stijnsportgek

[PCM 2017|MOE_1] Coca-Cola

12 posts in this topic

Gerelateerde afbeelding

Generaal pardon in de wielersport

De UCI heeft besloten om alle dopingschorsingen tot en met 1 januari 2016 op te heffen. Het opmerkelijke besluit wordt door woordvoerder Sepp Wawrinka als volgt toegelicht: ‘Wij willen een duistere periode in de sport definitief achter ons laten. Dit kunnen wij alleen bewerkstelligen door volledige openheid over het verleden te verkrijgen. Dit is zeker geen besluit tot tolerantie van doping. Elke coureur die vanaf 1 januari 2016 wordt betrapt zal direct voor het leven worden geschorst.’ Het besluit betekent dat de schorsingen van onder meer Lance Armstrong, Michael Boogerd en Johan Bruyneel komen te vervallen. Zij kunnen per direct weer een functie in de wielersport gaan bekleden.

Lance is Back!

Vanaf 1 januari 2017 zal Lance Armstrong zijn comeback in de wielersport maken met een eigen formatie. Frisdrankmagnaat Coca-Cola is gestrikt als hoofdsponsor. De nieuwe ploeg zal op in de World-Tour actief zijn en gaan rijden op een Amerikaanse licentie. Armstrong zelf kondigd aan dat hij samen met Team Sky en Etixx-Quick Step wil gaan strijden om de titel van de beste wielerploeg ter wereld. Johan Bruyneel, George Hincapie, Bjarne Riis en Christian Vande Velde zijn als ploegleider aangesteld. Armstrong kent Bruyneel, Hincapie en Vande Velde vanuit zijn verleden als zevenvoudig tourwinnaar. Bjarne Riis wordt door Armstrong omschreven als één van de beste ploegleiders ter wereld: ‘Oleg Tinkoff was een totale idioot om Riis te ontslaan. Bjarne kan altijd het maximale uit zijn renners halen en die kennis halen wij graag binnen.’  Op de ploegenpresentatie aankomende dinsdag zullen de namen van de renners bekend worden gemaakt.

Algemene informatie

De afgelopen tijd heb ik een aardige voorraad met stukken opgebouwd om een goede carrière te lanceren. De carrière zal voornamelijk een tekstcarrière zijn, er wordt minder aandacht besteed aan de opmaak. Zondag, dinsdag en donderdag zullen de vaste postdagen zijn. Ik wens iedereen veel plezier met mijn carrière!

Afbeeldingsresultaat voor lance armstrong

Edited by stijnsportgek

Nieuwe carrières zijn natuurlijk altijd meer dan welkom en ik ben hier enorm benieuwd naar. Wat een verhaal ook al om te beginnen! Heel nieuwsgierig naar wat voor ploeg je bij elkaar hebt gezet. :) Zitten er wat dopingzondaars tussen of juist niet... we gaan het zien.

Goed dat je in ieder geval al een mooi voorraadje hebt opgebouwd. Dat geeft aan dat je toegewijd bent en dat we dus de nodige tijd hiervan kunnen genieten :) Hopelijk doe jij dat ook ! Veel succes.

Gerelateerde afbeelding

Ploegenpresentatie Coca-Cola

Coca-Cola blijkt fusie te zijn

De nieuwe World-Tour ploeg Coca-Cola blijkt een fusie te zijn tussen IAM Cycling en Tinkoff. De twee ploegen hebben aangekondigd dat de sponsoring voor 2017 gestopt is. Van de twee ploegen zullen in totaal 22 coureurs worden overgenomen. De overige zeven plekken worden door Amerikanen ingevuld.

Renners IAM Cycling

Stef Clement, Dries Devenyns, Mathias Frank, Heinrich Haussler, Reto Hollenstein, Leigh Howard en Larry Warbasse tekenen bij Coca-Cola om de rol van knecht te gaan vervullen. Sondre Holst Enger en Jonas Vangenechten zijn gehaald als spurters. Jarlinson Pantano moet in de Tour de France de kopman in de bergen gaan ondersteunen. Oliver Naesen tenslotte zal een vrije rol in de kasseienkoersen krijgen. We verwachten dat hij in staat moet zijn om een klassieker te winnen.

Renners Tinkoff

Alberto Contador stond niet te springen om in 2018 onder leiding van Bruyneel en Armstrong te gaan rijden. Bij Astana beviel de samenwerking bepaald niet, maar een gesprek heeft wonderen gedaan. Lance had daar het volgende over te zeggen: ‘Alberto en ik waren geen vrienden, maar ik heb respect voor hem als coureur. Hij vond en vind mij een eikel en wilde uit principe niet met mij gaan samenwerken. Gelukkig kan geld veel principes opzij zetten. Samen gaan we dit jaar voor de eindzege in de Tour de France. Sergio Paulinho en Jesus Hernandez komen op voorspraak van Alberto ook over.

Peter Sagan wordt gehaald als de kopman voor de klassiekers. Aangezien we in de Tour alles op Alberto gaan zetten, zal Sagan de Tour niet gaan rijden. Hij debuteert in de Giro d’ Italia en zal via de Canadese koersen op gaan bouwen naar het wereldkampioenschap. Sagan neemt naast broer Juraj, ook Michael Kolar, Erik Baska en Maciej Bodnar mee.

Tot slot worden ook Roman Kreuziger, Rafal Majka en Michael Valgren overgenomen. Majka is de kopman in de Giro d’ Italia, terwijl Kreuziger als meesterknecht van Contador meegaat naar de Tour de France.

Amerikanen

Coca-Cola wil een internationale uitstraling hebben, maar Amerikanen kunnen natuurlijk niet ontbreken. Naast Larry Warbasse komen ook Taylor Phinney, Brandon McNulty, Taylor Eisenhart, Gavin Mannion, Benjamin King, Kyle Murphy en Gregory Daniel voor ons rijden. Ze zullen voornamelijk ingezet gaan worden als knecht, maar wellicht kan er wel iemand doorgroeien naar de rol van kopman.

Afbeeldingsresultaat voor lance armstrong

Een heel erg mooi gebalanceerde ploeg, daar ben ik wel blij mee als volger :) (Haha, geld zet principes opzij)

Wat betekent dit overigens voor Bora? Die houden Konig, Bennett, Formolo en de jonkies over?

Haha:D "Gelukkig kan geld veel principes opzij zetten" zalige quote!!

Je hebt al een serieuze ploeg waar je op alle vlakken kan meestrijden, ook in je eerste seizoen!!

Succes!!