Wolverine

[Focus] Wie is de Mol? 2018

301 posts in this topic

Mooi gedaan jongens!

Voor penningmeester lijkt mij @tijs02 wel een goede optie, als hij dat tenminste zelf wil. Hij kwam als eerste met Italië, dus verdient hem ook het meest.

17 minuten geleden zei Wolverine:

De penningmeester is zeg maar degene die de pot bij zich houdt. 

Wil ik wel doen, maar maakt me eigenlijk echt niet zoveel uit.

Ik zou ook graag penningmeester willen zijn, dit keer heb ik echt de intentie om zoveel mogelijk geld te verdienen ! Het geld is veilig bij mij ! 

Ik zou het ook wel willen doen, maar ik volg levi wel als hij zegt dat Tijs een goede optie is. Hij zou het in mijn ogen het meeste verdienen na die eerste opdracht. 

Laat Tijs het maar doen

mol-2018-nederland-war.jpg

Welkom in Rome, beste kandidaten. Als ik jullie goed gehoord heb tijdens de busreis, is Tijs02, jullie penningmeester. Dan is hij vanaf nu verantwoordelijk voor de pot. Hier in het hotel gaan we nog twee opdrachten doen, voordat de test komt. De eerste opdracht zou hier in de lobby plaatsvinden. Helaas voor jullie is de WiFi in het hotel wel net uitgevallen. De mogelijkheid om internet te gebruiken was bij deze opdracht wel handig was geweest

hotel-grand-plaza-main.jpg

Jullie krijgen tien uitspraken die elk bij een (bekende) Italiaan passen. Jullie moet raden bij welke (bekende) Italiaan (deze hoeft niet per se levend te zijn) deze uitspraak past. Per goed antwoord komt er 200 euro in de pot. Overleggen mag uiteraard. Als jullie het eens zijn, kunnen jullie de antwoorden in het rood in het topic plaatsen. Als vijf personen dit antwoord liken, is het antwoord definitief.

De tien uitspraken:

Uitspraak 1: ‘Hij was mijn idool. Op een dag wilde ik Marco Pantani zijn.’

Uitspraak 2: ‘Hij moet niet zo arrogant doen.’

Uitspraak 3: ‘Gisteravond had ik een file van vrouwen voor mijn hotelkamer. Er stonden er 11 in de rij, maar ik deed er maar 8. Ik kon echt niet meer.’

Uitspraak 4: ‘I cheated on all my girlfriends with each other. But I never cheated on Roma and I never will.’

Uitspraak 5: ‘Ik haat je en ik heb je lief. Het is een vlinder die sterft. Terwijl hij met zijn vleugels staat. ‘

Uitspraak 6: ‘Oorlog is voor de man wat moederschap voor de vrouw is.’

Uitspraak 7: ‘In a true love story, the person whom you’re with is the best looking-glass to see your flaws and your limits.’

Uitspraak 8: ‘Als ik een film zou moeten maken over de tegenwoordige tijd, zou ik dat alleen voor de televisie kunnen doen: een medium van niks voor een realiteit van niks.’

Uitspraak 9: ‘Een boek, dat verboden is, moet ieder hebben, en het verbod verdrievoudigt het aantal lezers.’

Uitspraak 10: ‘Ieder van ons is een engel met slechts één vleugel.  We kunnen pas vliegen wanneer we elkaar omarmen.’

Jullie hebben tot zaterdag 10 maart 20:00 de tijd. Succes!

Deze hebben we zeker goed; leggen we gelijk vast

uitspraak 4 is van Francesco Totti.
uitspraak 2 is inderdaad van Vincenzo Nibali. 

Edited by SeanSchleck

Ik kan hier ook niet zoveel mee. Een hoop filosofisch geneuzel zo te zien :P 

Die eerste doet me nog denken aan die zanger een groot fan was van Pantani en samen met hem een duet song. Bij die zesde kan ik me Julius Cesar voorstellen. 

Tien vind ik wel iets voor de Paus om te zeggen. En drie is inderdaad Berlusconi. Zes misschien Mussolini?

Is één van deze uitspraken trouwens misschien van Fiets? Hij is immers onze forum-Italiaan.

11 uur geleden zei Wolverine:

Helaas voor jullie is de WiFi in het hotel wel net uitgevallen. De mogelijkheid om internet te gebruiken was bij deze opdracht wel handig was geweest

Je weet dat er tegenwoordig in heel Europa gewoon gratis 4G beschikbaar is?

Dit is ook niet bepaald mijn sterkste onderdeel. :s Maar uitspraak één doet mij anders wel denken Riccardo Ricco, maar 100% zeker ben ik ook niet. 

En de huidige paus is geen Italiaan, dus die kan het al niet zijn. Voor de rest kan ik niet meteen een Italiaanse paus bedenken uit het verleden. @Jimski