• 0
Sign in to follow this  
wigginsfroome

PCM 17 Eigen db maken

Question

Hallo,

Ik wil voor pcm 17 mijn eigen db maken waarbij ik shirts en materiaal zelf toevoeg voor de teams, maar als ik mijn db wil maken crashed de db editor. Ik gebruik hiervoor de Lachis Editor Voor het maken verwijder ik altijd de sponsor, maar na 2 verwijderen reageert de editor niet meer. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

WigginsFroome

50 answers to this question

• 0

@delegendelolsmurf
Het verwijderen en toevoegen van sponsoren en teams lukt zonder probleem, maar er zijn nog een paar dingen. Bij het toevoegen van een team krijg ik nog de sponsoren te zien van de teams die er nu zijn en niet van degene die ik wil hebben. Verder als ik de DB open dan laat hij mij nog alle teams met renners zien, terwijl die al verwijdert zijn. Zou je mij misschien verder kunnen helpen met mijn probleempje?

• 0

ik weet dat als ik iets aan die teams wijzig, ik het eerst moet opslaan en d editor herstart alvorens ik iets anders doe in een andere 'tab'.

ik ben ook al tegengekomen dat ie niets overneemt of zelf een error/crash geeft daarmee dat ik het programma herstart.

• 0

aaaaaah. probeer eerst eens je official release (db die bij het spel komt) te kopieren op je bureaublad.

sla dan vervolgens eens je veranderingen op en overschrijf daarmee de officialrelease. Dan gaat ie wel pakken. jedb zal wel official release noemen maar bij mij werkte dat.

• 0

ben al blij dat ie werkt voor jou 8)

eeuhm; wel op de 1 of andere manier kan ik, als ik een eigen naam maak voor me db. bijvoorbeeld 'historische db', die niet selecteren in het spel zelf.

Als ik een db via steam download staat ie er wel tussen. Ik zou niet weten hoe of waarom. @tinyriconen weet jij mss hier meer over?

• 0

Volgens mij kan je de naam van dat OfficialRelease.cdb bestand niet wijzigen, dat is een voorwaardelijke naam.

• 0

@delegendelolsmurf @tinyriconen
Ik wilde net even kijken in de DB editor van PCM of wij wilde laden, maar als ik mijn db wil laden komt er een foutmelding te staan ( waarop staat dat er een fout genegeerd kan worden door op ''doorgaan'' te klikken) waarbij ik op doorgaan klik, maar er vervolgens niks gebeurt. Weten jullie of een van jullie hoe ik mijn db daar dan wel in kan laden?

• 0

ik zou die db editor eigenlijk gewoon niet gebruiken want die is zo onstabiel dat je je er meer aan gaat ergeren dan er genot van hebben, die foutmelding ga je met die editor vaker krijgen.

• 0

Ik zou inderdaad enkel de Lachi of Fast editors gebruiken. Je blijft dan wel steeds bezig met de .cdb kopiëren vanuit de PCM-map, plakken bij de editor, daar uitpakken, vervolgens weer inpakken, en weer terugkopiëren, maar het is zeker beter. :) 

• 0

@tinyriconen @delegendelolsmurf
Het werkt met de renners, alleen wat ik mij nog afvraag is wat ik moet invullen als date_of_birth want dat snap ik niet helemaal na meerdere malen het geprobeerd te hebben. Ook laadt het shirt niet dat ik hem aangepast in formaat. (denken jullie dat het makkelijker is om via dit forum te communiceren of via de mail)