• 0
Sign in to follow this  
wigginsfroome

PCM 17 Eigen db maken

Question

Hallo,

Ik wil voor pcm 17 mijn eigen db maken waarbij ik shirts en materiaal zelf toevoeg voor de teams, maar als ik mijn db wil maken crashed de db editor. Ik gebruik hiervoor de Lachis Editor Voor het maken verwijder ik altijd de sponsor, maar na 2 verwijderen reageert de editor niet meer. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

WigginsFroome

50 answers to this question

• 0

@tinyriconen
Is dat stuk in DYN_Cyclist echt belangrijk of niet zo? In ieder geval: Het witte team zonder renners is nu niet meer zichtbaar bij het rijden van een one-off race, maar BMC en Fdj houden zich nog wel schuil onder aangepast. Weet jij hoe ik dit kan oplossen?

Edited by wigginsfroome

• 0

Als ze onder aangepast zitten dan betekent dat denk ik dat ze niet meer goed gekoppeld zijn aan de WorldTour, als in het niveau waar ze tussen horen te staan. Het spel ziet ze nu als mogelijke sponsoren waardoor ze bij de rest komen te staan waar alle overige sponsoren zitten. Dan moet je even in DYN_Team kijken of je verschillen ziet met de WT-ploegen die wel werken. 

• 0

inderdaad, bij mij was het bijvoorbeeld een wit shirt zonder renners maar wel de teamnaam. dat kwam door het ontbreken van een kalender of toewijzing in een divisie.

• 0

@tinyriconen
Nog ff een ander vraagje tussendoor. Wil ook in mijn db het materiaal van 2012 (dat ik al heb) in de db zetten, maar hoe zorg ik ervoor dat bijv sky op de pinarello van sky gaat rijden en movistar op die van movistar ( de AI zelf als de speler)?

• 0

Dan moet je ervoor zorgen dat allereerst het materiaal in de map van het team komt te staan (in Program Files en dan ergens iets van 3d/team/frames  je vind het ongetwijfeld wel) en ervoor zorgen dat de bestandsnaam dan overeenkomt met de titel in STA_equipment_model.

In de spoiler een stappenplan dat ik eens had geschreven voor Jimski, die problemen had met de wielen van ActiveJet. Het principe is hetzelfde, maar je moet dan even letten op de juiste namen/termen.

Spoiler

Ga naar DYN_team
 Welk IDteam heeft ActiveJet?

Ga naar DYN_brand_contract
 Zoek ActiveJet op, welke IDbrand hoort daarbij? In de Lachi kan je hier dus meteen al zien welk getal van 3T (merk van de wielen) is en dan kan je de eerstvolgende stap overslaan. Maar als dat niet het geval is dan heb je nu een paar cijfers staan en moeten we even checken welke de juiste is.

Ga naar STA_brand
 Zoek de betreffende cijfers op. Het merk waar IDbrand_type 2 bij staat is het wielmerk, dus 3T. (dubbelcheck in STA_brand_type of 2 ook bij jou wiel is. Lijkt me wel)

Ga naar STA_equipment_model
 Zoek de IDequipment_marque van 3T op (dat is de IDbrand welke je net dus hebt opgezocht) Er staan dan waarschijnlijk 6 verschillende regels: de verschillende soorten wielen. In de kolom gene_z_asset staat een tekstcode. Die naam moet overeenkomen met de bestandsnamen in de Weels map in Program Files. (waar je een screen van stuurde). Van elk wiel is daar een .nif-bestand met die naam en 3 .dds-bestanden met _D _N & _S achter de betreffende bestandsnaam.
(Aan je screen te zien zitten daar iig geen fouten.)
Dus dan is het checken of de namen in STA_equipment_model bij gene_z_asset wel kloppen met die bestandsnamen. Daar moeten dus exact Whl_3T_40 Whl_3T_60 Whl_3T_Mercurio_40 Whl_3T_Mercurio40PR etc. staan bij de overeenkomende naam in gene_sz_name

• 0

@tinyriconen
Thnx voor het stappenplan en ook voor alles waar je mij tot nu toe mee heb geholpen!
Heb voorlopig nog 2 vragen. Hoe maak je ronde rennersfoto's, want weet niet hoe ik ze rondkrijg voor in pcm en heb je misschien een soort handleiding waarin de cyanide merken worden ''vertaald'' naar de echte merken?

Edited by wigginsfroome