Jowinho

[PCM2017|MOE_4] AC Sparta Praha Cycling

232 posts in this topic

ciX9rdw.png

Citaat

Bedankt voor de reacties

@tinyriconen Zijn vorm was niet top, maar nu ook niet heel slecht. Ik dacht dat hij rond de 80% zat. 

@Joaquin Purito Rodriguez Die 2de plaats had ik ook niet echt verwacht, zeker aangezien Polnicky nu niet echt een topsprinter is met zijn 72 sprinten. 

Wat een fantastisch sterk jaar heb je toch gereden. Kijk eens naar die doelstelling, bijna allemaal niet alleen gehaald, maar overtroffen. Volkomen terecht bovenaan het individuele en ploegenklassement geëindigd. Nu staat er echter wel heel wat anders voor je te wachten met de WorldTour. Een hoop extra koersen en ondanks dat je leuke renners hebt binnen gehaald, wordt het nog een heel grote uitdaging om daar een lekkere planning voor te bedenken. Voordeel is natuurlijk wel dat je voldoende kwaliteit in huis hebt om je punten te behalen (mits je juist  piekt uiteraard en wat koersen laat voor wat het is). Ik ben heel benieuwd naar je ploegenpresentatie en het komende seizoen. :) Gefeliciteerd met alweer het derde afgeronde seizoen.

1PSmSZG.png

Selecties van andere ploegen in spoiler

Citaat

@tinyriconen @Joaquin Purito Rodriguez Bedankt voor de reacties. De WT wordt inderdaad een grote uitdaging, zeker als je de kwaliteit in sommige ploegen bekijkt en dan vooral Movistar :ohno02:

Edited by Jowinho

Je bent meestal in het nadeel, hoop dat je nog enig resultaat kan halen dit jaar.
Normaal gesproken zijn dit soort ploegen in de WT automatisch gedegradeerd, maar jij kan uiteraard alleen maar verrassen. Hopen dat de jonkies een spurt doormaken, zou ik zeggen !

Zitten een aantal leuke ploegjes tussen: ANZ Banking, FedEx, Sunweb, Tissot, Quickstep en Sky! Maar Movistar slaat wel alles zeg! Quintana, Dumoulin, Landa, Bernal, Mas en Castrillo.. zes man met KL80 of hoger! Haha en dan ook nog 'effe' Roglic, Izagirre, Soler en Roson. 

Barloworld, Trek en (vooral) FDJ zijn de ploegen om in de gaten te houden voor jou, maar ik denk dat je die strijd wel in je voordeel kan beslissen. Je zal natuurlijk vaak achter het net vissen, of zelfs voor spek en bonen meerijden. Maar je hebt toch voldoende kwaliteit in huis om een de nodige punten bijeen te sprokkelen. Het is te hopen dat de hoge eisen van je sponsor je niet in de aanloop naar volgend seizoen gaan tegenwerken. Gelukkig zijn de 'hoogst gewaardeerde' doelstellingen wel te doen (in eigen land en de Tour). Laten we dan duimen voor een heerlijk Ardenner drieluik van Masek.

Iets winnen was in dit veld bij voorbaat al een vrijwel onmogelijke opgave. Laat de sponsor maar praten ;) je hebt gewoon een heel sterke ronde gereden met Baska en Milanic. Jammer dat je in Adelaide (ondanks je briljante sprint) niet net in die ene kopgroep wist te komen/blijven. Keurig debuut op dit niveau!