Sign in to follow this  
Sammow

Windows installeren

9 posts in this topic

Dag jongens

Ik kocht 2 jaar geleden een desktop die door iemand in elkaar was geknutseld. Goed ding, werkt snel, goed voor de ergonomie en zo, aan een bureau zitten ipv in de zetel te hangen.

Die gast had daar toen legaal windows op gezet. Ik ken er geen bal van, maar hij zei dat hij werkte met een key licentie of zo. Dat hij dus betaalt om Windows op een heleboel computers te installeren.

Allemaal goed, en dat werkte ook zoals het moest, maar sinds een paar weken krijg ik de melding dat ik Windows moet activeren. Er staat dus een watermerk rechtsonderaan mijn scherm. Als ik dat wil doen moet ik een nieuwe productcode invoeren, en die heb ik dus niet. Die gast is ook niet meer bereikbaar, maar ja, is ook 2 jaar geleden dus kan die daar niet voor gaan stalken.

Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe kan ik Windows activeren? Kan ik dat op een goedkope, maar legale, manier?

Uw raam openzetten?

Waar is het watermerk?

OEM-code bestellen toch?

Ik laat dat watermerk gewoon staan rechtsonder. Vind het niet zo storend. Heb er ook wel niet voor betaald waardoor ik het een eerlijke deal vind: gratis windows in ruil voor een watermerkje. Maar als jij een legale versie hebt, dan kan ik wel begrijpen dat je dat lichte ongemak vrij kut vindt. Afzetterij zelfs. Kom op voor je rechten en geef je maat een peer op zijn appel. Laat gerechtigheid geschieden. 

Probeer eerst windows te rearmen door dit te doen: http://www.thewindowsclub.com/legally-use-windows-without-activating

Als dat niet werkt ga je best in uw System32 folder (meestal in C:\Windows\System32) en daar verwijder je dan slui.exe, in feite zit je dan nog steeds met een illegale versie maar dan zou je er geen notificaties ofzo meer van moeten krijgen