunnen jullie het tempo van het spel bepalen.

-Kun je een paar dagen niet online komen, geen probleem. Indien je het op tijd doorgeeft, zou er rekening mee gehouden worden

-Elke kandidaat heeft een mollenboekje (PM met mij)

Inschrijven:

Inschrijven door het onderstaande formulier in te vullen:

Motivatie om mee te doen:

Wil je de mol zijn? Zo ja, wat zou jou een goede mol maken?:

Leeftijd:

Geboorteland:

Favoriete kleur:

Favoriete eten:

Favoriete artiest/band:

Favoriete lied:

Favoriete film:

Favoriete wielrenner:

Favoriete land:

Favoriete voetbalclub:

Favoriete sport:

Aanmelden kan tot en met zondag 4 maart 2018 20:00. Op dezelfde avond zullen de kandidaten bekend worden. Op maandag 5 maart gaat het spel officieel van start.

Als winnaar van de vorige editie schrijf ik mij uiteraard in B)

De deadline nadert en er zijn momenteel 5 inschrijvingen wat net iets te weinig is voor dit verhaal. Ik hoop op zijn minst nog drie extra inschrijvingen te krijgen. Mijn hoop is daarbij gevestigd op enkele oude bekenden ( @ddamore @dvsermelo @Edox @Jeis @Jimski @Jodelaar @Michal Kwiatek @robbe007 @sepvanmarckefan @Zeus @Lukylukker en @levi ). 

Mocht er geen acht inschrijvingen zijn voor de deadline, wordt deze verlengd tot dat er wel acht deelnemers zijn.

Ik was zelf eigenlijk ook al een WIDM verhaal aan het voorbereiden, mja die zet ik nu dan wel ff op hold. Eigenlijk is deelnemen ook wel leuker dan organiseren 

Ik ben ook weer van de partij :) 

Altijd leuk! 

@Wolverine hoe staat het met de voorbereidingen?

26 minuten geleden zei Jeis:

Altijd leuk! 

@Wolverine hoe staat het met de voorbereidingen?

Met de voorbereidingen zit het goed. De eerste afleveringen zijn in zijn geheel al uitgewerkt.

Overigens hebben we de tien deelnemers bereikt (straks meer info hierover). :) 

mol-2018-nederland-war.jpg

De spoortocht naar de mol kan nu dan eindelijk officieel beginnen. Morgenavond om 20:00 vertrekt er een speciaal voor jullie geregeld vliegtuig op Schiphol, richting een voor jullie nog onbekende bestemming. 

Jullie kandidaten mogen dan op zoek naar de mol, die inmiddels een PM heeft ontvangen van mij. Om de mol te kunnen ontmaskeren, moeten jullie natuurlijk wel weten met wie jullie te maken hebt. Daarom zou ik jullie kort voorstellen aan jullie medekandidaten.

De eerste deelnemer is Wielermannetje. Hij is een van de twee deelnemers die in België is geboren. De andere in België geboren kandidaat is Tijs02. Zullen zij de eer voor België als kandidaat hoog kunnen houden, of speelt een van hen een dubbelrol?

Ook tweevoudig oud-winnaar Stefanvk staat weer op de deelnemerslijst. Zou hij voor zijn derde overwinning gaan, of is hij juist degene die de rest op een dwaalspoor kan zetten? 

Feyenoordsupporters in overschot op de deelnemerslijst. Mark0174 is er daar een van. De vorige keer liep hij net de finale mis. Weet hij dit keer verder te komen?

Zijn mede-Feyenoorder SeanSchleck is één van de onbekendere spelers in het deelnemersveld. Kan hij deze onbekendheid gebruiken in zijn voordeel? 

Iemand die erg bekend is op het forum is Zeus, die zichzelf buiten gewoon intelligent vindt. De vraag is maar of de liefhebber van Griekenland zijn intelligentie ook kan inzitten om de mol te ontmaskeren. Of is dat voor hem juist helemaal niet nodig?

De oud-organisator, Levi, speelt deze editie zelf mee. Kan hij deze kennis van de achterschermen ook toepassen als hijzelf meespeelt? 

Dan staan er ook nog twee oud-mollen op de deelnemerslijst, Edox en Jimski. Zullen deze twee spelers hun oude rol als kandidaat in hun voordeel kunnen gebruiken? Of treden zij juist weer terug in hun rol als mol?

De laatste deelnemer is de enige deelnemer die niet in de Lage Landen geboren is. De geboren Colombiaan draagt de naam Jeis.

Nu jullie jullie medekandidaten kennen, kunnen jullie jullie koffers inpakken. Ik zeg neem verschillende soorten kleding mee, want je weet immers nooit wat je nodig hebt. Ik zie jullie morgen op Schiphol terug. De jacht op de mol zou vanaf dat moment echt beginnen. In elk geval, alvast succes gewenst.

@wielermannetje @Stefanvk @tijs02 @Mark0174 @SeanSchleck @Zeus @levi @Edox @Jeis @Jimski

Leuk deelnemersveld.

@Jimski is de mol.

Leuke deelnemers inderdaad!

Voelt toch wel raar om aan de andere kant van het scherm te staan na lange tijd, maar zeker leuk om weer eens verrast te worden! :)

Zijn er in Griekenland veel mollen @Zeus?

Is al bekend wie de mol is?

12 uur geleden zei Stefanvk:

Leuk deelnemersveld.

@Jimski is de mol.

We kunnen nu al wel stoppen @Wolverine, @Stefanvk heeft me al ontmaskerd :( 

8 uur geleden zei Jeis:

Is al bekend wie de mol is?

Voor jou als Mol is dat wel een beetje een retorische vraag @Jeis.

Citaat

Jullie kandidaten mogen dan op zoek naar de mol, die inmiddels een PM heeft ontvangen van mij

Ja dus @Jeis ;) 

@SeanSchleck is de mol wie is dat hij heeft zeker speciaal account aangemaakt om ons beetje in de zeik te nemen wat een h0erenjong die vieze vuile mol seanschleck

11 minuten geleden zei Zeus:

@SeanSchleck is de mol wie is dat hij heeft zeker speciaal account aangemaakt om ons beetje in de zeik te nemen wat een h0erenjong die vieze vuile mol seanschleck

I know I'm an ancient legend, but that doesn't say that I can deal with new insults...

mol-2018-nederland-war.jpg

Welkom op Schiphol, beste kandidaten

Voor elk van jullie heb ik een envelop, waarin informatie gegeven wordt over de plek van bestemming. Deze envelop kan zowel een tekst als een afbeelding bevatten (je ontvangt een bericht via de PM). Je mag je tekst of afbeelding niet aan een andere kandidaat laten zien (niet in het topic plaatsen). Mocht dit wel gebeuren, zou dat een boete van 100 euro opleveren. Uiteraard mag je wel info delen die aan jou gegeven is. Dit kun je doen door de afbeelding te beschrijven en de tekst in andere woorden uit te leggen.

Mochten jullie er ondanks dat niet uit komen, kunnen jullie mij om een hint vragen. Elke hint, die jullie nemen kost 250 euro. Een hint kan worden aangevraagd door ‘hint’ in het rood in het topic te plaatsen. Als deze post door vijf deelnemers geliket wordt, is deze claim geldig. Natuurlijk kun je ook gewoon het land raden door het desbetreffende land in het rood in het topic te zetten (ook dit moet door vijf andere personen geliket worden). Mocht jullie antwoord goed zijn, levert dat jullie 1500 euro op.

Succes!

schiphol_0.jpg?itok=yP92qwb2&timestamp=1

@wielermannetje @Stefanvk @tijs02 @Mark0174 @SeanSchleck @Zeus @levi @Edox @Jeis @Jimski

Ik heb een witte achtbaan. Could be anywhere. 

Ik heb een foto bij een berg vol sneeuw, het is dus niet in de warmere oorden...

Ik vrees dat de berg niet te achterhalen valt...

Edited by tijs02