Sign in to follow this  
TromBone

17/03 Milaan-San Remo

326 posts in this topic

17/03

Milaan-San Remo

In Milaan-San Remo kan iedereen winnen, maar net daarom is het de moeilijkste wedstrijd om te winnen. Sinds Freire is er nog niemand in geslaagd deze wedstrijd meer dan 1 keer op zijn erelijst te zetten. Kortom een wedstrijd voor gelukzakken, Cancellara's met motortjes, Gerransachtige wielenzuigers, dikke Duitsers en een Fransman die aan de auto's mag hangen.

Parcours

SRM_18_alt-1024x563.jpg

Al jaren hetzelfde parcours, al was het een paar jaar terug toch nog wel wat leuker met de klim naar Le Manie, die vooral door zijn afdaling voor een serieuze schifting kon zorgen. De zwaarte ligt niet in het parcours zelf maar in de afstand, 291 km aftellen naar het eind kan best saai zijn. Op een 60-tal kilometer van het einde loopt het al wat op en neer met de Capo Mele, Cervo en Berta. De grootste schifting is er op de Cipressa, maar ook die kan de laatste jaren niet veel spektakel meer bieden. Alles zal op de Poggio moeten gebeuren en hopen dat de sprinters in de afdaling allemaal samen een bocht missen. Nog een grote spelbreker voor zaterdag kan ook het weer zijn. Wederom grote kans op koud en regenachtig weer.

1999697_27619_670.jpg
Favorieten

Aangezien we aanvallen willen zien tellen we de sprinters niet bij de favorieten. Toch kan onze topfavoriet toevallig ook goed sprinten. Peter Sagan lijkt weeral de man om naar uit te kijken. Zal hij weer zonder omkijken naar de meet rijden of toch een keer gokken op de massasprint? Verder is het natuurlijk uitkijken naar Tim Wellens die één of andere Colombiaan uit de wielen gaat rijden op de Poggio.

KUTGW Trombie. Goede voorbeschouwsels.

Mag nóg meer over Belgen gaan dan al eerder is aangehaald. Snap bijvoorbeeld niet dat Gouden Greg of NAESEN hier geen topfavoriet is. 

Sagan gaat deze nooit winnen, vrees ik

Spoiler

hoop op een soort omgekeerd jinx-effect jwz.: als in, als je denkt dat het nooit gebeurt, wel, dan gebeurt het; een beetje zoals het was toen ik dacht dat ik als enige jongetje in de straat veilig was voor de buurman etc.

9 uur geleden zei Matthijs:

KUTGW Trombie. Goede voorbeschouwsels.

Mag nóg meer over Belgen gaan dan al eerder is aangehaald. Snap bijvoorbeeld niet dat Gouden Greg of NAESEN hier geen topfavoriet is. 

Ja de goesting om het uitgebreid te doen is er niet. Favorieten voor Milaan-san remo inschatten is altijd moeilijk.
Maar Naesen had er wel bij mij mogen staan. Heeft zich stilletjes naar een ongekend topniveau getraind in Paris-Nice.

Kan me echt niet voorstellen dat Kittel dit kan overleven.

2 minuten geleden zei Matthijs:

Kan ie ook niet.

Dan zal hij sterven

Zie je wel dat het geen Ariër is.

Matthews doet al terug mee, dat is wel irritant snel dat die terug is.

31 minuten geleden zei TromBone:

Matthews doet al terug mee, dat is wel irritant snel dat die terug is.

:( 

hopelijk sagan voor zijn eerste sanremo, had hier gvd al bijna recordhouder kunnen zijn 

Geen Wellens :(  Maarja ook geen colombiaantjes om belachelijk gemaakt te worden.

Jawel, Betancur doet mee namelijk.